Nekkar fra 54:20.
Veldig bra. Disse to har forstått Nekkar mye bedre enn de andre pod-innslagene og analysene jeg har hørt og lest tidligere. Kort og greit, men de får med det viktige. Litt vel optimistiske til Fiizk og litt lite interessert i Techano som fort kan bli profitabelt allerede i 2024?
Noen som kan forklare meg litt om tilbakekjøp av aksjene? Det ble nevnt at det skal maks. Kjøpes for 80mnok.
Nå er det kjøpt tilbake aksjer for under 20% av den totale summen.
Er dette priset inn på forhånd eller vil det bli priset inn underveis? Hvordan fungerer dette?
Kursen har vel gått nærmere 40-50%, så noe av dette er nok priset inn.
I tillegg kjøper de bare hvis de mener det er fordelaktig kurs dvs. at selskapsverdien er høyere enn det kursen tilsier.
Jeg tenkte i utgangspunktet Nekkar så litt toppish ut her, men synes nå det ser mer og mer ut som et flagg (tom kanskje et high-and-tight flagg).
Pent
Fint at de presiserer at det ikke er noe problem med kapasiteten
Så, 5 MUSD kontrakt og opsjon på 24 MUSD kontrakt
De bruker 5 MUSD + kostnad til Royal Haskoning DHV og interne kostnader på planlegging og utredning. Dvs at de kommer til å benytte opsjonen på 24 MUSD hvis ikke noe helt spesielt skjer.
Jeg leste ikke det utfra meldingen, men er helt enig med deg i din konklusjon @Ved. Så 5 MUSD i 2024 og 24 MUSD i 2025 og utover?
Nydelig
Jeg vet ikke tidslinjen, ting kan alltids bli utsatt, og noen ganger tar det litt tid å komme i gang også.
Men de har helt sikkert finansiering for å bygge ferdig, ellers gir det ikke mening å bruke så mye på utredning. Det gir heller ikke mening å la Syncrolift utrede og så feks bytte til Pearlson når heisen skal bygges.
Altså, jeg antar de har finansiering nå, men av og til endrer makro seg sånn at man bare må kutte investeringer, i hvert fall midlertidig.
Du traff bra på tight flag
Hadde jeg ikke blitt stop-losset ut på trading delen av porteføljen, så hadde det vært bra
Happy to share we have identified +15 more contracts in this oligopoly.
Fra Q3-rapporten: