Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nano (NANO-NHL) Kryptovaluta

SCExchance er vertfall den ene;

https://twitter.com/SCXchange

1 Like

scexhange (bare jeg som leser sexchange her?) og nextexchange. Jeg har aldri hørt om de før så antar de også er forholdsvis små?

SCexchange er en helt ny børs med instant handel fra euro og dollar til coins

3 Likes

Høres bra ut!

Creator/Lead developer skal ha en AMA på reddit i kveld.

2 Likes

Kommer ikke på siden deres og de har ingen platform som er klar enda…??

Nei den er helt ny, kommer på markedet i desember ut i fra hva jeg har fått med meg. Altså om få dager👌

1 Like

https://rai.exchange
https://twitter.com/RaiExchange

Denne kommer også etterhvert. Ser lovende ut.

En exchange bare for Raiblox?

Jepp. Det er noen fra subredditen som står bak.

Nå er han i gang med å svare på spørsmål.

1 Like

Her er en oppsummering av AMA-en med Colin.

Solgte meg ut av Iota pga. Lite som skjer inntil videre der, og skal inn i Raiblocks endelig!
Har jo prøvd å følgt med men hva mener dere er ok inngangssum?

Personlig ville jeg kjøpt på et brudd på 5$ eller ventet på en eventuell korreksjon ned til tidligere topp på 4$ her. Hypen er stigende, og så lenge raiblocks kun er notert på små børser tror jeg du er en early adopter om du kjøper nå.

Når den noteres på større børser tror jeg vi kan få et skikkelig idiotrally av typen ripple, iota, bch etcetc… Da snakker vi volum på flere milliarder dollar, ikke 10-15 millioner som det er i raiblocks nå.

Jeg tror egentlig den største risken her er en større korreksjon i hele kryptomarkedet. Føler meg rimelig trygg på at Raiblocks skal lengre opp på listene relativt til andre coins.

2 Likes

Raiblocks er en av få som faktisk ikke er helt blod rød etter denne dagen. Fortsatt litt ned, men over-all, ikke noe spesielt for krypto. Blir gøy å se hvor denne bærer videre når vi får flere exchanger og kan faktisk deposit/withdraw med dollar/euro.

Også rykte om at Raiblocks skal komme på en større exchange i Januar, men dette er jo kun rykter. Vi får se! :slight_smile:

2 Likes

Kucoin? Om de kjører en “retweet to vote” kampanje tipper jeg de allerede er forberedt på å notere raiblocks.

Etterhvert som raiblocks blir notert på større børser og får en fiat gateway tror jeg den kan begynne å fungere som standardvalget når man skal overføre mellom kryptobørser. Alle ser jo hvor dårlig spesielt bitcoin, men også ethereum og litecoin fungerer til dette i dag.

Kucoin, SCExchange (helt ny exchange som starter opp tidlig januar hvor du kan bytte Raiblocks for EUR/USD) og enda en liten som jeg ikke husker.

Ryktene jeg snakker om er en av de større. Jeg husker ikke hvilken av dem siden mange har så like navn, men tror det var Binance det var snakk om. Ta dette med en klype salt da :slight_smile:

Det blir også interessant hvordan RaiBlocks vil klare volum. IOTA klarer ikke volumet nå fordi det er for få aktive noder i systemet. De fleste av oss med Iota har den på exchanges, ikke i wallets (som vil fungere som noder). Men når Iota får noder ut i hardware rundt omkring på veier og i elektriske duppeditter rundt omkring det er først da det blir spennende…! Uansett tipper jeg Raiblocks vil støte på en del av de samme utfordringene som Iota. Hva tror dere?

2 Likes

Er ikke også confirmation time et problem for IOTA? Altså at for få nye transaksjoner til å validere eldre transaksjoner gjør at det tar for lang tid å validere transaksjoner. Det kan vel kun løses med flere transaksjoner, og ikke flere noder?

Så flere transaksjoner => raskere validering, og flere noder => mindre sjanse for flaskehalser?

Setter pris på tilbakemelding om jeg har misforstått her.

