Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nanexa Småprat

Haha, skjønner hva du mener! Han så jo sprekkeferdig ut! Han sa vel også litt for mye også før han arresterte seg selv :wink:

Tar poenget ditt etter å ha sett den videoen du la ut :handshake:

Om det blir avtale gjenstår å se. Men utifra den videoen så er det vel mer eller mindre gitt at de godt i gang med fohandlinger.

4 Likes

Det det trekkes paralleller mellom Nanexa og dette oppkjøpet også

https://www.fiercebiotech.com/biotech/pfizer-finalizes-metsera-buy-after-contentious-bidding-war-novo-nordisk

2 Likes

Tror denne dealen mellom Eli Lilly og Camurus kan være sammenlignbar for Nanexa sin del.

Dette er vel en type produkter BP er nødt til å karre til seg hvis de skal henge med i diabetes og slankemedisin racet.

6 Likes

Siste analyse fra Emerges 20.02.26

3 Likes

We continue to see significant upside should further deals

materialise or the company advance its own semaglutide depot project,

supporting a potential company valuation well above SEK 1 billion, or roughly

SEK 6 per share. At the same time, we reiterate that the lack of detailed

disclosure means that the margin of error in any fundamental valuation

approach remains exceptionally wide.

2 Likes

Bet meg merke i denne jeg da

Chairman Göran Ando has over 30 years of experience from the
pharmaceutical industry, with roles as medical director of Pfizer AB, VP at
Bristol-Myers, research and development manager for Glaxo Group Research,
CEO of Celltech Group PLC in the UK, and not least chairman of Novo
Nordisk. A / S between 2013 and 2018. Göran Ando was also Vice President
and Head of Research and Development at Pharmacia, where he was also
responsible for manufacturing and business development. During his eight
years as head of research and development at Pharmacia, 17 new drugs were
approved by the FDA, prior to Pfizer’s acquisition of Pharmacia.

Kjekt med slik kompetanse i toppen

3 Likes

Han sitter lastet med 1mill aksjer også :ok_hand:

1 Like

Dette utsagnet sier litt om oppsiden ved en god avtale!:rocket:

Financial position strengthened – valuation still option-like

Med tanke på hvor hett GLP-1 feltet er for øyeblikket så er det vel ikke helt bak mål å se for seg en 10-bagger her hvis det kommer en avtale det lukter svidd av.

Som analysen sier, aksjen er opsjonspriset.

Kan dette være til fordel for Nanexa?

Rettelse, alt som tilsier at BP må utvikle og forbedre sine slankemedisiner må være til sterk fordel for selskaper som kan levere løsninger på dette.

Noen som har satt seg inn i caset her? Triggers på en 6 mnd horisont?

Ser det var en haug med warrants som gikk gjennom 2 april til 2kr SEK

Alle venter på en semaglutidavtale på 1 måneds release kanskje også på kvartalsvis release. Dersom avtale kommer og den er eksklusiv snakker vi muligens om upfront som overstiger dagens MCap.
Warrants var siste rest fra emisjonen tidlig i 25, ca 13 millioner aksjer så ikke all verden

5 Likes

Leste gjennom første innlegget ditt først nå.

Hvis det du sier stemmer og vi antar at Nanexa sin teknologi leverer bedre og bredere enn hva lignende løsninger klarer, så ja jo dette bli meget bra.

Må jo si at det er utrolig spennende at tidligere styreleder i Novo eier 1 million aksjer også…

Anbefaler alle som er nysgjerrig på aksjen å lese gjennom åpningsinnlegget på tråden, en fin fin oppsummering som belyser potensialet.

Skull Nanexa få en avtale ala Camurus så kan aksjen fint gå 10-gangen i løpet av året og fortsatt være billig.

2 Likes

Er det noen som har klart å resonnere seg til hvem og hvilket produkt det er snakk om her?

Og blir dette samarbeidet som nevnes i tillegg til de tre som er kjent?

Nanexa is continuously developing new and existing relations with potential partners Several companies evaluatesPharmaShell, for example Moderna, Novo Nordisk and AstraZeneca.

Jeg vil tro at det ikke er en av disse siden Novo og Astar har vært namedroppet en del ganger. Moderna er vaksiner og siden dette sammarbeidet gjelder en kronisk sykdom tror jeg ikke det er dem heller.

Pharma Shell eller annen teknologi må jo være midt i blinken for alle blockbuster medisiner som tas ofte og som har patentutløp i de nærmeste 2- 4 årene for å bevare patentekslusiviteten

3 Likes

Det kan være Astra Zeneca.

1 Like

Men gir det mening at de sender en ny melding om at de jobber med et hemmelig BP om et blockbuster produkt siden de allerede har meldt at de jobber med AZ? Ikke vet jeg :man_shrugging:

Er nok ikke AZ nei, ref det invivo skriver over. Dog årsaken til at mot parten er anonym, kan være ifb med konkurrenten til novo, Eli Lilly :sweat_smile:

Styreleder har lang fartstid i Pfizer også for lenge siden.

Som nevnt før, så var jo den sånn Caliditas lyktes med sitt produkt. Der var det en mer kontrollert frigjøring av virkestoffet som ble til gull. Og virkestoffet var godkjent og allerede i bruk i samme indikasjon.

Jeg tenker at dette er lavthehengende frukter for BP. De vet at produktene sine fungerer og selger bra. Og de vet gjerne også hva som er ulempene med produktene også.

Så jeg tenker at det å teste eksisterende legemidler i kombinasjonen med f.eks. nye leveringsteknologier er en «enklere» måte å øke salget på enn å utvikle helt nye produkter fra scratch.
Det er jo en ganske genial og elegant måte å jobbe spør du meg, ref Caliditas sin sukess.

Jeg kan «njet» om det Nanexa driver, men hvis det stemmer det som ble skrevet i åpningsinnlegget på denne tråden, så er jeg PharmaShell er nokså unikt Kinderegg som leverer på veldig på mange områder og som gi enorme fordeler til de som klarer å ta i bruk teknologien.

Mtp at de nå har 4 samarbeid med BP så får jo man litt følelsen av at dette selskapet er honningkrukke de store selskapene sikler etter.

3 Likes

Min AI har Eli Lilly som den mest sannsynlige skjulte partneren ifb med kronisk sykdom som diabetes. Kan bli skikkelig kamp om lisensavtale her mellom Novo og overnevnte :bomb:

3 Likes

Håper egentlig på en partneravtale kontra oppkjøp. Langsiktig kan det gi bedre avkasting trur eg.

Men fristende å leke med tanken om at det foregår en bikkjekamp i kulissene om slå kloen i hele bruket :pray:t3::sweat_smile:

3 Likes