Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Vet ikke om denne er postet tidligere (fant den hvertfall ikke), men det høres ut som det er en del bugs som må fikses før desember. Får håpe det går seg til.

2 Likes

Det er snakk om en demo. Jeg synes det er bortkastet tid om de lager en versjon for pressen og en annen for de som har kjøpt deluxe versjonen. Begge gruppene skal få en mulighet til å prøve spillet. Jeg ser ikke helt hvorfor man eventuelt skulle lage skreddersydde demoer for hver gruppering. Men det kan jo selvsagt være noe jeg ikke ser.

Hadde de spurt meg på forhånd hadde jeg i hvertfal gitt råd om å ha en demo og heller bruke mest mulig tid på å finpusse spillet :slight_smile:

3 Likes

Er det bare jeg som synes det blir lett komisk med norsk i slike sammenhenger?
Gleder meg veldig til å prøve dette “taktiske snike-rollespillet” altså :blush:

3 Likes

Et bra review som påpeker mange ting som man vil finne igjen i negative Steam reviews. Det positive er at de har en måned med bugfiksing og polish før release. Hvis man ser på hva de klarte å få til med Conan Exiles den siste måneden før release, så tror jeg mesteparten av det han klagde på av tekniske ting vil bli fikset. Balansemessig så blir det nok også bedre. Klagene han hadde på angående spawning av fiender tror jeg ikke blir gjort noe med.

4 Likes

Mulig at det var noen her inne som hadde funnet ut dette fra før, men nå kom hvertfall den offisielle uttalelsen fra MYZ.

8 Likes

PCGamer har testet spillet, og liker det.

We play a demo of Mutant Year Zero’s opening hours. It’s fun, funny, and the combat is challenging from the get-go.

14 Likes

Det ser mer og mer ut som dette spillet kommer til å bli en suksess. Det meste som skrives er jo generelt positivt. Nå er det bare aksjekursen i Fun som henger etter. :wink:

8 Likes

97% likes

16 Likes

Aksjekursen kommer til å ha stadig høyere topper fremover mot release. Så å si ALLE som kommer i befatning med MYZ skriver att dette er ett kult spill som de gleder seg til å spille. Det er etter min mening ett litt overdrevent fokus på daglig, til og med timesfokus på aksjekursen i Funcom om dagen.
Tror det kan lønne seg å spørre seg selv om hvorfor en eier aksjer i Funcom nå. Er det for å gjøre penger i løpet av dagen eller i morgen? Jeg tror att de fleste som er inne nå, har kjøpe aksjer for å ri hype/release av MYZ 4/12. Flere ser enda lenger, 2019-20. Før var det utenkelig å sitte “long” i Funcom, mange satt. Men det var ofte for ikke å ta ett tap. Denne strategien lønte seg for de fleste, de kom ut i pluss. Tror faktisk tiden for å kunne sitte frivillig long :joy: er kommet.
Hvorfor dette timesfokuset da? Selvfølgelig hadde det vært morro viss kursen hadde gått opp hver dag, men slik fungerer ikke aksjemarkedet.

Det er ikke så mange dagene siden man kunne få kjøpt aksjer for i underkant av 15kr, nå er vi oppe på drygt 18. Tiden jobber for oss aksjonærer nå, kjøperne kommer til å komme på etterhvert. Ingen trenger å fortelle meg att ikke ganske mange sitter på sidelinjen og prøver å optimalisere inngangen sin. Den vanlige mannen i gata kommer etterhvert å finne ut att, fanken dette må jeg være med på. Det kan virke på oss her inne att de “andre” er så forbasket trege i avtrekkeren. Til det har jeg bare en ting å si, de “andre” er ikke inne på Tekinvestor. Viss noe angående Funcom ikke blir grundig debattert her inne, er det så enkelt att da er det nok ikke relevant informasjon. Ett av “problemene” med å være på ett slik grundig forum er att vi får informasjon veldig tidlig. Da kan det til tider være frustrerende å se kursen dale i en periode til den samme informasjonen kommer ut til massene. Da er det viktig å ha blikket stødig rettet fremover mot den eventen som kanskje var avgjørende for att man tok valget og kjøpte aksjer i dette selskapet .

Å folkens de gode tidene ligger rett fremfor oss nå.
Vi får stadig se mere av MYZ. I takt med infoen som slippes synes jeg også att stemningen til hvordan dette spillet kommer til å gjøre det på salgslistene, den øker. Jeg tror heller ikke att vi på langt nær har fått vite alt. Er ganske så sikker på att Bearded og Funcom har noe skikkelig kult oppe i ermet, som de holder tett til brystet til nærmere release.
Jeg er villig til å vedde mye på, att den neste måneden vil det være ganske så innbringende å være Funcom aksjonær.
Så kjære medaksjonærer/forumdeltagere, rett blikket fremover mot starten/midten av desember. Kan nesten garantere dere 30-35 ganske så hektiske dager. :moneybag:

20 Likes

Det blir ikkje skikkelig hype uten Halling:)

1 Like

https://www.gamezone.com/previews/preview-mutant-year-zero-road-to-eden-has-a-lot-of-heart-but-also-guts/

What springs out at first glance and stayed with us for the entire playthrough is how gorgeous Mutant Year Zero looks and sounds. It’s almost a shame that the fixed-height camera doesn’t allow us to zoom into the beautifully crafted world. Likewise, the voice over is spectacularly well-done with fitting and believable dialog.

I was thoroughly hooked on the story and wanted to know more about the world and its secrets. Clearly, there is more in this world than just a wasteland. With an early-point taste of the game, many interesting skills were out my reach but just reading the descriptions were enough to fantasize about tactical applications and new ways to approach combat. In terms of polish and performance, Mutant Year Zero is already up to a high standard, and with about a month left in the oven, it should get even better.

ALLE elsker :money_with_wings:

13 Likes

og alle elsker :pig: & :duck:

10 Likes

Ser ut som streamere har fått nøkler. I morgen er det i gang. Mulig de kan streame fra betaen, da er det i så fall i gang i løpet av dagen vil jeg tro.

15 Likes

preview:

XCOM at the moment is the leader when it comes to overall presentation, and we certainly don’t see anyone topping that anytime soon. However, Mutant Year Zero: Road to Eden is not too far behind; in fact, we think it’s very close but just need a few tweaks here and there to stand toe-to-toe with the king.

17 Likes

Lover veldig bra dette. Om Mutant klarer å appelerer til spillere som ikke er Xcom fans også er dette potensielt ganske ganske så sinsykt.

Men velger å ha lave forventninger. 250k solgte så får vi se :wink:

8 Likes

Var det ikke “minst én mnd før slipp” betaen skulle starte. Er ikke det i dag? Er det noen som vet noe mer enn meg her?

Har ikke fått noen pressemelding/investormelding om at den er startet i hvertfall.

Her er du nok inne på noe. Jeg har ikke data på det, men tror det er trygt å anta at gjennomsnittsalderen på de som har kjøpt XCOM er ganske høy. Og jeg tror at Mutant kan appellere til et yngre publikum pga grafikken og pga denne anda og grisen. På samme tid tror jeg spillet likevel også appellerer til de eldre pga humoren, pga brand og pga at sjangeren trolig appellerer til de eldre generelt.

5 Likes

Tror de har gått ut med att den släpps i morgon…

1 Like

Jeg gleder meg faktisk mer til MYZ slipp enn CE. Tror det vil selge overraskende mye👍

2 Likes