Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Takker for korrigeringen, da sletter jeg det feilaktige innlegget mitt! :smiley:

Da skal tydeligvis CEO-en i Syncrolift fortsette, ellers hadde det ikke vært noe poeng i å kjøpe her. Håper han får et fint bad :smiley:

2 Likes

Tror de fleste ville kjøpt på den kursen :wink:

Det er ikke noe poeng i å kjøpe hvis du ikke har tenkt å jobbe i selskapet de neste 2 årene, ellers bryter du vilkårene og jeg antar du må selge tilbake på samme kurs. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Så hvis kursen faller under tegningskurs så er det bare å si opp jobben?

1 Like

Ja, det høres lurt ut. :slight_smile:

Jeg mener Nkr til 9kr er en sjelden mulighet på børs. I praksis er det 7kr(pga cash).

  • YTD inntekter er 342 mill= 114 mill/q.

-Ordrebacklog nyttår: 1167 og ordrebacklog q3-21:948 mill. Det betyr at Nkr har motatt løpende småordre på (342-(1167-948))=123 mill på tre kvartal. Det blir 41 mill løpende ikke børsmeldt ordreinngang. I grove trekk strekker dagens backlog seg ut 2024. Om man deler backlog jevnt ut på 13 kvartal blir det 73 mill/q+41=114 mill/q. Dette viser at Nkr faktisk ikke trenger å vinne en eneste ny storordre for å holde inntekter og inntjening på samme nivå som i år.

-YTD eps er 0,73. Dette gir omtrent 1kr/år.

Dvs at man har rimelig god trygghet for eps omkring 1kr neste tre år(tom 2024).

Man har kanskje ikke tro på skywalker og starfish?fair enough. Disse tynger dagens regnskap en god del og innebærer nesten en win-win mulighet. Nkr vil øke eps relativt mye om kostnader til dette kuttes(ved failure).

8 Likes

Starfish og Skywalker utgiftene er “capitalised”, dvs de er ført over til intangible assets hovedsakelig. De treffer derfor ikke resultatet, men cash flow.

Gjorde samme feil i et innlegg over, men slettet den delen når jeg fikk tenkt meg om.

Se på H1. Syncrolift ebitda 66 vs group ebitda på 55. Det er nok overhead mest kanskje,men viser likevel cash flow for syncrolift isolert.

Lurer litt på hva syncrolift vil gi på helår 2021. Kan bli omkring 130-140 mill ebitda? Og dette selges på børs for ca 750 mill(EV)! Da får man intellilift,starfish og skywalker på toppen av dette.

image
Til og med Thomas Nielsen syns Nekkar er interessant basert på historiske tall. Dette er veldig positivt for oss andre som syns dette er spennande

5 Likes

Gøy han endelig regnet på dem igjen etter at jeg og flere andre har spurt pent i månedsvis :smiley:

11 Likes

Jeg prøvde! Men gøy å se at aksjen er kvalifisert…


3 Likes

Kan tipse han om at Nekkar eier litt mer enn 50% i Intellilift også. Jeg tenker at mye av grunnen til at Syncrolift går så bra er at de har brukt Intellilift tech sammen med Syncrolift sine løsninger.

Fra 2020 årsrapporten
image

Og fra 2021H1 rapporten
image

Kort sagt så leverer Intellilift kontrollsystemene til Syncrolift og det ser ut til at de har gjort det på en svært god måte hvis man ser på hvordan Syncrolift har levert siden Intellilift ble kjøpt opp i Q2 2019.

1 Like

Tipset han om det :slight_smile: Men skjønner hans konklusjon godt.

Det er jo litt morsomt at fond ikke ønsker å gå inn i selskaper fordi MCAP er for liten og at hvis fondet skal inn, så blir det vanskelig å få rett eksponering. Så det samme i Kitron. Til slutt var MCAP blitt stor nok og da tok bl.a. Folketrygdfondet 9% :stuck_out_tongue:

3 Likes

Dette er vell så å si den eneste fordelen vi som småinvestorer har :thinking:

4 Likes

Handle for det en har råd til rundt kursen her nå, kan jo virke som kan være en god ide :slight_smile: I am buying !

2 Likes

Ble for fristende, og tok litt av han “2000 mannen”, så snappet til meg dem på 8,99. :slight_smile:

Er vel MSIP det

Fullt mulig, ser dem ikke på top 50 lista heller .

Har flytta aksjene sine til ein anna konto. Luxembourg konto ser det ut til

2 Likes