Når det gjelder Raiblocks er jo denne problemstillingen eliminert da strukturen er helt annerledes.
Skalering ble tatt opp en del i AMA-en, og kort oppsummert er det mye mer relatert til båndbredde og hardware enn antallet noder.

Q:
There is no incentive to run nodes. Some people will do it because it is cheap as fuck (as I read an raspberry pie can run it). But I think not many people will do it.

  1. How important are the nodes in terms of further scaling?

  2. On which network conditions where the 7000 transactions met?

  3. What happens if the transactions per day tenfolds but the nodes don’t?

  4. How much better will Rai scale if someone sets up, lets say, 100 nodes with awesome hardware and network?

  5. How many nodes could be enough for visa level scaling?

  6. Which further improvements can be made for Rai IF there needs to be other improvements than setting up new nodes? Are there other concepts like 2nd layer solutions planned?

  7. How will Rai defend network attacks?

I know there is an PoW part. But since there a also large attacks on high cap coins on which people invest millions of $ to congest a network…Is it possible that the Rai network will be unusable for several days because of this?

A:
I think the out-of-protocol incentives to running a node are under-referenced yet I see them as the primary driving factor for participating as a whole. Node rewards come at the expense of other network participants and in this closed loop the incentives aren’t enough to keep a cryptocurrency alive. Long-term there needs to be a system-level comparative advantage to what people are already using for a transfer of value. If someone is using xrb and it saves them hundreds or thousands of dollars per month in fees and customer irritation in delayed payments, they have a direct monetary incentive to using xrb and a monetary incentive in the health of the system.

  1. More nodes provides transaction and bootstrapping redundancy. More representatives provides decentralization.

  2. The 7k TPS was a profile how fast commodity hardware could eat transactions. All of the real-world limits are going to be something hardware related, either bandwidth, IO, or CPU.

  3. The scaling is more related to the hardware the nodes are using rather than the node count. If there was 10x increase in transactions it would use 10x the bandwidth and IO as nodes observe transactions happening.

  4. If someone made 100 representative nodes the network would be far more decentralized though the tx throughput would be unchanged since that’s a per-node requirement.

  5. Scaling to Visa will have high bandwidth and IO requirements on representatives associated with doing 10k IOPS. Datacenter and business class hardware will have to be enough to handle the load.

  6. Second layer solutions are always an option and I think a lot of people will use them for fraud protection and insurance. Our primary focus is to make the 1st layer as efficient and high speed as possible so a 2nd layer isn’t needed for daily transactions.

  7. Defending against network attacks will be an ongoing thing, people like breaking the network for lulz or monetary gain i.e. competing cryptos. If there are attacks we haven’t defended against or considered it’ll be a matter of getting capable people to fix issues.

Uansett så har ikke koden blitt reviewet eksternt, og et nødvendig volum for masseadopsjon er heller ikke prøvd ut på et “live” nettverk, så vi vet jo ikke hvilke problemer som kan dukke opp i fremtiden.

1 Like

Du har sikkert rett. Men tipper det kan ha noe å si at de aller fleste valideringer skjer fra Bitfinex og Binance since servere (Binance har jo fjernet muligheten for uttak til tider, da blir jo antall transaksjoner selvsagt liten). Jeg kan også se for meg at transaksjonene innad på exchangene ikke kan regnes som transaksjoner i IOTA-systemet og dermed heller ikke bidrar til raskere validering.

Men jeg kan ta feil! Uansett er det tydelig at systemet blir veldig bra om og når det kommer i massiv bruk, mens det selvsagt ikke kan overleve slik det er akkurat nå. Men veldig store industrikonsern er jo med så får vi se om de klarer å få ut tekniske løsninger som er i faktisk bruk og som reduserer flaskehalsene.

En løsning for Iota kunne kanskje kortsiktig være å sette opp en del noder rundt om på ulike servere “for egen regning”, og selv stått for transaksjoner mellom disse nodene, for å øke kapasiteten på nettverket?

1 Like

De har allerede frivillige som hjelper til å bidra med noder pga. Transaksjonshastighet. Håper for dems del at de klarer å ordne opp i dette.

Nå har ikke Raiblocks samme volum som Iota, men foreløbig så er real life hastigheten til rai, under 3 sekunder.

1 Like