Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Nekkar fra 54:20.

4 Likes

Veldig bra. Disse to har forstått Nekkar mye bedre enn de andre pod-innslagene og analysene jeg har hørt og lest tidligere. Kort og greit, men de får med det viktige. Litt vel optimistiske til Fiizk og litt lite interessert i Techano som fort kan bli profitabelt allerede i 2024?

5 Likes

Noen som kan forklare meg litt om tilbakekjøp av aksjene? Det ble nevnt at det skal maks. Kjøpes for 80mnok.
Nå er det kjøpt tilbake aksjer for under 20% av den totale summen.
Er dette priset inn på forhånd eller vil det bli priset inn underveis? Hvordan fungerer dette?

Kursen har vel gått nærmere 40-50%, så noe av dette er nok priset inn.
I tillegg kjøper de bare hvis de mener det er fordelaktig kurs dvs. at selskapsverdien er høyere enn det kursen tilsier.

1 Like

Jeg tenkte i utgangspunktet Nekkar så litt toppish ut her, men synes nå det ser mer og mer ut som et flagg (tom kanskje et high-and-tight flagg).

2 Likes

Kanskje også teste her?

1 Like

Nekkar ASA: Letter of award for shiplift project to Syncrolift

11 Likes

Pent

Fint at de presiserer at det ikke er noe problem med kapasiteten :grin:

2 Likes

Så, 5 MUSD kontrakt og opsjon på 24 MUSD kontrakt

5 Likes

De bruker 5 MUSD + kostnad til Royal Haskoning DHV og interne kostnader på planlegging og utredning. Dvs at de kommer til å benytte opsjonen på 24 MUSD hvis ikke noe helt spesielt skjer.

1 Like

Jeg leste ikke det utfra meldingen, men er helt enig med deg i din konklusjon @Ved. Så 5 MUSD i 2024 og 24 MUSD i 2025 og utover?

Nydelig :pray:

Transactions carried out under the buy-back program

Jeg vet ikke tidslinjen, ting kan alltids bli utsatt, og noen ganger tar det litt tid å komme i gang også.

Men de har helt sikkert finansiering for å bygge ferdig, ellers gir det ikke mening å bruke så mye på utredning. Det gir heller ikke mening å la Syncrolift utrede og så feks bytte til Pearlson når heisen skal bygges.

1 Like

Altså, jeg antar de har finansiering nå, men av og til endrer makro seg sånn at man bare kutte investeringer, i hvert fall midlertidig.

Du traff bra på tight flag :sweat_smile:

Hadde jeg ikke blitt stop-losset ut på trading delen av porteføljen, så hadde det vært bra :smiley:

https://x.com/dantelriv/status/1749380533623132638?s=20

2 Likes

Happy to share we have identified +15 more contracts in this oligopoly.

Fra Q3-rapporten:
image