Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Ikke med mindre Lessafre kjøper de og.

1 Like

Hva er greien med at kontoene skifter navn hele tiden? Dnb-Goldman-Bank of NY. For kappa sin del skifter det mellom aksjehandel-egenhandel frem og tilbake.

1 Like

Amendment of terms of voluntary cash offer by Lesaffre to acquire all shares in NattoPharma

4 Likes

Grattis @holmes, hedga aksje som bare vokser.

1 Like

Da blir det interessant å se om Kappa fortsetter å kjøpe :slight_smile:

1 Like

De har litt dårlig tid nå, for det kan bli en del vanskeligere om omsetninger bare akselererer i q1 2021.

Fra budet (eposten Natto sendte ut):

• The condition of a minimum acceptance level of 90% of the issued and outstanding share capital of NattoPharma (on a fully diluted basis) is reduced to 66.67%.*

Ser ut som om Lessafre har gitt opp 90% allerede, så da blir det et kappløp for Kappa til 1/3 av aksjene.

Jeg tror kappa vil komme seg opp til negativt flertall for så å ta foten av gassen med det håp at Lessafre da trekker budet. prisen vil da nok gå ned, og de kan fortsette om de vil.

Så om det er noen som har mange aksjer er det bare å ringe kappa å gi de et elendig tilbud.

Nå får Kappa manne seg opp og komme med et skikkelig motbud

Viser ikke det antall aksjer som er omsatt, altså kjøpt/solgt? (Vel jobber jeg for et selskap som er eid av svensker, men svensken min er ikke så god som den burde være. )

Volum sier ikke så mye om prisutvikling. Til dømes om Natto gikk til 10kr imorgen ville nok mange dumpet aksjen.

Litt høy på kaffe :slight_smile: Var denne jeg skulle vise,

1 Like

Jeg tror det blir nesten umulig å komme opp til 33% av aksjene via børs. Jeg tenker de bare prøver å kjøpe så mye som mulig nå, til en lavere pris enn de tenkt til å legge inn budet på. Interessant taktikk :smiley:

Glad jeg økte her på 30kr, selv om det hadde vært mer optimalt å øke på 6kr. :see_no_evil:

1 Like

Hehe…

Jeg kjøpte noe på 6 og solgte noe på 30. sistnevnte var mest for å sikre meg mot kollaps i aksjemarkedet.

1 Like

Jeg har ikke solgt noe enda. Nå vet vi at vi får minst 35, men opsjon i forhold til mulig motbud.

Mange har tapt på selskapets håndtering. Gratulerer til dere som ikke lot dere vippe av pinnen etter at ledelsen lot det se ut som om løpet var kjørt.

Jeg er fremdeles ikke særlig fornøyd / kritisk til både den generelle måten ledelsen kommuniserer med markedet på, samt spesielt måten de har håndtert salgsprosessen nå. Den gir meg ikke en varm and fuzzy feeling.

At de for eksempel ikke hadde Q&A etter kvartalstallene er under enhver kritikk.

Ledelsen kan vel ikke noe for kuppforsøket til Kappa. Jeg forstår ikke hvorfor mange solgte på 30, var det for å frigjøre midler til andre investeringer?

1 Like

Nei de kan ikke noe for kuppforsøket, men de kan noe for måten de håndterer eller eventuelt ikke håndterer kommunikasjon med aksjonærene på.

De kunne for eksempel ventet til etter kvartalstallene med å sende ut budet, sånn at de faktisk kunne ha tatt spørsmål. (Eller bare tatt spørsmål.)

For min del var det for å ha kapital ledig til andre muligheter, som for noen dager siden resulterte i Nano fra ~17 til ~28 kr. Er fortsatt i Natto med rett under 10% av porteføljen, og de blir liggende til selskapet er kjøpt :slight_smile:

1 Like

Det forstår jeg godt! Jeg tenkte vel først og fremst på de som er misfornøyde med ledelsen.

Jeg tenker ledelsen her var veldig keene på å få inn budet fra Lessafre, rett og slett fordi to budgivere gir en mye bedre sjanse til å få aksjen riktig priset. De hadde sikkert en NDA som gjorde at de ikke kunne si noe hvis budet ikke ble noe av. Da hadde Kappa kunnet gjøre som de ville.

1 Like