Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Napatech: Reconfigurable Computing

Kjøpte litt. Vil være med da den går…men sikkert ned nå.

Svært stille her på forumet rundt Napa. Skjønner at Nano er mer spennende, men i dag går begge 10-12 %. For Napa sin del har vi Q3 og CMD i morgen, og det er store forventninger til fortsatt vekst. En viss fallhøyde er definitivt tilstede. Hadde vært gøy med litt diskusjon rundt aksjen før morgendagen.

Er det noen som har tenkt seg på presentasjonen?

Det snakkes om den ofte på insider-delen av forumet :wink:

Mine tanker er at et selskap som regel inviterer til kapitalmarkedsdag uten å ha gode nyheter til investorene (og potensielt nye investorer).

aha… må melde meg inn der altså! Visste ikke at det var diskusjoner man ikke ser uten insider-aksess.

Jeg klarer ikke å finne en Insider-tråd på Napa? Har meldt meg inn nå.

Er ikke egen tråd om den, men i chattene nevnes den ofte (ihvertfall i det siste)

Kom på tradingchatten :wink:

Hva ser du for deg kommer til å presenteres på kapitalmarkedsdagen?

Å så ble gjort, solgt idag, ikke fordi eg mener den ikke kan gå lenger, men pengene trengs til annet case eg tar inntog i, lykke til videre på reisen :+1:

1 Like

Jeg er faktisk helt blank der, og derfor har jeg litt høydeskrekk akkurat nå.

Håpet er jo selvsagt at Q3 viser fortsatt vekst fra bunn, at guiding opprettholdes eller oppgraderes, og at det kan presenteres noe mer angående samarbeid med Intel.

Frykten er at det er mange kortsiktige tradere som bygger opp nå i dag og som vil være like raske ut igjen imorgen dersom noen av forventningene ikke møtes.

1 Like

Buy the rumours, sell the news? Alltid en sjanse for det når en aksje går opp en del før et event.

Synes det er spennende områder de er eksponert mot. Datasikkerhet og 5G kan fort være det som drar denne opp fremover. Er mye forventninger til 5G.

Hadde vært interessant å vite om de endrer guiding, eller om de står på den som er.

Kursreaksjonen i morgen vil vel vise om det blir presentert noe positivt eller negativt.

Føler meg ganske sikker på en veldig fin dag imorgen. Tipper tosifret.

1 Like

Napatech A/S: Q3 2019 Financial Results

Napatech A/S: Capital Markets Day 2019 presentation

Syns det ser ut som selskapet er sunt og godt, eller i det minste på god vei dit. Det var kanskje mange som hadde forventet 10-gangen på kort tid her, men “easy does it” som jeg har sagt før. Selskapet har et godt produkt som de skal ut å selge, nå kommer innspurten på året og vi bør se god etterspørsel her.

ABG ute med oppdatering etter CMD

Bruker AGBSC å komme med kursmål? Kan ikke finne et i dokumentet.

Klarte ikke tolke det annet enn at de er positive men behersket pga risikoen.

Hvor går veien videre for NAPA? :slight_smile: Er det realistisk med oppkjøp allerede neste år?

Det tror jeg er i kategorien “umulig å si” :slight_smile:

Nå skal vi først få se an salget i Q4, som var guidet å bli bra.