Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nano (NANO-NHL) Kryptovaluta

Snart ferdig med å sette opp en full node nå :slight_smile:

4 Likes

Ser ut som Raiblocks sin egen side er kommet opp for kjøp. Er ikke sikker, men den har vel ikke vært tilgjengelig før nå? @amateurleague

Evnt. er det bare et nytt design på siden x) Står at den skal bli fult tilgjengelig 1.januar.

https://rai.exchange/

Designet er vel nytt ja, men såvidt jeg har fått med meg er dette fortsatt en helt uoffisiell exchange.

That’d be me. Just another investor in XRB who got tired of the current state of investing.

Tror ikke det er noen grunn til å ikke stole på rai.exchange, men sikkert lurt å vente på at noen bekrefter at den funker før man kjøper herfra.

Siden jeg nettopp tapte et ganske stort beløp på Iota tenker jeg at jeg kan være den som i hvert fall sjekker om jeg får noe Raiblocks ved å bruke denne nettsiden, med et mindre beløp. Når man har tapt mye så er det liksom greit å tape litt mer (og å satse litt mer).

Men hvilken LIteCoin-lommebok skal jeg bruke…?

Ser ut som den er offline foreløpig, åpner 01. januar

Da ser det ut som det blir enda en liten julepresang.

Enda en ny exchange som skal forhandle Raiblocks. 16. største kryptobørsen på markedet så begynner å komme seg :slight_smile::santa:

2 Likes

Vurderte kjøpe litt her, men hva er beste måten å gjøre det på. Standard er vel å overføre BTC til Bitgrail og kjøpe. Men er det lurere å bruke litecoin eller ether når man overfører og trade til BTC på Bitgrail?

1 Like

Spørs litt hvor mye du har tenkt å kjøpe. Om det er kun noen få tusen så er det bedre med Lite/ETH, men skal du ha større volum så anbefaler jeg Bitcoin da mesteparten av handelene blir overført i det.

Ikke store summene nei. Men ser jeg får svi for å være treig i avtrekkeren, stiger jo som bare det i dag.

Kucoin skal også liste XRB. Passert 1000 mill i MCAP

Da har jeg kjøpt mine første XRB og du verden hvor kjapt det gikk å overføre de fra exchangen til wallet. :grinning:

1 Like

Det sier seg selv at det skal være raskt, det er jo en av egenskapene den har - eneste miningen coinen har er den du selv utfører for å få transaksjonen inn i din konto. I stedet for at alle deler blokkkjede og må mine for å kjøre transaksjonen så er hver eneste lille wallet sin egen miner som bare du selv miner i. It’s a smooth’a.

Jeg fikk en venn til å lage seg en wallet på https://raiwallet.com - han sendte meg xrb_kontonummeret sitt og fikk litt XRB i julegave - transaksjonen tok et par sekunder fra min wallet til hans wallet på web. Så nå er han også i krypto-verdenen uten å bruke mer enn 30 sekunder :slight_smile: enkleste jeg har sett så langt.

2 Likes

Har testet selv med overføring og det går raskt ja, men tar litt lengre en 2-3 sekunder. Vet ikke om dette er pga. exchangen som jeg sender fra som er treg da jeg ikke har testet mellom 2 wallets som ikke er linket opp til noe exchange.

Liker visualisering. Her er Ripple mot en kjente valutaer. RaiBlocks har kapasitet til 7000+ transaksjoner pr. sek, og det gratis:
E1B76527-5D95-4185-9A46-ABC27D979A40

med 1500 tps forsvinner det 0.015 XRP/sek - eller med dagens valuta 0.018 USD/s :disappointed_relieved:

Når er det lurt å bli med på XRB? Tror dere den vil litt ned, eller er det bare å kjøre på ?

Vanskelig å si om det vil komme en dipp nå, men jeg er fortsatt veldig sikker på an den har mye å gå på. Mange som sier den er slik som bitcoin skulle egentlig være og du ser jo selv prisen på Bitcoin.

Den er fortsatt kun på små exchanger, så med engang den kommer på en større så har jeg tro at den komme til å doble seg bare pga. det.

Tror jeg og.

Men den nærmer seg 1/7-del av mcap for Iota. Iota ligger vel milevis foran når det gjelder implementering?

Spørs hva du mener med implementering. IOTA har jo større ambisjoner med teknologien sin via Machine-To-Machine betaling og informasjons deling etc. Dette er jo fortsatt ikke ferdig og er hovedgrunnen til at jeg har investert i Raiblock for nå. Raiblocks skal kun være en currency og dette har de jo alt oppe som fungerer som planlagt, eneste de holder på med nå er forbedring av wallet, fiksing av bugs og fin pussing. Vi får se hvordan de klarer seg når flere begynner å bruke det.

I lengden så tror jeg IOTA har mest potensiale av alle krypto på markedet, men det er fortsatt ikke et helt ferdig produkt.

Ja - jeg tenker da på at Iota kan komme til å bli den foretrukne valutaen for M2M - men det er ingen grunn til at Iota ikke skal kunne ha en vanlig valutafunksjon i tillegg. Det bli spennende å se om det blir mange flaskehalser i RaiBlocks-systemet etterhvert!

Enig i forhold til potensialet at Iota er størst. Det er faktisk helt vanvittig. Jeg tror økonomien vi har i dag vil få en massiv disrupsjon med streaming av betalinger istedenfor engangsbetalinger som vi har i dag!

1 Like

Nok et kryptofall i dag, men Raiblocks er 1 av 17 på topp 100 listen som fortsatt øker :slight_smile:

1 Like