Ser veldig greit ut fremdeles, golden cross holder seg og 50 dagers snitt vil nå begynne å jage oppover trendkanalen
Så da kan vi revidere den oransje vinkelen til et nytt mål å bryte opp av
Så lenge denne tollsituasjonen ikke fører til uttsettelse av kontrakter for syncrolift må jo dette være gull for selskapet. Det er jo ingen utenom USA som vil gi kontrakter til Amerikanske selskaper nå.
Problemet for Nekkar er at en verden i resesjon ikke nødvendigvis gjør investeringene nå, men kanskje lar det gå et år eller to til før de bestemmer seg. Vi så jo det under covid-tiden. Helt enig i at konkurransesituasjonen for Nekkar ble forbedret.
Kursen 04.04 var 10,40 - 11,20, hvordan har Nekkar kjøpt aksjer med et snitt på 11,84?
Gjetter på at det skal stå 10,8
Det som stemmer med totalsummen listet i ytterste kolonne
Du har helt rett, det er rett og slett en skrivefeil, 1 i stedet for 0 i det sifferet.
Hva slags capex investeringer tror du kommer til å skje i dette markedet som er til fordel for nekkar?
Syncro har over 50% fra forsvar om jeg husker riktig, så den går nok fint.
Globetech med cyber sikkerhet går helt fint.
Mer usikkkert på techano og fiizk. Techano er derimot good ut året hvertfall med ordrebook.
Techano sine kontrakter i år var vel indirekte mot Reach Subsea som vel kan mer eller mindre defineres som oljeservice (60-70%).
FiiZK leverer til laksebransjen som eksporterer laks til USA med 15-20% toll.
Mens laks fra Norge får 15 prosent ekstra toll inn til USA, får chilensk laks «kun» 10 prosent. Mye av den norske laksen foredles i EU, og får dermed 20 prosent toll.
Samtidig, det virker som om saken ikke akkurat er superklar.
Nekkar presenterer Q1 rapporten hos SB1 Markets 8. mai kl 11. Jeg kommer til å delta. Noen her som stiller?
Seff!
Tror ikke jeg får til pga. jobb, men fint om noen stiller og gir et minireferat her inne.
Det er vel rimelig å anta at det med Havbruksmeldingen minst vil komme sterke insentiver til næringen om å gå over til 100 % lukkede anlegg innen X tid. Det kan også komme krav om det.
Potensielt er det veldig profitabelt for Nekkar / FiiZK. For eksempel vil vel 5 - 10 nye kontrakter bringe inn 300 - 600+ mnok?
Havbruksmeldingen vil bli presentert i Havnerommet, på Skoltegrunnskaien 1, klokken 1700. Det er ventet at havbruksmeldingen vil inneholde børssensitiv informasjon.