Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

7 Likes

Jeg husker når Starcraft kom ut. Det var stort. Og det var 20 år siden. Det var mye bedre enn dette spillet kommer til å være.

  • Det var multiplayer
  • Man kunne bytte på hvilken klan man ville spille

MYZ er grafisk bra, men er usikker på hvor spennede det er i lengden. føler jeg ser de samme bildene om og om igjen. Og har man rundet spillet, så har man rundet spillet. Da gidder main ikke mer. Forstår ikke at de ikke har prøvet å lage en eller annen form for battle ut av det. Det virker på mange måter litt gammeldags, men jeg kan jo ta feil.

Dog en helt annen genre. Og forøvrig ett av verdens beste spill gjennom tidene.

2 Likes

Det spillet du snakker om kommer i 2019, fra veteranene bak C&C, finansiert og publisert av Funcom.

1 Like

Jeg sverger, i blant begynner man å lure.

1 Like

Myz er jo nie helt nytt teknisk, noe som ikke finnes i noe annet spill. Blir nok bra

Det blir sikkert bra, men kunne vært mye bedre.

Hva kunne vært bedre? Litt av poenget er faktisk å ha turn based.

Personlig likte med Super Mario 3 til Nintento 8-bit. Det var 2D, og i stedet for mutasjoner hadde man power-ups i form av sopper, blader og stjerner. Tror det ville slått mye bedre an enn de greiene MYZ prøver på.

En and med flosshatt? Hvem tror det selger, liksom.

5 Likes

Det er nettopp slike spill man spiller flere ganger, fordi det er aldri likt hvordan man løser kampene og oppgavene. Blir litt som å dra’n…

1 Like

Haha,

Poenget mitt er at de ikke har tatt ut potensialet i spillet. Er det virkelig mange idag som gidder å sitte å spille spill alene over tid? Trodde den myten var drept for 20 år siden.

MYZ har jo allerede vunnet 2 priser på E3 messen eller hvor det var. MYZ ligner på XCOM og ikke Starcraft.

Sitatramme

Jeg er også en stor Starcraft fan, men tror du bommer litt når du mener at MYZ ikke har noe potensiale…

2 Likes

9 Likes

Ingenting slår en god single player experience imo.

Og alle kjøperne av BGS titler kan vel skrive under på det.

NB. Sier ikke at flerspill er dritt av den grunn.

1 Like

Nå selger jo Xcom serien 2mill++ av hvert spill. Som er ca samme sjanger og solo player :slight_smile:

Det hotteste spillet på markedet nå er jo spiderman til PS4, som også kun er solo.

2 Likes

Hahaha har du falt og slått deg kompis? :smiley:
Du har fått med deg bl.a Elder Scrolls serien, Fallout serien, Witcher serien er sluppet sant og solgt i bøtter og spann? Sånn typ 7-8 år siden f.eks skyrim ble sluppet og det spilles av mange, enda. Andre titler som du kanskje har hørt om er jo Final Fantasy, Dragon Age, Metal Gear Solid, Assassins Creed, Dead Space, Silent Hill, Resident Evil? Shall I go on? :rofl:
#Singelplayer

6 Likes

Det går jo an å lage multiplayer av turnbaseg spill også. Trekker annenhver gang. Og så kunne man byttet slik at man kunne spille de andre mutantene også. Måtte jo lagt opp en annen gamplay, og sørget for at det var balansert uansett slik at alle rasene hadde samme sjangs til å vinne. Ville tro at det kunne gitt større dynamikk. Alt ligger til rette for det, de har jo ikke noen låst handling i bunn, kun en gjeng med mutanter som går rundt mer eller mindre på måfå.

https://www.modiphius.net/collections/mutant-year-zero

Ja, men mange av disse har en konkret story de følger, og da er det ikke like lett å snu det til å bli multiplayer, uten at jeg ha spilt alle de titlene.

Sett den før, men mitt inntrykk er at det er en relativt stor frihet til å bevege seg rundt og oppdage ting i tilfeldig rekkefølge.