Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Har sett på tre scenarioer som jeg tenker er sannsynlige, med 13 kr, 18 kr og 22 kr som target i løpet av 2022.

2 Likes

image

Servicedelen vokser

3 Likes

To skipsheiser allerede installert i november, høres bra ut for Q4-rapporten :sunglasses:

1 Like

Dette er innsideinfo… :smiley:

Nekkar ASA: Mandatory notification of trade by primary insiders

8 Likes

Her selger altså CEO for Syncrolift, og visepresident i Nekkar ASA, alle sine aksjer i selskapet til styreleder og største aksjonær i Nekkar ASA.

Må vel heller sees på som mer negativt enn positivt. Jeg kjenner ikke til når han fikk eller kjøpte aksjene.

Nei. Ikke positivt.
Står ikke noe om CEO sin beholdning/opsjoner. Noen som vet hva han sitter med, eller var det alt liksom? 150’ aksjer.

https://www.globenewswire.com/en/news-release/2019/09/13/1915261/0/en/Nekkar-ASA-Share-options-exercised-by-primary-insider.html

Kjøpt til 3,43 for et par år siden.

Det jeg tenker er jo at han kanskje er på vei ut. Veldig rart å skulle selge seg helt ut ellers. Skeie hadde neppe kjøpt aksjene hvis de tenkte at det var et dårlig tidspunkt. Kan også bare være at han skulle passe opp badet. :see_no_evil:

Nekkar har relativt nylig byttet CEO og har gjort det svært bra etterpå. Preben Liltved to replace Toril Eidesvik as CEO | Nekkar

2 Likes

Kan vel også være angst for markedet generelt og Omicron…

Nekkar krasjet ganske bra når Korona kom 2020, men lukter også at han er på vei ut… Men det burde de meldt samtidig hvis det var avgjort.

1 Like

Men det viste seg at nekkar for business as usual utenom et par måneder på starten.

Det skal også sies at nekkar våren 2020 hadde to kvartaler med reelle kvartalsrapporter og hadde macgregor saken hengende over seg. Siden da har vi hatt tre bra og to knallbra kvartaler og macgregor saken er ute av verden. Og ordreboken er 50% større og de har ett prosjekt som akkurat har begynt å selge, og to til underveis, hvorav ett skal gå i salg i 2022. De har mao en smule bedre kort på hånden.

Hadde jeg vært så heldig at Nekkar falt mye hadde jeg ledd hele veien til banken.

2 Likes

Du glemte når nekkar var med i aksjepodden og ble hypet av noen svensker på twitter. Det var rett før de fikk fra 9 til 12. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg hadde gått for markedslederen som du vet leverer.

Vessel type: Container Ship
Gross tonnage: 25,674 tons
Summer DWT: 33,651 tons
Length: 206 m
Beam: 30 m
Draught: 10.8 m
1 Like

Vi ser nok dessverre en nedgang til mandag på denne meldingen 🥲

Leste et sted at han har 1,63 m aksjer fortsatt. Ser at hans kone også solgte aksjer nylig, så da er det vel et bad som skal pusses opp.

1 Like

Det trenger vel ikke nødvendigvis å være negativt at en innsider selger aksjer? Mer nøytralt? Mange grunner til at insiderne selger aksjer, men kun en grunn til at de kjøper (tro på selskapet og aksjekursen fremover)

Kanskje han hadde lyst på ny bil eller hytte eller whatever.

Derimot ser man massivt nedsalg av alle insiderne så bør et rødt flagg dukke opp.

Det er en negativ faktor og markedet som her, følger slike signaler.

Jeg vil si denne transaksjonen isolert sett, er nøytral. Gikk i mellom innsiderne.

1 Like

I utganspunktet veier styreleder tyngre enn ceo i datterselskap, så svakt positivt vil jeg si

3 Likes

Styreleder eier jo også 25% av selskapet. Eller var det faren? Spillet liten rolle tenker jeg.