Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Functional beverage solutions
To showcase its deep understanding in end-to-end beverage development and extensive expertise in customised solutions for RTM applications, Glanbia Nutritionals will present a High Protein Chocolate RTM drink. The low-fat, chocolate flavoured shake, developed to support muscle and bone health, is aimed at active aging 50+ consumers requiring a healthy addition of protein in their diet along with extra energy levels to remain active and strong for longer. Combining a healthy nutritional profile and great taste, the high protein RTM drink contains a range of ingredients including Prolibra, a whey-derived ingredient for maintained muscle mass, and oat flour, a source of fibre and carbohydrates for better digestive health and improved energy levels. It supports optimal bone health thanks to the addition of TruCal, a natural source of calcium and minerals; and MenaQ7, the only clinically researched vitamin K2 (MK-7), which allows the targeted use of calcium in the body by inhibiting its deposit in the arterial walls.

3 Likes

The event where the entire nutraceutical supply chain does business
Nutraceutical Ingredients and Raw Materials
Dietary Supplements
Functional Food
Functional Beverages
Vitamins

https://www.vitafoods.eu.com/en/welcome.html

15-16 vil jeg tippe, men vi får se, hadde trodd kursen skulle ligge høyere allerede.

3 Likes

Håper du har rett. Tror dette kvartalet vil ha endel investeringer som ikke nødvendigvis gir så mye på topp eller bunnlinje før i neste kvartal.

Hva tenker du?

Jeg forventer fortsatt vekst og med tanke på at sammenligningskvartalene nå begynner å bli ganske gode så ser det veldig lovende ut. Enig i at investeringene vil få større gjennomslag utover året og neste år, men tror ikke veksten vil stoppe opp frem til det.

2 Likes

Hjemmesiden er oppdatert http://www.nattopharma.com

1 Like

50% er friskt! Håper du får rett :grinning:

1 Like

Da nærmer det seg aksjonærsinformasjonsbiznizoppdatering, presentasjonen skal legges ut ca halv ett.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=425796

OSLO, NORWAY (27 April 2017) - As previously announced, NattoPharma is pleased
to invite investors, media and others to a presentation and business update to
be held at the company’s corporate headquarter in Lilleakerveien 2B, Oslo,
Norway on May 15th 2017.

The event will start with registration and coffee at 12:45, and the presentation
will start at 13:00, followed by a Q&A session directly therafter.

If you would like to attend NattoPharmas presentation and business update,
please register by email to CFO Kjetil Ramsøy, [email protected],
within May 10th 2017.

The presentation will be held in English and will be published at approximately
12:30 the same day.

3 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=427429

Finansiell utvikling

Fortsetter å levere positiv EBITDA

  • Adj EBITDA* from 3.2M loss to 0.4M positive

Svakere vekst så langt i år, med 18%, men bruttofortjeneste opp med 24%, forventer sterkere vekst i H2

  • Revenue up 18%;
  • Significant pipeline sales will accelerate growth in 2nd half
  • Additional capacity on-line Q3
  • Gross Profit up 24%

Farma

Significant Progress on Pharmaceutical Strategy

  • Early stage clinicals either complete or in process
  • Advanced discussions with potential commercial partners
  • Expect spin-off via dedicated pharma entity with significant value creation

Ambisiøs 5 års plan

1 Like

Increase in margin from 46.7% to 49%

Så ting tar lengre tid enn forventet, men de har fått opp marginene, noe som er positivt.

2 Likes

Ja noe svakere vekst, men farma virker som de har kommet lengere med enn jeg hadde forventet og H1 var veldig bra i fjor med tanke på omsetningen og marginene, men de hadde høyere kostnader så totalt sett en god utvikling.

Hvis man sammenligner med Q4, så hadde de da:

· Revenue rose by 44 % to NOK 15,9 million
· Gross Margin for the period was 46 %, up from 31 % in Q4’15
· Positive EBITDA of NOK 0,2 million
· Profit after tax was NOK 0,6 million

Revenue rett under 19 MNOK i Q1 2017, så ikke så galt sekvensielt, rundt 15-20% økning i omsetning.

For meg ser det ut som Natto kommer til å ta et hvileskjær i 1-2 kvartaler til. Dvs at omsetningen i aksjen kommer til å være lav og at det må være en ny investor på banen som vil inn for at det skal skje noe signifikant når det kommer til utvilkling i kursen.

2 Likes

Ja mulig vi får vente på mer action i H2 og utover neste år, men samtidig er hvileskjær med 24% vekst i bruttofortjeneste helt greit der selskapet er nå.

1 Like

[quote]Innlegg av: Herman* (15.05.17 14:32 ), lest 122 ganger
Ticker: NATTO
RE^2: NATTO - Shareholder Info Session
Utskillelse av pharma selskap sammen med Pharma partner i løpet av få måneder. Dette vil representere betydelige verdier for aksjonærene. Pharma selskapet alene vil nok prises langt høyere enn dagens market CAP. Markedet tviler med Rosenbaum leverer. Tallene var svakere enn ventet, men selskapet sliter litt med kapasiteten. Ny kapasitet i Q3 kombinert med store lanseringer vil dra opp volumet/oms fra Q3. Skjønner ikke at kursen står i 15 etter det vi nå vet. I september bør den stå i 20-35 avhengig av hvilken deal de klarer å dra i land.

Innlegg av: holmes (15.05.17 15:06 ), lest 95 ganger
Ticker: NATTO
RE^1: NATTO - Shareholder Info Session
Var du tilstede Herman?

Innlegg av: Herman* (15.05.17 15:30 ), lest 50 ganger
Ticker: NATTO
Endret: 15.05.17 15:36
RE^2: NATTO - Shareholder Info Session
Jeg har snakket med ledelsen i ettermiddag, det kan jeg bekrefte. I tillegg til en snarlig utskillelse av et pharma selskap, er det interessant å merke seg at selskapet nå er på full fart inn i Kina, også med ferdigprodukter (!!) FF vil for øvrig ha et enormt potensial i Kina. Er skuffet over veksten i q4 og q1, men selskapet lover i hvert fall er sterkere 2H. Skal for øvrig komme med en konkret spekulasjon: Dagens aksjonærer vil til høsten få mulighet til å selge sine pharma andeler til en pris som tilsvarer dagens market cap. Så vil tiden vise om jeg har rett.[/quote]

4 Likes

Lurer seg oppover, denne gangen da skal vi endelig få en reprising av aksjen? rt 11.10

På 11.71 blir mine aksjer verdt en million :blush:

4 Likes

Har du drøyt 80k Natto? :hushed:
Eller tenker du portefølje? Jeg har 10k på snitt 10,8 tror jeg det er.

1 Like

Har 85400 nå :wink:

3 Likes

Wow!
Blir bra dette :smile:

Volumet er bittelite, så tipper det tar ihvertfall et kvartal til før det skjer en varig forbedring i kursen. Som det er nå kan f.eks. @holmes bombe kursen hvis han skal ut. :wink:

2 Likes

Jeg kan påvirke og Holmes kan bombe den :smile:

1 Like