Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Er nok mange som dessverre ikke har skjønt at man ikke får topp-plasseringer uten rabatt på grunnspill og en liten rabatt på utvidelsen samtidig. Når det skjer får man plasseringene man i utgangspunktet kunne ønske seg.

Rabatt lar seg ikke gjøre når man samtidig slipper spillet på retail.

Større steamere som CohhCarnage og DansGaming vil nok plukke det opp, men om det skjer til helgen eller ei er umulig å si.

1 Like

300 views… håper ikke de har betalt mye for den.

Ja, det var ikke store streamere dette. Jeg har ikke peiling på hvor mye de får :thinking:

Om ikke dlc karrer seg opp i helga, blir jeg skuffet over salget, og litt overrasket over at jeg har tatt så feil av hvor mange som har kjøpt hovedspillet. Har vel ett veddemål gående om de når 1 mill solgte spill første året , det skal vel holde hardt nå? @Slappenfjert

Vanlig å få betalt per viewer per time. Vanligvis mellom 0,5-1 $ per viewer

1 Like

I fravær av rabatt(er) og større streamere vil du bli skuffet.

Men desto mer positivt overrasket når MYZ går på rabatt og legger seg på topp 10 GTS som i mai, kombinert med noen rabattprosent på utvidelsen.

Jeg er klar over det, var mest ment som en spøk, ser at man operere med 0,1-1USD.

men 200kr timen for å spille spill funker jo :dagger:

3 Likes

Funcom sin strategi er vel å gi streamerne en link hvor de som ser på kan kjøpe spillet og hvor streameren får et cut av salget hvis det blir noe. :slight_smile:

2 Likes

Ganske fjernt fra de tallene jeg har fått høre fra bl.a. @Christian :slight_smile:

Jeg snakket om første måned salg, bare så det er sagt :wink:

1 Like

Vente på salg er mager trøst. Her burde funcom kjøre på når jernet er varmt! Skuffet over at de ikke benytter seg av mer markedsføring! :triumph:

1 Like

Ja, jeg hadde ingen tro på 1 mill, så jeg var nok på rett side. Vi veddet 1000 kroner, og jeg foreslår at vi donerer penger til feks røde kors eller noe slikt! :+1:

1 Like

Hva tror du tallene blir ut året? (alle platformer)

GTS #138 :nauseated_face:

Hyggelig med mange titler på topp 1000 da.

1 Like

Ut året? Aner ikke, sliter med å estimere ut måneden :joy:

1 Like

Det er bra. Ingen tvil om at MYZ er et veldig bra spill!

trist läsning. Jag hoppas Funcom kan vara lite mera öppna vid rapporten kring denna launchen för de är mycket som inte gick bra.

2 Likes

Elendig kommunikasjon og kvalitetssikring pga ferie kanskje, det er ikke holdbart. For å virkelig opp å suksess kreves toppidrettsnivå i alle ledd!

2 Likes

Hva gjelder bugen i MS-store / game pass kan det godt være feilen ligger hos Microsoft i akkurat det tilfellet det er snakk om her.

Edit: Dette gjelder PC game-pass brukere såvidt jeg forsker. Og har slik i 2 uker allerede. Ikke bare MYZ det har vært problemer rundt dette for. Ikke noe Funcom kan noe for, tilsynelatende.