Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

For min del er det negativt, men litt uviktig.

Når en av tre viktige ledere i selskapet selger alt de har, så tyder det på endringer i selskapet slik jeg ser det. Generelt oppfatter markedet normalt signaler om at endringer i ledelsen skal komme som negativt, og så når endringen faktisk skjer så tenker markedet “det spilte da ingen rolle?” og sender selskapet opp igjen.

Sett på en annen måte, hvis mannen solgte alle aksjer, og ga seg, og selskapet ansatte en ny kompetent person - alt i samme melding - så ville nok markedet reagert med ett skuldertrekk. Men, når han selger alle aksjer og markedet spekulerer i hva om hvis om atte dersom muligens what? Det er litt negative vibber. Men er det viktig? Meh. Tviler egentlig.

2 Likes

Usikkerhet er alltid negativt. Er derfor makro er så ræva nå.

Med tanke på hvordan selskapet blir drevet, så må jeg si at jeg er lite beskymret fundamentalt. Det virker veldig solid. Eller, for å si det på en annen måte, du klarer ikke levere bra kvartaler fra Q3 2019 uten et godt drevet selskap. CEO byttet for Nekkar gikk tilsynelatende snertefritt. Jeg synes det virker som største eier, Skeie, er veldig kompetent.

1 Like

Jeg vil vel påstå at makro har vært eksepsjonelt bra lenge.

Er det ikke åpenbart at jeg snakker om makro i dager her, ikke måneder og år? :see_no_evil:

1 Like

Nærmer seg mulig støtte på 8,65ish:

2 Likes

Snitter meg stadig nedover her nå. Må jo være gode muligheter for grei avkastning på sikt Nekkar.!

2 Likes

Fortsetter og kjøpe litt til, men den posten på 8,80kr må noen andre ta :slight_smile: :rofl:

3 Likes

Omsetning i MNOK
Resultat pr aksje i kroner.

image

PS: Nekkar leverte bare halvårstall i 2020, så 2020Q3-tallene er 2020H2 delt på to.
PPS: Vi har kun syntetiske data for Q2 2019 og bakover, ettersom Nekkar da var en del av TTS GROUP

4 Likes

Kan jo egentlig si at Nekkar er Syncrolift, da kan man finne tall fra proff.no :slight_smile:

1 Like

Litt kjedelig å ikke få med seg de tre siste kvartalene da, men helt klart morsomt å se at de har vokst i ni av de ti siste årene og at veksten virker akselererende for 2020 og 2021.

Ja ble overrasket over veksten faktisk. Ser vi på Intellililft er det lett å se at selskapet er verdt en god del mer enn 30 millioner i dag. Kjøpte jo 51% for 15m i 2019.

4 Likes

Det er nok ikke tilfeldig at veksten i Syncrolift begynte å ta av etter at de kjøpte opp Intellilift, det har nok gjort at de har kunnet levere bedre løsninger fra Syncrolift. Skulle ønske de hadde fått kjøpe 100% da :smiley:

Ja litt ergelig :slight_smile: Men det er det Skeie fammen som bestemmer…

Intellilift:


Skeie Consultants AS hører til Skeiefamilien som er største eier i Nekkar
Odel Consult AS er eid av daglig leder i Intellilift :stuck_out_tongue:
Itlution AS er også en stor eier i Nekkar og er eid av noen karer som holder til i Kristiansand.

Tipper de er fornøyde med å bare beholde det slik som dette. Nekkar eier i hvert fall en majoritet. Fint å se at daglig leder også eier 7% av selskapet. :slight_smile:

1 Like

Hvem er denne " [MSIP EQUITY]" fra aksjonærlistene som hele tiden selger seg ned ??
Kan nesten virke som denne holdes nede på noe vis ??
Disse 2000 postene er jo der hele tiden !

Ser at Vinterstua kjøper meir her. Det er veldig gode nyheiter. Han har truffet enormt bra tidlegare i fleire aksjer. Har hatt litt kommunikasjon med han og var iallefall veldig positiv til Nekkar tidlegare,

Han trenger bare en mill Nekkar til, så er han tilbake på samme antall som for ca et år siden. Har kjøpt ca like mye som MSIP Equity har solgt de siste månedene. Dvs en mill aksjer.

2 Likes

Nekkar ASA: Share program for employees - private placement of new shares resolved

2 Likes

Nekkar ASA: Mandatory notification of trade

1 Like

Det kom 2 meldinger med kort mellomrom. Den andre fanget ikke tekbot opp.
Her kjøper Rolf Atle 3302 og Nils 8807

Nekkar ASA: Mandatory notification of trade

9.12.2021 08:30:33 CET | Nekkar ASA | Mandatory notification of trade primary
insiders

Reference is made to the stock exchange notice by Nekkar ASA(the “Company”), 8
December 2021 regarding the resolution to issue new shares under the share
program for employees in the Nekkar Group.

Certain primary insiders in the Company have been allocated new shares as
follows from the attached documents.

For questions or further information, please contact:

IR@nekkar.com

DISCLOSURE REGULATION

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section
5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

CONTACTS

ABOUT NEKKAR ASA

Nekkar (OSE: NKR) is an industrial technology group offering impact technologies
combined with high-end software solutions. The group combines 50 years’ heritage
from the world’s number one shiplift company, Syncrolift, with new investments
into sustainable, digitalised technology businesses that aim to unlock growth
within ocean-based industries such as offshore energy and renewables and
aquaculture.

ATTACHMENTS

Nils Rolland KRT 1500.pdf -
https://kommunikasjon.ntb.no/ir-files/17847326/1053/1411/Nils%20Rolland%20KRT%20
1500.pdf

Rolf Atle Tomassen KRT 1500.pdf -
https://kommunikasjon.ntb.no/ir-files/17847326/1053/1412/Rolf%20Atle%20Tomassen%
20KRT%201500.pdf

https://newsweb.oslobors.no/message/548827

3 Likes