Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Du får vente på freddan

1 Like

Bare i Nekkar kan kursen gå 3-4% fordi noen skulle ha seg 100k aksjer? :stuck_out_tongue: Det verste er jo at dette faktisk er grei omsetning til Nekkar å være.

1 Like

Ja synd omsetningen er så lav, hadde selvsagt vært bra om de kom i en posisjon der alle indeksfondene ble tvunget til å kjøpe. Men den som venter på noe godt…

Shareholding disclosure - Nordnet Pensionsförsäkring AB

Analytikeren er vel helt på jordet? Omsetningen til Syncrolift blir vel ca 100 mil de neste kvartalene hvis man ser på ordrereserven? Hvordan kan den bli 130?!

Kanskje de antar at Nekkar får litt kontrakter underveis i 2025? De er gjerne ikke så store, men for å gå fra 4x100 MNOK til 4x130 MNOK trenger de bare kortsiktige kontrakter til 120 MNOK.

Man rekker ikke å få kontrakter til Q1 og sannsynligvis ikke til Q2. Det blir dårlige kvartaler, tror jeg. Det er sånn jeg tolket Ole i intervjuet før jul. Det er mulig at H2 blir bra hvis de vinner noe som kan påbegynnes med en gang. Nybygg kommer sjelden i gang rett etter at kontrakten er vunnet. Må også føye til at denne analytikeren har bommet fælt tidligere.
På ett års sikt må Nekkar vinne massevis av kontrakter bare for å holde seg i vater. Feks vil de 700mil i kontrakter som Christian snakker om, ikke gi gode resultater for Syncrolift i 2026.
Man bør nok ha 1000mil + asmar opsjonen i år, for ordeboka er så godt som tom for 2026, og alt vil ikke bli påbegynt med en gang (maks 1/3 av kontraktene blir utført i 2026?). Techano må ha noe kjapt for å unngå mer tap.
Hvis folk kjøper aksjen pga artikkelen i Fædrelandsvennen, så er det utrolig amatørmessig, der er det ikke noe nytt, som Kedari skriver. At det er 10 anbud for Syncrolift, gir seg selv, en gjennomsnitlig kontrakt er 200mil, 2000/200=10. Utsettelser har vært den største skuffelsen i de siste rapportene. Egentlig skulle det vært mange flere anbud mot slutten av 2024 og i 2025 i følge de forrige rapportene. Jeg er blodfan av Nekkar på sikt, men kursmessig er jeg usikker på om folk har tålmodighet til å vente et år eller to på at resultatene kommer.

Sååå, hvis man ser på 2024, så var det ikke et fett år for kontrakter, men de klarte allikevel å få kontrakter verdt 473 MNOK. De omsatte for 492 MNOK. Spiste ikke akkurat mye av ordreboken, bare -19 MNOK.

1 Like

Det spørs når ordene skal utføres. Det er skjøvet fram i tid.

Shareholding disclosure - Nordnet Pensionsförsäkring AB

Det kan jo bli interessant hvis det skal komme børsmelding hver gang noen av Nordnet sine kunder selger 1000 aksjer…

Hehe. De må sende flaggmelding når de krysser 5%. Børsreglement.

Såå du mener det er dumt folk kjøper aksjer når Nekkar handler rundt ev/fcf på 8 LTM, og om de klarer målene for 2027 burde se kurser opp mot, tjaaa 30 NOK kanskje? Det er mottatt :slight_smile:

Techano jobb kanskje? :slight_smile:

5 Likes

Jeg mener ikke at det er dumt å kjøpe Nekkar aksjer. Jeg tror analytikeren bommer på Q1 og Q2, uten at jeg kan vite det sikkert selvfølgelig. Det kan bli en skuffelse. Jeg tror også at det er mulig at 2026 blir veldig bra, men da må man ha en ganske bra markedsandel i år. Det ser ut som 2027 blir bra for Syncrolift.

1 Like

Jeg er på linje med ved og er litt overrasket over styrken i aksjen. Jeg har ikke gjort noen handler her etter q. Tre årsaker til at jeg ikke reduserer:

1. rett og slett billig(se resultat og balanse)
  2. Den tilsynelatende svake visibilitet for i år vil bli glemt raskt om det tikker inn syncrolift ordre(r)
  3. intellilift og globetech begynner å leverer litt og skal verdsettes stadig mer om trend fortsetter.
    Fizzk kan bli bra,men de eier jo under 50% her.
3 Likes

Men kan kjøpe resten til markedspris hvis de vil. Her tipper jeg nekkar godt kan finne på å betale med egne aksjer. Kursen på nekkar skal bare opp litt først.

3 Likes

Det er nøyaktig samme båt som den forrige der Techano leverte 150T kranen. Agalas kaller den en søsterbåt i sin pressemelding.

Så ville det vært rart å bytte leverandør av kranen? Hvis det ikke er en commodity? Eller at Techano ikke ønsker å fortsette med produktet med lavere margin?

2 Likes

Tok litt tid før Techano meldte det sist og.

Ja, for jeg har forstått det slik at techano skal levere kranene dersom Eidesvik/Agalas utøver opsjonene på flere båter.

2 Likes