Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Hvis de klarer 0,16 kr i kvartalet framover, så vil det gi 0,64 kr i resultat pr aksje og med en kurs på 8,75 P/E på 13,7. Jeg tror dette er første gang selskapet ser bra ut hvis man ikke tar med vekst. Tar man med at de vokser mer enn 30% vekst i året, så ser det jo veldig bra ut. Jeg tror nok ikke de klarer 30% til neste år, men med tanke på hvor bra gross margin de har (43%), så gir hver økning nå mye på bunnlinja.

1 Like

Kaydence kommer med tiden.
Studiene taler for seg.
Nærmere 40 Mill i 4q. Og. Ny ingrediens neste år, så kan. Dette faktisk bli et bra utbytte selskap, slik Bohan har forespeilet :metal:t3:

Det store spørsmålet i dag er jo hvor mange aksjer Life Science “medler” om. Hadde jo vært greit om de fikk solgt det de skulle men tviler litt.

3 Likes

Meldepliktig handel

Og man bør ta med at Q3 normalt sett er det dårligste kvartalet på året. De guider vel 4.7mnok EBITDA i Q4 (mot 3.2 nå i Q3) så allerede der vil EPS trolig være høyere hvis man ser bort fra evt nedskrivinger av Kaydence lån / aksjer. 2020 Burde bli svært bra.

Ja, poenget mitt var vel egentlig at selv uten vekst vs Q3, så er prisingen helt ok nå. Oppsiden er mao veksten. Synd jeg ikke gikk inn nå til 8-9 kr i stedet for 11 kr for 3-4 år siden. På den andre siden, dette er vel første gangen jeg faktisk synes det ser ut som en god deal å gå inn.

1 Like

I dag er man jo så heldig å få 2 meldinger fra Life science ( 8k + 18k aksjer ). Hvis de skal fortsette med dette en stund til så blir det jo veldig kjekt å være aksjonær i natto :wink:

1 Like

https://research.nordea.com/Company/Display/14965

1 Like

Har plottet inn Nordeas estimat for varesalg mot noen peers. Photocure tallene er hentet fra Edison. Natto har gått fra å være minst til å bli nest størst i denne gruppen, men verdsettingen av aksjen har ikke økt i hele den perioden.

3 Likes

Virker som jeg hadde rett her

Norne will release an independent Equity Research Report on
NattoPharma share

Fra presentasjonen

1 Like

Går Natto ned rett og slett fordi folk forventer en emisjon her? Er jo litt stramt økonomisk, men det ordner seg så lenge driften fortsetter i samme steam. Generelt syns jeg ting ser veldig bra ut, litt usikkerhet ifbm Kaydence da.

Spent på hva Norne kommer frem til.

Jeg tenker dette:

13/11-2019 Life Science Sweden AB har som primär insider har sålt 8000 aktier I Nattopharma till en snitt kurs på 7,70 Nok. Innan försäljningen hade Life science 1,742,686 aktier i Nattopharma ( 9,58%) Efter försäljningen har Life Science Sweden AB 1,734,686 aktier i Nattopharma ( 9,54%) Life Science Sweden AB tror fortfarande starkt på Nattopharmas utveckling men p g a Life Science Swedens verksamhet med långa positioner så måste vissa innehav minskas för att omsättas i likviditet.

er det som tynger kursen og kommer til å gjøre det i lang tid.

Jeg ser heller disse meldingene som flotte kjøpsmuligheter. Natto presterer, selv om Life Science Sweden selger unna litt.

Så du ser ikke emisjonsfare som noen årsak til manglende interesse?

Den lave kontantbeholdningen er nok helt klart med på å legge en demper på kursutviklingen. Selv sier selskapet at de ikke tror det blir nødvendig med påfyll på kort sikt, men jeg tipper at det bidrar til at en del sitter på gjerdet.

Barring any
unforeseen events, we believe the current cash balance
and the expected positive cash flow in the next period is
sufficient to carry the working capital needed for the ongoing business.

2 Likes

Kan det se ut som om Life Science er ferdigsolgt ? Tror ikke kursen hadde vært under 8kr nå hvis de ikke hadde solgt slik som de gjorde

2 Likes

image

1 Like

MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE IN NATTOPHARMA ASA

Endelig ferdig?

1 Like

Dette var iallfall en mye greiere måte å gjøre ting på. Tenk hvis de skulle solgt alt dette over børs :smiley:

EDIT:

Ser jo slik ut :

“After the transaction the liquidity requirements of Life Science Sweden AB mentioned in previous notification of trades in October and November 2019 have been met.”

2 Likes

Jeg tolker det også slik at de er ferdige

1 Like