Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Men er det kun en selger p.t?

Fin formasjon, kjøler seg rolig ned. Lavere volum og lavere volatilitet. Har vært markant høyere volum på oppgang i denne flagg formasjonen. Denne kan ha mye å gå på. Jeg bruker mest tid på det tekniske, men følger litt med på hva fundamentale ringrever som @Christian poster. Han har god track record i sine lengre investeringer.

Syntest det tekniske og fundamentale sier sitt.
Skjermbilde 2021-12-17 kl. 10.45.59|690x416

6 Likes

Virker som litt under 9 tallet er god støtte, det fundamentale er uten tvil på plass, og om man kan få litt volum og kanskje samme tendenser som i Solstad Offshore der det har vært salgspress som har svekket kursen, så kan dette bli veldig bra på ny året.
Vet noen hvordan guidingen for Q4 er?

Det er guidet høy aktivitet i Q4

1 Like

Det hørtes ut som de hadde mer enn ett prosjekt gående som de vel satset på å få ferdige før nyttår, men de kunne ikke garantere noe. Tenker 17-47 øre eps er sannsynlig. Dvs at de ender på 90-120 øre eps for hele året. Hvis de ender i nedre ende av den skalaen, så vil Q1 bli sterkere enn vanlig. Nekkar klarte 37 øre eps i 4Q2019.

1 Like

Stjeler dette sitatet ut av sammenhengen rosk82, håper det går bra.

Og her har vi en jævelig lang konsolidering. Obs! Månedschart :stuck_out_tongue:
image

7 Likes

Er det nå nyttårsrallyet starter? +4.32%
Sånn seriøst, når er det vanligvis nyttårsrallyet i Norske aksjer starter og slutter?

Starter i romjulen når folk ikke har bedre å gjøre enn å velge en tilfeldig aksje som har steget mye og kjøpe den videre opp. Stopper vel når folk må på jobb igjen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Tror det nyttårsfenomenet utgår etter som børsen har vært i rakettmodus siden mars 2020

2 Likes

Nei nei, her tar du helt feil. Christian sier at den er verdt opp mot 13-22 kr for 2022. Så her tenker jeg vi har masse og glede oss til året som kommer. :slight_smile:
In Christian we trust …
God Julefeiring alle mann ( og damer da )…

3 Likes

Er det ikke først og fremst aksjer som har falt jævla mye siste året?

Samt aksjer som gjerne har gått som nekkar, mange doblet seg men siste tid korrigert og klar for neste drag opp.

Endret innlegget da siste del ikke har noe i denne tråden å gjøre.

Jeg har Nekkar som en av nyttårsrakett kandidatene i porteføljen.

3 Likes

Tradisjonelt sett er nyttårsraketter aksjer som har falt mye og som utløser ytterligere salg fra aksjonærer som ønsker seg skattefradrag, men disse aksjene skal gjerne kjøpes tilbake på nyåret. Det er litt mindre aktuelt med nye kontotyper som ASK. Så kommer psykologien inn i bildet, siden man forventer seg dette mønsteret er det mange som trader på det og dermed blir det en selvoppfyllende profeti.

Fenomenet er kommet for å bli og vil trolig aldri endre seg, ASK eller ikke.

Hadde vært morro med gamestopp tendenser i romjulen.

NEL
Quantafuel

https://ssr.finanstilsynet.no/

NEL, Quantafuel, PGS, Targovax mfl.

1 Like

Ja jeg trodde også at nyttårsrakettene var de som hadde gjort det dårlig i år og som ble ytterligere solgt av store aktører rett før jul.

For å vise til sine investorer at slike aksjer har ikke vi nei! Og de samme kjøpt opp igjen rett etter nyttår. Jeg vil tro det gjelder mest selskaper med solid underliggende verdi.

Det er vel også tax loss harvesting. At det lønner seg å selge tapsaksjer rett før nyttår for heller kjøpe tilbake rett etter nyttår.

Motsatt så er det vel slik at årets vinnere, mer sannsynlig går sterkt siste dager av året da disse aktørene gjerne vil vise at de har vinnere i sin portefølje.

Så for å konkludere. Vinneraksjene i år vil mer sannsynlig gå enda sterkere siste dager av året. Taperaksjer vil falle enda mer på slutten av året, men vi sannsynligvis få en stoor boost rett etter nyttår.

Har jeg forstått det riktig?

Nekkar har vel gått sterkt i år og en kandidat for romjulsrally? Problemet er vel at at mktcap er så liten at store aktører ikke kan eie den. Enda :wink: Men den dagen kommer nok.

2 Likes

Noen som har tilgang til aksjonærlistene og kan se hvor mye selgeren som skal ut til nyttår har igjen? Virker som salgspress har minket når det nå stiger litt endelig

Det som kan sies, er jo at det også er noen som kjøper :slight_smile:
Virker jo som det snur litt her nå da . :crossed_fingers:

Men omsatt for lusne 12000 aksjer ca, og det er jo ikke noe å skryte av da, men men…

Det var en konto hos MSIP som solgte, alle aksjene der ble flyttet til en JP Morgan konto. Det er tre JP Morgan kontoer på topp 50 i Nekkar. Alle tre har solgt den siste tiden, tilsammen 20-50k om dagen den siste uken. Listen for i dag (23, dvs 20 desember) viser at en av disse JP Morgan kontoen har kjøpt.

Avanza-kunder og Vinterstua AS har vært nettokjøpere i lang tid nå. Hvis ikke de med JP Morgan kontoene fortsetter å selge, så vil det da være overvekt av kjøpere. Da skal det veldig lite til å pushe kursen opp hvis det kommer inn nye kjøpere.

Venter fortsatt på 13-22 kr her, så føler ikke helt trangen for å selge helt enda. Jo tregere aksjen reprises, jo lettere er det jo å bare sitte gjennom hele oppturen. :sunglasses:

4 Likes

I tillegg har en aktør solgt 30 000 aksjer daglig i fem dager på rad, og skal vel nå være tom dersom vedkommende også har gjort dette de siste dagene som enda ikke vises på listen :slight_smile:

Jeg vil tro JP Morgan kontoene er relativt makro-styrt, og at det er kunder som vil/ville ha en eksponering mot Norge. Når makroutsiktene endres, selger de relativt uavhengig av hvordan det går i selskapet.

1 Like