Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Solgte 20% ned fra toppen er vel riktigere å si :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mine tanker om Nkr:
Mcap er 1mrd. Etter q3 kan man regne med ca 200 mill cash og ingen gjeld som gir en EV på 800 mill. Syncrolift har lang track record,er markedsleder(ca 75% av marked)og gir EBT marginer omkring 25-30%. Årlig deles det ut/bygges fire nye skipsheiser. Litt vanskelig for meg å vurdere årlig totalverdi,men er vel muligens omkring 20musd i snittverdi per prosjekt? I så fall er det kurant å regne seg frem til at q3-21 inntekter er bærekraftige(og vel så det)så fremt ikke Nkr taper markedsandel.

Vi har da eps omkring 1kr og pe på 8 dersom man trekker fra kontantbeholdning. I hvilken grad skywalker og starfish tynger regnskap er vanskelig å si,men noe er det helt sikkert. Ifra q2 rapport ser det ut til å være omkring 5 mill/q. Videre viser nå Nkr at de tar en stadig større del av service markedet til syncrolift. Totalt sett regner jeg faktisk eps på 1kr/år som konservativt for fremtiden på syncrolift isolert sett. Det vil sikkert variere litt fra år til år,men dersom det deles ut tre-fire nye større prosjekt neste halve året,er det lett å se at Nkr ordrebok vil bli rekordstor igjen og inntekter i 2023 og utover vil gi ytterligere forbedringer fra dagens nivå.

Videre er det svært gledelig at intellilift har startet samarbeid med transocean,den største aktøren på markedet. Frem til nå har intellilift inntekter stort sett vært innad i Nkr systemet. Dette vil nå endres med økte inntekter utenom. Det er vanskelig å verdiberegne dette og intellilift som sådan,men det er mer enn 0.

Så kan man regne starfish og skywalker som verdiløse for å gjøre det enkelt.

Hvordan i alle dager har det seg at vi ikke har value investorer som AAT invest,vevlen gård,Ivar Løge,blueberry capital eller hausta investor her? Jeg begriper det ikke. Alden var inne med en post,men fant ut at det var best å selge. Vel,jeg kjøper. Dette blir bra.

7 Likes

De er små. Det er vel den største grunnen. Det er heller ikke fond utenom mp pensjon. Folketrygdfondet gikk inn i Kitron på 2 mrd mcap. Så, de kommer inn i nekkar når kursen runder 20, dvs mcap 20? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

bilde

3 Likes

Nokon som har tenkt seg her?

Er det bare jeg som har fått med meg salget på Nekkar i dag ? :slight_smile: :rofl:

Salg hver dag den siste tiden :frowning:

Tok et stort lodd her etter rapport så forvent 8kr før 10kr :joy:

Kjøpte litt i går, så da har jeg mer Nekkar enn jeg noensinne har hatt. :sunglasses:

Du har en herlig conviction her christian :slight_smile: kjenner selv at det er er meget behagelig å sitte med nekkar oppi all makrostøy.

Herlig helt til markedet krakker, for kursen i Nekkar er overhodet ikke immun mot makrobevegelser, selv om det fundamentale i selskapet blir lite påvirket pga gigantisk ordrebok.

Det kan dog være at kursen her kommer seg hurtigere enn resten hvis de samtidig som det krakker kommer endel fine meldinger om kontrakter, gode Q4 tall og fine meldinger rundt Starfish, Skywalker og Inteliwell.

Jeg er i hvert fall glad for at Nekkar har null gjeld og svært godt med cash, så jeg ikke trenger å beskymre meg om slikt. :slight_smile:

3 Likes

Alt er jo relativt, men ift f.eks biotek i det siste så har jo NKR vært equinor iforhold :wink:

Men alltid nedside selvfølgelig, synes uansett at aksjonærmassen er mer stabile og interessen er kanskje ikke all verden for trading osv. Derav mindre volatilitet.

Det er uansett mye bra på trappene her i tillegg til at de leverer meget bra på sine felt pdd.

1 Like

De to siste kvartalsrapportene har vært svært overbevisende. De har meldt om høy aktivitet for Q4. I tillegg, så har de skrevet at: “Nekkar expects project awards in H2 2021”. Fint å se at de skriver i flertall. I tillegg så har de fått Inteliwell på markedet i en joint venture med Transocean. Ting går etter planen med Starfish og Skywalker uten at dette belaster regnskapet noe nevneverdig.

På tross av alt dette, så er kursen på samme nivå som før de kom med all denne positive informasjonen. Derfor har jeg økt. Det kan hende Nekkar blir holdt nede, som en dupp under vann av dårlig makro, men den kommer til å sprette opp. Et selskap kan ikke levere knallbra resultater kvartal etter kvartal uten at kursen på et eller annet tidspunkt følger etter.

4 Likes

Holdt nede av dårlig makro og også en stor aksjonær som disiplinert selger ca 50 000 aksjer hver dag, ser det ut som? Kan være det blir litt mer flyt oppover når de er ferdige. Virker som de har en plan, og har sikkert definert et antall aksjer de vil sitte med. Så får vi håpe det ikke er 0!:slight_smile:

1 Like

Det komiske er at på dagen med høy omsetning, kvartalsrapportdagen, så solgte de 5k? Må være en sykt dårlig algoritme :stuck_out_tongue:

1 Like

Er det noen meglerhus som dekker Nekkar ?

Fornybars House of Good Trades har dekning med target 18kr på 12mnd sikt.

5 Likes

Nei, det er ikke noen som dekker Nekkar. For meglerhusene, så er vel Nekkar ganske kjedelige. Sjansen for at de får f.eks. gjennomføre en emisjon e.l. som er det de tjene gode penger på er jo nær null. Kommer kanskje dekning hvis et av fondene til meglerhuset har kjøpt seg inn :stuck_out_tongue:

Jeg venter bare på at f.eks. Folketrygdfondet finner ut at de skal ha f.eks. 10% av selskapet. Da hadde vi endelig fått reprisingen :stuck_out_tongue:

1 Like

Så det du sier, er at Nekkar er en tikkende bombe i positiv forstand :slight_smile:
Har kjøpt meg opp her nå etter Q3, og tenker samme som Fornybar. 100% avkastning på et år ca :facepunch:

Enig med Christian. Kursen er samme nå som før 2 gode rapporter. Fundamentale forbedres stadig, utsiktene gode og kursen på stedet hvil. Et godt entry point etter min mening

1 Like