Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Så er det bare for Nekkar å få leverte lukkede merder som gir oppdretterne merverdi, så kan det bli litt salg. :slight_smile:

Pleier årsrapporten og være med fullstendige regnskapstall?
Ser den kommer den 29.04.

Yes.

Ser at Nekkar ASA er 667,3k aksjer i minus i dag? Er det tilbakekjøpsprogrammet som kjøper og selger frem og tilbake eller slette de aksjer?

Aksjer til ansatte og styret.
https://newsweb.oslobors.no/message/613711

Transactions carried out under the buy-back program

Info vedrørende Darwin-kontrakten lar vente på seg, men fortsatt godt mulig at det kommer i april som indikert.

https://fiizk.com/no/nyheter-fra-fiizk/fiizk-havexpo-2024/?utm_source=linkedin&utm_medium=social&utm_campaign=havexpo%2B2024&utm_content=company

4 Likes

Fra linken over:

og

7 Likes

Just found this due the related search on today decline on stock price.

https://www.ntnews.com.au/business/nt-business/us-company-pearlson-appears-to-have-secured-ship-lift-project/news-story/06e0ae685b442898652a7da35800b128

A United States-headquartered company has emerged as frontrunner to secure the $400m tender to construct Darwin’s shiplift

No access to site but likely Pearlson got the deal then :man_shrugging:

1 Like

Ser kursen synker ned mot 9 blank så da vet vi årsaken.

Edit: Står at Nekkar har fått beskjed forrige uke. Kontrakten er ikke signert, men de er i sluttforhandlinger.

4 Likes

Kursen går naturlig nok noe ned, markedet hadde nok håpet på at Nekkar skulle få denne kontrakten. Men omsetningen er ikke spesielt høy, så noe sell-off er det ikke snakk om. Kanskje ikke så merkelig da det ligger flere triggere enn denne ene kontrakten fremover, selv om den var stor.

Jeg vil påstå at nyheten ikke er bredt kjent i markedet.

Mulig det, men at mange nok har registrert det er en meget plausibel forklaring på en såpass stor kursnedgang.

Siden jeg nå er NTNews-abonnent får jeg jo lese meg litt opp: Ser ut som om Pearlson har vært dårligst på bruk av lokale leverandører i anbudsprosessen. Samtidig ble bonusen for lokale leverandører redusert fra 20 til 5% tidligere denne måneden. Det stinker jo litt, og er dessuten lite populært i kommentarfeltet.

Det er vel lite sannsynlig med omkamp, men blir spennende å se hvor tett det har vært.

3 Likes

Tror nok dette er en del av forklaringen. Fort så den faller ytterligere når det blir bredt kjent.

Jeg har også blitt NTNews-abbonement nå :cowboy_hat_face:
Tror kanskje vi forblir det en stund, for oppsigelse kan kun skje per telefon på dagtid, australsk tid :rofl:

Kjipe nyheter… At Nekkar nå skal være verdt 10% mindre er selvfølgelig bare tull, men det er vel naturlig at aksjen kommer til å være seig en god stund fremover.

1 Like

Jeg har kjøpt mye aksjer.

Kjedelig at Syncrolift tapte darwin, men en aksjekurs på 10kr tilsvarer en markedsandel på kun 30% for Syncrolift og null verdi for resten av Nekkar! Og da har jeg ikke tatt med de 2kr i kontanter per aksje. Selv om Darwin er en stor kontrakt,er det bare en av mange.
For å være ærlig vet jeg ikke akkurat hvor stor den er, men kanskje 40 mil usd? Korriger meg gjerne her.
De fleste av de som handler i NKR aner ikke hva de driver med. Det har man sett tydelig de siste årene.

For begynne med det enkleste først: 550 mil omsetning for Syncrolift tilsvarer ca en EPS på 1kr. Ca 100 mil kommer fra service, så man trenger bare en ordreinngang på ca 450 mil i året fra nybygg og oppgraderinger for å forsvare en kurs på 12kr (P/E 10 for Syncrolift + kontanter og null verdi alt annet).
I Q1 alene var ordreinngangen 400 mil! Det er ca 1000 mil til i anbud ute for resten av året.

Syncrolift:

2024: ca 350 mil i andel av oppgitt ordrereserve for 2024-25 (fra q3 guiding, men usikkert) + 55mil asmar + 85mil dubai + 100mil service + nye kontrakter, tipper på omsetnig mellom 500-700 mil, og EPS 0,9-1,3

2025: ca 200mil andel av oppgitt ordrereserve for 2024-25 (fra q3 guiding, men usikkert) + 100mil asmar + 100mil service + nye kontrakter, tipper på omsetnig mellom 600-800 mil, og EPS 1-1,5

Renteinntekter ca 11 mil i 2024 hvis man ikke bruker kontantene til noe.

Inellilift: sannsynligvis bedre enn i fjor. Nå nylig har JV endelig bevist at alt virker som det skal for Inteliwell.
Da kan man håpe på at salget kommer i gang for alvor. Det virker som et meget sterk produkt
som selges for betydelige summer for Nekkar selv med ganske lite antall og svært høye marginer.

Techano: større omsetning og forhåpentligvis mindre tap enn i fjor

Fiizk: dårlig Q1 og totalt sett noe større tap for hele 2024 enn for Q4 2023. Lovende presentasjon av nye produkter.

Jeg tipper totalt for Nekkar en EPS rundt 0,9kr i år, og rundt 1,2 neste år. Det er selvfølgelig stor usikker og ingen vet. Dette er ingen fasit.

Gjør din egen analyse. Ikke investringsråd.

6 Likes

Jeg har også plukket en del aksjer i dag, ser det bare som positivt at aksjer falt såpass i dag. Tror det er mange swing traders som skulle ut på denne nyheten!

1 Like