Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

De bruker 5 MUSD + kostnad til Royal Haskoning DHV og interne kostnader på planlegging og utredning. Dvs at de kommer til å benytte opsjonen på 24 MUSD hvis ikke noe helt spesielt skjer.

1 Like

Jeg leste ikke det utfra meldingen, men er helt enig med deg i din konklusjon @Ved. Så 5 MUSD i 2024 og 24 MUSD i 2025 og utover?

Nydelig :pray:

Transactions carried out under the buy-back program

Jeg vet ikke tidslinjen, ting kan alltids bli utsatt, og noen ganger tar det litt tid å komme i gang også.

Men de har helt sikkert finansiering for å bygge ferdig, ellers gir det ikke mening å bruke så mye på utredning. Det gir heller ikke mening å la Syncrolift utrede og så feks bytte til Pearlson når heisen skal bygges.

1 Like

Altså, jeg antar de har finansiering nå, men av og til endrer makro seg sånn at man bare kutte investeringer, i hvert fall midlertidig.

Du traff bra på tight flag :sweat_smile:

Hadde jeg ikke blitt stop-losset ut på trading delen av porteføljen, så hadde det vært bra :smiley:

https://x.com/dantelriv/status/1749380533623132638?s=20

2 Likes

Happy to share we have identified +15 more contracts in this oligopoly.

Fra Q3-rapporten:
image

Svært godt momentum i NKR om dagen

4 Likes

Morsomt å se kursen gå opp med 75% av porteføljen i Nekkar.

Sjekket aksjonærlistene her på forumet og det er ingen klare selgere/kjøpere for tiden utenom Nekkar selv da. Tidligere i høst kjøpte Patronia AS seg opp, men kunne ikke se noe der de siste 2 ukene.

Topp 50: 86,7%, 93,212m hvorav Nekkar selv 1,634m. Topp 50 uten Nekkar: 91,578m
For 3 mnd siden: Topp 50: 91,394m, Nekkar selv 636k. Topp 50 uten Nekkar: 90,758m.

Topp 50 uten Nekkar har økt med 800k, Nekkar har økt 1m og de utenfor Topp 50 har solgt 1,8m siste 3 mnd.

Det blir rett og slett veldig lite aksjer utenfor topp 50.

9 Likes

Ca 90% i nekkar her. Selvfølgelig alt for mye, men følte nedsiden var begrenset da den lå rundt 6 kroner. Har ikke solgt noe ennå, men får se hvor jeg selger litt. Kan jo komme skuffelser, spesielt i de nye prosjektene. Tenker det er bra potensiale i fiisk, men at ting kan ta tid.

4 Likes

Baller av stål på begge. Ligger på rundt 3% her, fornøyd selvom

4 Likes

Økt interesse og omsetning, skyldes nok at flere ser at prisingen har vært alt for lav i forhold til både eksisterende inntjening samt ikke minst potensialet. P.t. Kommer nesten all omsetning fra den tradisjonelle hovedvirksomheten, det kan fort endre seg.

Men fortsatt langt frem i denne aksjen, foreløpig bidrar de øvrige virksomhetene med veldig lite av totalen og det kan nok ta tid før kontraktene kommer. Nekkar er ikke aksjen for de kortsiktige.

2 Likes

Hvis Syncrolift beholder historisk markedsandel på 60%, er aksjen verdt minimum 15kr bare for Syncrolift. Ser ut som de forsyner seg godt for tiden…

6 Likes

Transactions carried out under the buy-back program

Idag sluttet nekkar høyere enn vow. De siste åra har jeg ikke klart å forstå hvorfor vow skulle være verdt mer enn Nkr. På et tidspunkt var jo Nkr bare verdsatt til en brøkdel av vow. Vow hentet tom 230 mill på 46kr. Enda har de klart å komme ned under nekkar kursen. Syns det var litt overilt å hive seg sånn på den grønne bølgen som de gjorde.
Skomaker bli ved din lest er det noe som heter. Nekkar er langt mer forsiktige i sine satsninger og holder seg mye mer innen sitt fagfelt.

6 Likes

En aksje er verdt det markedet vil gi for den. Sjelden matten har rett. :sweat_smile:

Men matten og fornuften"seirer" på et tidspunkt.

1 Like