Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Å der var vi over 1000 seere på twitch :slight_smile:

9 Likes

Må si eg liker det veldig bra foreløbig; skal ikke spoile story men det merkes at universet er skapt med dyp kjærlighet. Alle notatene jeg har funnet og smådialogene fra Dux og Bormin hittil har vært gull. Var litt vanskelig å komme inn i kontrollene, men eg har ikke spilt turn-based siden Fallout 1… :face_with_hand_over_mouth:
Nå loker eg egentlig med å komme meg inn i mechanics og ikke daue :smiley: Men når releasen kommer skal dette spilles på hard uten tvil; dette gir meg faktisk foreløbig Diablo 2 feelingen eg har savnet lenge i et spill! GG Funcom

13 Likes

Kjapp runde rundt hos de forskjellige streamerne. Alle er positive.
Både spillere som har prøvd denne typen spillestil, og de som ikke har prøvd. det er spesielt hyggelig at de som ikke har spilt tactical turn based før liker det, noe som kan føre til anbefaling til de som er ukjent med sjangeren.

5 Likes

https://www.youtube.com/watch?v=pSA9Csm6LaU

Har spilt i cirka 1.5 time nå. Jeg er jævlig kresen på spill, og kjøper stort sett bare de største releasene. Må si jeg er veeeldig imponert hittil. De forventningene jeg hadde er knust for lengst, og selv om spillet kanskje ikke er det mest underholdene å se på f.eks Twitch så er det vertfall utrolig artig å spille det selv. Konkluderte kjapt med at dette kommer til å få mye positive reviews på steam. Mark my words

21 Likes

Enda en megapositiv og interessant preview.

Jeg har sett alt av gameplay og omtaler så langt. Spillets mottakelse er fenomenalt bra. Treffer Funcom med markedsføringen her så blir det haraball (noe jeg har vært sikker på lenge allerede).

Artig å se at folk her inne også begynner å få samme godfølelse.

19 Likes

Har sittet i 6 timer nå å sett på forskjellig streamere på twitch. Alle elsker spillet. Jeg har sett det kræsje 2 ganger.
Som han ene sa: hvorfor har ikke dette spillet fått mere oppmerksomhet? Når det slippes kommer folk til å se det å elske det…

Mange snakker også om diablo og xcom følelse!

Jeg er Mega bull nå. Tror nok det kommer masse action PR fremover.

Se kommentarene i denne videoen :slight_smile:

10 Likes

Ergo så mener jeg 250k på alle 3 konsoller er Way to low. Jeg ville heller sakt 250k på PC i løpet av ett år. Uansett. Jeg er garantert at spillet blir en suksess. Money in the pocket for Funcom. Måtte Rui Calais styre skuta i lang tid fremover. Fader for en sjef som har gjort alt riktig :+1:t2:

Let the hype train begin sier nå jeg nå som ryktet sprer seg iblant spillere rundt om i verden. Alle vil ha. Alle skal få :fist_right:

Og så kan dere sjøl tenke dere hva som skjer når part two kommer ut. Det MÅ bli en oppfølger

5 Likes

Først masse DLC.

I agree on that.

Jeg er :heart: I dette spillet. Fantastisk flotte detaljer i spillet.

What??
Eg begynner å bli mer og mer overbevist om at vi kommer til å selge 150-200k på 1-2 uker; bare på PC! :wink:
Hvis Frostpunk klarer 250k på knappe 3 dager så skal vi fint klare det på et par uker tenker eg. #Bull som faen :smiley:
At vi lander laangt over 1m salg på 365 dager (Edit: På alle consoler + PC) tror jeg heller ikke blir noe problem :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

5 Likes

… och release på Switch! :wink:

2 Likes

Du vet hva dette vil trigge av penger i den allerede fulle lommeboken til Funcom hvis de selger 1 mill i løpet av ett år? :money_mouth_face:

1 Like

3 dagers RALLY :slight_smile:

1 Like

7 Likes

Trenger bare å se første minutt :slight_smile:

2 Likes

Etter å ha sett en del myz på både twitch og youtube, kan man trygt si at responsen (som er nevnt haugevis av ganger over) er over middels god… om ikke bedre. Dessverre bringer det ikke inn penger i kassa med gode omtaler og vurderinger, det må også selges et lass av spill.

Oppmerksomheten rundt spillet er foreløpig veldig lav, noe man kan se utfra antall twitch seere (i skrivende stund 33 seere fordelt på to streamere), youtubeviews der videoen med mest avspillinger sist uke er “lets play’en” til EuroGamer med 13k, samt google trends som ligger på rett under 1/5 av peaken i slutten av feb i år. Ref. bilde under.


Kan nevnes at likeratioen er rimelig solid :stuck_out_tongue_winking_eye:
image
Med utgangspunkt i google trends (altså søkeinteressen) fra myz, kan vi sammenligne oppmerksomheten fra CE sin EA launch og forsåvidt full launch. Uka før EA launch til CE lå søkeinteressens verdi på 7 i forhold til den høyest søkende uka ved full launch (verdi 100) og EA launch (verdi 98). En måned før EA lå verdien på 2 og en måned før full launch lå verdien på 5.

Tar man dette i betraktning, i tillegg til funcoms (hittils) velfungerende marked-og pr strategi, så er jeg rimelig sikker på at vi vil få en voldsom blest rundt myz når launch nærmer seg. Veldig viktig at Funcom får spredd spillet gjennom flest kanaler som mulig, så marked får øya (og forhåpentligvis interessen) opp for spillet.
Blir bra dette! :money_mouth_face: (sorry for langt innlegg med mye bilder heh)

EDIT: Derimot viktig å huske på at søkeinteressen viser bare når den spesifikke søketermen var mest populær. Sammenlignet med CE er myz ekstremt lav.

8 Likes

Blir spennende å se trenden når funcom kjører igang maskineriet.

Alt negativt jeg noengang har sagt om ErlingE trekkes lett tilbake når jeg ser hvordan den mannen rocker PR. Og for Mutant er jeg absolutt ikke bekymret. Dette kommer til å bli helmax.

5 Likes

Funfact: MYZ har 17k følgere som er 8% av hva CE har på Steam. Og det er før spillet er kommet ut.

3 Likes

Hvor ser du dette tallet?