Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Napatech: Reconfigurable Computing

Noen som har lesetilgang hos konkurrenten og kan gi et sammendrag av denne? :slight_smile:

Hadde vært gøy med litt mer liv her på tråden. Nå går det mot Q4-tall den 27. februar. Kanskje blir det post-tall rally i stedet for buy the rumor - sell the news.
Selskapet har i alle fall guidet at de er på rett kurs, og at Q4 tradisjonelt er deres beste kvartal.

2 Likes

Napatech A/S: Invitation to presentation of results for Q4 2019

Minner om guidingen fra Q3 om at de nå var på fast grunn igjen, og at Q4 tradisjonelt er deres beste kvartal. Tenker en økning i salg og ebitda fra Q3 til Q4 vil kunne etablere kursen over kr 6 som et minimum. Market cap er fremdeles bare MNOK 400, og guidet omsetning for 2019 er MNOK200-240. Meget beskjeden valuering, med andre ord.

2 Likes

Sterke tall men omsetning 2019 havnet på 170MNOK, altså noe under tidligere guiding. Positivt resultat, de rigger for vekst og har redusert kostnader. Syns det ser bra ut, håper markedet er enig.

1 Like

Napatech A/S: Resultater for fjerde kvartal 2019

Napatech A/S: Market Update on COVID-19

Napatech A/S: Annual Report 2019

Napatech A/S: Notice for Annual General Meeting 2020 of Napatech A/S

Napatech A/S: Minutes from Annual General Meeting 2020

Hva skjedde nå??

Forventninger til tallene eller noen har mer info enn andre. Flyttet aksjen 18% med 700k i omsetting, det er litt imponerende.

Ja det er imponerende. Webcast i morgen må bli bra :slight_smile:

Det dreier seg i hovedsak om noe som virker som en større ordre fra russiske MTS. Her er et konkurrerende forum mye bedre oppdatert enn oss.

Tror jeg ser an kursen i løpet av dagen før jeg øker litt før morgendagen. Kanskje faller den litt tilbake midt på dagen her.

1 Like

Veldig spennende selskap! Har ikke plukket opp dette selskapet før forrige uke og vurderer nå å kaste meg på toget før Q1 presenteres i morgen. Det kan vel forventes gode tall, og det virker som at dette så langt ikke er priset inn til tross for oppgangen denne måneden? Har andre synspunkter på dette? :smile:

Jeg har ikke regnet så nøye på det i det siste, men før forrige presentasjon så fant jeg vel ut at en pris rundt 6 kr ikke er urimelig. Da snakka de litt ned seg selv, det tror jeg kom av at de nylig nesten gikk konkurs, men hvis de nå har tredje kvartalet på rad med gode resultater så tror jeg kursen kan begynne å gå nordover for alvor. Bl.a. har Storebrand-fondene uttalt at de kjøper så mye NAPA de kan få kjøpt.

1 Like

Napatech A/S: Resultater for første kvartal 2020

Syns dette ser meget pent ut!!

2 Likes

Jeg prøver å selge noen aksjer. Jeg legger meg et hakk under neste mann på lista. I det jeg trykker selg, dukker det opp en post litt billigere enn min, og i det jeg sletter min ordre, forsvinner den andre orderen umiddelbart. Er det noen som sniffer på linja et eller annet sted?

Passer kanskje bedre i en annen tråd?

en robot som handler, sannsynligvis en spreadtrading algoritmebot

1 Like