Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Navamedic (NAVA)

Navamedic ASA: Steady performance and continued product launch in Q1 2026

Navamedic ASA: Stabil drift og fortsatt produktlansering i første kvartal 2026

Ikke så vanskelig å være enig med Norne her. Selv om jeg synes at kursmålet på 28 burde stå seg, også etter dagens presentasjon.:

Uneasy start to the year

In our view, the quarter highlighted weaker growth momentum, prompting us to lower our growth assumptions. As a result, we reduce our TP to NOK 26/sh. (28) while maintaining our BUY recommendation. Although the 1Q report underscores a material challenge in sustaining and accelerating growth across the current portfolio, we still see mid- to longer-term turnaround potential, and the remaining upside continues to support our positive stance. That said, the softer growth outlook warrants a more modest valuation.

jepp, vil seg liksom ikke helt. Fint selskap for all del, men er jo nesten priset til 500 millioner på kurs 20.

Så kan man spørre om det var et 100% bedre selskap da Reiten var hovedeier enn nå når Kistefos er det? Eller om det var den generelle markedspsykologien som var så mye bedre?

Eller bare at det fundamentale så mye bedre ut fra 21-22 enn nå?
Driftsresultatet har gått fra 44m og 11,6% margin til 5m og 0,89% margin R12.

Hva ser vi her?

Resultatregnskap…

Men de forskjellige linjene er?

De er de samme som de er på alle resultatregnskap.

Er basically det samme som jeg ser på det simplistiske regnearket jeg driver og plotter på: Det swinger ikke lenger. Ingen rocknroll. Men de har full kontroll da.

Ja, hvis full kontroll er å tjene 30m 2022 til å tape 23m i fjor så :sweat_smile:

Hehe. Den negative trenden må jo mildt sag fortsette å forverre seg for at jeg skal finne at selskapet er truet på noen måte. Men så er jo market cap fremdeles 460 millioner på kurs 19. Så markedet priser ikke inn skifteretten for øyeblikket heller