Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Veldig bra oversikt, jeg tror Q2 rapporten kan bli ekstremt hyggelig i slutten av august.

Verkar som att många hoppats på datum och helst i Q2. Det är surt att man inte kan sälja nu och vänta till Q2 rapporten… nu finns det ännu mera triggers… surt :wink:

Tror inte Funcom sysslar med kortsiktigt tänk. De har troligtvis märkt att förväntningarna är enorma och vill polera ett bra spel ytterligare. man får komma ihåg att Funcom vill släppa spelet på samtliga plattformar samtidigt… ytterligare polering innebär ännu mer certifieringsprocesser. Dessutom har man sagt att man avvaktar datum pga att hitta ett bra releasefönster bland alla stora titlar som kommer i år :slight_smile: Det är väl ganska synligt att Funcom sitter på ETT RIKTIGT BRA spel samtidigt som Funcoms marknadsföringsavdelning har gjort ett FANTASTISKT jobb med att sprida spelet. Det är märkligt hur många av Funcoms “aktieägare” resonerar. Kanske dags att bara ligga långsiktig och inse att Funcom leverar?

7 Likes

Mye sjarm i spillet. Mye humor.

‘Watching a zombie get sniped by a pistol-wielding duck is inherently hilarious to me, as is a pig wearing biker gang clothes and wielding a shotgun.’

Fra PC World

Tror dette blir en hit. Ser frem til “overwhelmingly positive” noen dager etter lansering helt ærlig.

13 Likes

Det går ann å gjøre begge deler🙂.

Nå har jeg snart 20% bedre på det jeg har tradet med, kontra long posisjonen min. Dog bare 10% av volumet… tør ikke trade med mer. Men det er helt sikkert mange her som er langt bedre en meg.

1 Like

mao inte konstigt att du försöker få det att låta dåligt att de inte kom datum idag.

Hvor har jeg skrevet det?

Samme for meg når dato kommer, men tror det hadde vært fett om release var nær Q2 tall :slightly_smiling_face:

Detta är ju fantastiskt. nu Blir det EN (1) till puls när datum kommer.

På ett sätt fick vi en ny bekräftelse att spelet kommer i 2018 :+1:t2:

Var det ikke slik med The Secrect World også🤨?

Klart de kommer använda steam, när datum är fastställt…
De sales som sker så här långt innan release har endå ingen påverkan på Globaltopseller. GTS listan baseras på försäljning till störst del från de närmsta timmarna.

Att ha preoder utanför steam är bra som sagt för de slipper 30% cuten till steam. Den stora massan av spelare köper endå inte preorder så att ha preoder utanför steam kommer inte påverka deras chanser att nå GTS placeringar vid launch.

För att nå hög GTS placering är det egentligen optimalt att inte ha någon preorder alls, så alla måste köpa när det släpps… Kanske gör de så här?

2 Likes

Nope, hvordan tror du ellers GreenManGaming og andre siter som selger steamnøkler tjener pengene sine? :slight_smile:

1 Like

“What ends up happening is that Steam bears the bandwidth costs and other expenses associated with the service, without taking a cut of the sale.”

Ingen Steam cut vid köp utanför Steam. https://www.google.se/amp/s/www.vg247.com/2017/08/18/in-order-to-reduce-game-sales-outside-of-steam-valve-will-no-longer-automatically-fulfil-key-requests-from-devs/amp/

6 Likes
2 Likes

Er det bare meg som tenker at myz blir et spill det DLC(nye oppdrag) blir knall lett å selge?

5 Likes

Veldig mye av jobben i et spill som MYZ er å lage nettopp oppdragene, men ja, jeg tror det vil være veldig enkelt å selge inn mini-campaigns til eksisterende spillere.

Hvis de vurderer å lage større campaigns, så kan du nesten like gjerne lage en oppfølger og flikke på noen mekanikker også. Ref: XCOM-franchisen. :slight_smile:

6 Likes

Veldig enig i det @Christian sier her.

Tipper vi kanskje får 1-2DLCer med litt mer innhold, kanskje mer kosmetisk, kanskje en Hero pack med flere mutanter å spille. Så evt Mutant 2

1 Like

Er lettere å selge DLCer med mer innhold enn kosmetiske til singelplayer spill også.

Dersom MYZ blir en knallsuksess og det lages utvidelser og evt en oppfølger, er det gitt at Funcom er med videre? Trenger BL hjelp neste gang når kassa er stinn og merkevaren er etablert? Eller er de så små at de må ha hjelp av en publisher uansett? Kanskje Fun kjøper de opp?

1 Like

Det hadde ikke vært uvanlig hvis Funcom har med noen klausuler i kontrakten om hva som evt skjer med DLC-er og nye spill basert på samme IP. Også verdt å huske på at Funcom eier 50% av IP-en her. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Var det ikke slik at MYZ lå an til å innkassere flere priser fra E3 i dag? Nå har jeg bladd gjennom et google-søk på en bunch med ulike priser fra ulike hold, men ingen and eller gris å se? Er dette grunnen til den litt stusselige kursen? :thinking: