Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nanexa Småprat

Fluffes hardt av CEO på Discorden nå:sweat_smile::rocket:

2 Likes

For oss uten Discord, er du i fredagshumør og har lyst til å dele litt? :innocent:

Bare generelt mye godprat fra CEO om avtaler :innocent:

2 Likes

Oppdatering gjennom PM etter midtsommer som er til helgen. Forhandlinger pågår, tydeligvis en stor deal som er under oppseiling.

4 Likes

Spennende! :pray:t3:

Mulig det kommer krutt i den meldingen som kan sette ytterligere fart på kursen og spekulasjoner.

Ledelsen har jo kommunisert at de er forhandlinger med flere selskaper, men her sikter de vel til «hovedpartner»

Liker at han sier avtalen er «stor» :eggplant::joy:

5 Likes
7 Likes

De sier de planlegger for oppskalering av driften fra høsten av.

Sier i grunnen sitt :ok_hand:

7 Likes

Kursutviklingen i dag speiler utsettelsen som ligger i oppdateringen. Avtale for semaglutid kommer ikke i H1

2 Likes

Helt korrekt - derfor bør/skal man som leder skal være varsom med at give deadlines (her omkring mulig aftale i H1) - for selv om man siger det er forventelig deadline, så styrtdykker kursen næsten altid, hvis denne forventelige deadline ikke holder.

Selv om han uden tvivl har været i god tro.

1h deal har ikke vært guidet i år i det hele tatt, ceo og styreleder har guidet avtale iløpet av året. 1h var fjorårets guiding som jeg tror ble flyttet pga oppdaterte gode data med semaglutid og flere interesserte players.

Markedet har såklart forventet 1h som man ser på kurs fallet. Øker videre :ok_hand:

6 Likes

Samme her.

Tok ut beholdningen på 4,5 for noen uker da jeg synes hypen var i overkant.

Dette er et lodd på avtale eller ei, ett klassisk binært case.

H1 går ut om 14 dager, om avtalen kommer i juli eller september spiller ingen trille; det blir enten full katastrofe eller innertier. Å selge på at avtalen ikke kommer innen 14 dager er en snodig beslutning, men passe perfekt for min del.

Hva er egentlig hypen her? At de skal få en bra avtale?

De landet jo en bra deal med Moderna før jul, samarbeider med ukjent BP om utvikling av et blockbuster legemiddel etc.

Også sitter de med begge beina i tidens «hype», slankemedisin, hvor de etter sigende er i forhandlinger om en «bra» avtale med BP.

Mcap er ikke avskrekkende høy, så klarer ikke helt se «hypen»

2 Likes

Dette har vi diskutert før om svenske biotechs som ser veldig spennende ut og som er plassert midt i sweet-spoten. Så kommer de klassiske meldingene om utsettelser, skuffende avlesning, ikke godkjenning, utsatt godkjenning, nye data fra konkurrenter med mer.

Nanexa er avhengig av partnere, derfor faller aksjen 15 % kjapt bare ved at en slik avtale utsettes. De måtte låne penger og gav bra rabatt på det forleden og er langt unna safe heaven i min vurdering.

At dette er spennende er utvilsomt, men at aksjen går fra 3,3 SEK til 4,5 SEK på få uker skyldtes ene og alene en i overkant trigger-happy CEO som deler live fra forhandlingene med BP. Han klarer sikkert å komme seg unna med noe BS skulle det ikke bli noen avtale, men jeg synes han buller greit i overkant.

Igjen; min vurdering, men fortsatt verdt et bet.

2 Likes

Fra discord innklipp ovenfor

"Anser du fortfarande att H1 är en tekniskt möjligt tidsfrist för GLP-1 (etc.) om alle processer du inte har kontroll över går smidigt?

Fra brevet som kom i dag:

“…process will be somewhat delayed”

Virker jo som aksjonærere har hatt denne oppfatningen, både på kommentarer og på kursreaksjonen man ser nå i dag

EDIT: dog ikke direkte guiding,

Det han var slippy med var jo dato.

Men igjen, de har ikke guidet hardt på dato heller, det er mer tentativt.

Problemet er ledelsen sin komunikasjon, de burde holdt kjeft fram til avtalen eventuelt ligger på bordet.

4 Likes

Er nok en del som er inne med kortsiktige bet ja. Ikke unaturlig det.

Men å kalle den puslete oppgangen for en «hype» er misbruk av begrepet

Eller fordelen, hvis man som (day)trader prøver å benytte seg av svingningene dette medfører :sweat_smile:

3 Likes

Hva sier de på corden nå da?
Er CEO på defensiven? :sweat_smile:

Ja det kan man si :sweat_smile:

Jeg fortsetter å øke beholdningen :ok_hand:

2 Likes