Vel, sjekklisten for launch blir stadig lenger. Det er i det minste nye feil som oppstår, så det er vel en viss intern læring.
Mens aksjonæren(e) jobber for å prise Funcom til 2x verdien av konkursboet Starsbreeze får MYZ en rolig 9/10 av Gamespot:
Men husk vi har noen her som er negative som viser hvilken posisjon de er i. Skylde på Funcom i alt blir helt feil. Ganske så gjennomsiktig spør du meg.
Nå skal det sies at denne launchen har vært svært dårlig, med problemer med samtlige konsollversjoner. Mye er nok på grunn av eksterne parter og launch i fellesferien, men slik kan de ikke holde på.
Dette er heller ikke holdbart spør du meg:
Flott anmeldelse men NS-versjonen får litt kritikk her også:
[Update, 08/01/2019: Mutant Year Zero: Deluxe Edition is now out on Nintendo Switch, and it includes new expansion, Seeds Of Evil. While this version runs smoothly, it exhibits poor visual fidelity compared to its console and PC counterparts. Whether in handheld or docked mode, a low resolution and blurry overall look reduce the luster of post-apocalyptic Sweden. It also makes scavenging areas for scrap and weapon parts–essential to keeping your Stalkers well-equipped, and already difficult items to spot–a lot harder.
Men nå skal det sies at det nok er urealistisk at spillet skulle ha like god visuell kvalitet på NS.
Docked mode er jo «fixed», men ja håndholdt modus er det klager på. Slik er det med ganske så mange ports fra PC til Switch.
Multiplattformreleaese er komplisere greier. PC gikk veldig fint, men folk tilter fordi det ikke ble GTS-topper. Noe det naturligvis ikke ble fordi det ikke ble et samtidig salgsevent. Når det først skjer, så får man plasseringene man kunne ønsket seg ved launch.
Xbox-launch gikk vel greit nok. Men enkelte Gamepass brukere har hatt issues. Kilden til dette ligger utenfor Funcom, tilsynelatende.
PS4 forsinket over helgen. Ikke bra.
Nintendo Switch har gått OK. I all hovedsak god mottakelse og salget kan bli hyggelig. Noen ga anmeldere feil versjon. Ikke bra. Klaging på håndholdt port, uheldig, men ikke uvanlig. Bør gjøres noe med hvis Funcom mener der vil styrke salget i betydelig grad (noe jeg er usikker på).
Fint oppsummert Vet vi hvor mye Funcom får pr salg ca?
Ligger fortsatt helt greit topp 50 på NS rundt om i verden. Skulle ønske de hadde kostet på seg en storstreamer inn mot helgen, prøvd å stjelt litt av disse Fire Emblem gærningene. Tror det kunne gitt fin ROI. Er litt for lite oppmerksomhet både NS-versjonen og spillet generelt pdd.
Xbox-launch gikk jo ikke greit nok, når spillet har 29 anmeldelser og 1,5 stjerner til nå. Launch-vindu er ekstremt viktig, og vil jo si at launch der har vært ekstremt dårlig.
PS4 forsinket snakker for seg selv.
Switch-versjonen med en topp på plass 39 på Amazon best sellers - og nå nr. 52. Det er jo en fadese at de sender anmeldere feil versjon. Switchen er jo først og fremst en håndholdt enhet, da kan de ikke ha så dårlig kvalitet på håndholdt modus. Da faller jo nesten poenget bort med å ha spillet på Switch.
Muligens på grunn av dette at spillet ikke har vært markedsført.
Jeg håper de tar lærdom av dette - for dette er ikke annet enn elendig dårlig.
Reddit-kommentarer for Switchen:
Ja, men nå stammer altså disse fra et utvalg sinte game-pass brukere som ikke får tilgang på DLC grunnet cockery i MS-store. Dette er neppe noe Funcom kan klandres for. Sier ikke noe annet enn det.
Det er jeg enig i, men launchen gikk jo ikke greit nok selv om det er MS eller andre sin feil.
Sant! Er annet spørsmål er om salget som sådan på Xbox har tatt betydelig skade av det, da.
Uansett, den løken som svarte «currently no plans to update handheld graphics» burde jo fått buksevann og bli kastet i elva. Snakk om å skape unødig og negativ oppmerksomhet.
Man kunne svart «takk for feedback, dette er noe vi skal vurdere og tar alvorlig». Hvis salget er godt på NS og de ser at en slik investering vil gi merinntekter så vil de selvfølgelig jobbe mer med den versjonen av porten.
Jeg skulle likt å fått en update på hva som har skjedd, enten “hey, vi dreit oss ut” eller “hey, vi kan dessverre ikke bedre”. Sistnevnte er mer relevant for min posisjon enn førstnevnte.
Det går ut over Funcom og oss okke som. MS har sikkert sikret seg med masse liten skrift. Launchen gikk i dass. Førsteintrykket er jo en svært lav score…
Begynner desverre å bli endel småhickups fra Funcom 2.0. Får håpe de ikke blir en 1 hit wonder. Enn så lenge klarer de seg på CE melkekua, men hvor lenge… Det er jo CE og emisjoner som har generert cash og gjeldfritt selskap, samt litt MYZ da, så hadde håpet på bedre launch nå, også for videre bruk av spillet og IPen🦆
Blir mer og mer sikker på at å cashe inn i forb med en 2020 launch er rett for meg🙂.
Edit: flytt gjerne til småpjatt om den passer bedre der:+1:
Det er snakk om en DLC.
En utvidelse til et spill som topper globale salgslister når det går på salg. Nå får enkelte her inne forsøke å ikke miste helt hodet.
Denne utvidelsen vil gi betydelige merinntekter for MYZ og Funcom. Ingenting ved IP eller overordnede finanser er endret.
Snakk om å spinne sin egen død. Men dette er slik TI har blitt når det kommer til dette selskapet.
Ikke rettet mot noen personlig, men makan til dødskult skal man se lenge etter.
Dette er en DLC, DLC er bra, det gir mer verdi og mer spilletid. Det gir enda en inntektstrøm.
Skulle tro Funcom hadde floppa med en 500MUSD tittel når man leser stemningen og klagingen her inne.
Helt enig. Bare svaret i seg selv er jo helt på trynet. Hva er det de holder på med? Det er vel Natacha sitt team (community) som svarer på Twitter? Her må det jobbes med tone of voice!
Det virker som folk sammenligner håndholdt version med docket evt xbox version. Tror man glemmer batteritid og sånt ja…
Tror det er mange som synes det gikk litt under pari jeg altså🙂.
Tilbakemeldinger og score tyder jo på det.
Dødskult, er det det samme som innsider eller er det en egen klubb?
Må være lov å ytre når man synes ting er mindre bra, på samme måte som man heier med når man, som du nevner, topper listene/printer penger, etc👍
Var ikke rettet mot deg eller andre personlig
Hvis du leser hva jeg skriver i denne tråden er jeg også sterkt kritisk til deler av denne launchen (av en DLC).
Når Atle dumper aksjen og tradere er innom for å skrive «fucket opp», «flopp» og så videre, så bikker det bare over til å bli disproporsjonalt krise - både for kursen og inntrykket som skapes her inne.
Er det noe vi er gode på i Funcomtrådene på TI er det å være kritiske og negative. Det er ikke så rart. Sentimentet har blitt grundig gruset ved hver korsvei siden 2017.
Til slutt farger det over i måten vi snakker om både aksjen og selskapet som sådan.