Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Basert på traileren kjøper jeg dette glatt på PS4 :grin:

4 Likes

Jeg skal kjøpe PS4 så jeg kan kjøpe MYZ.

8 Likes

Me too :wink:

Preorder uten release dato. Hva er vitsen med det? Virker litt merkelig. Ellers flott mld.

4 Likes

Dato kommer nok når de får bestemt seg for release dato. De venter vel av taktiske grunner. Uttalte jo for en god stund siden at de kunne lansere på kort varsel.

2 Likes

Trailern var sjukt fet! :+1:t2::duck:

2 Likes

Rimelig hype fra PCGamer:


Ref: https://www.pcgamer.com/new-games-2018/6/

13 Likes

Enig, veldig merkelig.

Du får alltid maks hype hvis du får pressedekning samtidig som du annonserer preorder og lanseringsdato. Og den største delen av salget til preorder skjer når preorder åpnes opp.

Men en ting som kan være verdt å legge merke til er at de legger opp til at du får en steam nøkkel.

Slik jeg har forstått systemet vil det si at alle preorder salgene ikke blir registrert på steam når de blir kjøpt, men ved lansering noe som gjør det lettere å komme på toppen av salgslistene på Steam ved lansering enn hvis du har spillet til salgs som preorder på steam i en lengre periode først. Det er i hvert fall slik jeg tror det funker.

Når man gjør det sånn slipper man steamcut. Minuset er at man ikke får noe listeplassering fordi man gir 0 revenue på steam. Men du får plutselig masse CCU da. Men ingen notering på GTS.

1 Like

Nope, listene er omsetningsbaserte, og Steam får 0 kr når det registreres en steamnøkkel, så det har stikk motsatt effekt. Fordelen er at du slipper 30% steam tax. :stuck_out_tongue:

1 Like

Ah, jeg trodde de fikk penger når det ble registrert nøkkel (de har jo tross alt fortsatt distribueringsplattformen). Men ok!

Jeg tror det er dumt å ikke kjøre alt gjennom steam. Jeg tror de kan tape mange salg på å ikke synes på GTS.

De slipper 30% steamcut

Det kommer på steam når dato er klar. meget nice dette ;D

La oss si de selger 10k utenfor steam, det blir 1mill som de kan bruke på reklame i stedet. Men jeg ser helt klart poenget ditt. 10k salg på steam på dag en er nok til å ta #1 GTS. :stuck_out_tongue:

De slipper å ligge øverst på GTS også og får da ikke den reklame-effekten. Jeg tror den er verdt 30%.

Er jo ikke 100% sikkert at den klarer å komme seg til #1 :wink:

1 Like

Hvordan vet vi at de slipper steamcut? Dersom spillet aktiveres på steam, så bruker de jo steam sin tjeneste, skal de ikke ha betalt for det?

Hadde håpet å se MYZ høyt oppe på førstesida på steam. Det gir enormt mersalg. Litt synd. Tror det er en dårlig avgjørelse. Men vi får håpe det topper PS og Xbox listene istede.

Kanskje noen av de mer dedikerte her har noe tall på salg av spill på vs utenfor steam. På noen sammenliknbare titler?

Uten at jeg har noe å backe det opp med, så tror jeg generelt spill selges bedre via steam. Det er jo der “alle” er?

Beta 1 mnd før release peker iallefall mot at det er mer enn 1 mnd til release.

Langhype inc?

Release rundt Q2 tall kunne gitt en fet kurstopp og $$$ i lomma på aksjonærene.

1 Like

https://partner.steamgames.com/doc/features/keys

Steam keys are free and can be activated by customers on Steam to grant a license to a product

Steam leverer nøkler som en gratis tjeneste, da sikkert som en måte å få andre butikker til å bruke Steam-nøkler som da får flere folk til å bruke Steam.

Ta nu god tid på er och läs alla reviews! inte en enda negativ :slight_smile:

Reviews


Videos

31 Likes