Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Ser jo på https://app.investordata.no/stocks/nekkar-NKR?date_period=monthly at det er endel store selgere/kjøpere.

Typisk med aksjer som Nekkar, så må de private endre mening for at aksjen skal kunne snu opp. Nordnet-kundene er selgere. Avanza kundene “snudde” såvidt i okt.

Jeg må si at det er imponerende av kjøperen der å være tålmodig og klare å skaffe seg en sånn blokk til den prisen.

1 Like

Hvis det er DNB kontoen som selger, så kunne de nok fint ha fått posten til under 10 kr også hvis de var tidligere ute, da de solgte største enkeltpost på 9,89 :sweat_smile:

Kjepphest som jeg gjentar ofte, og som gjør en del mennesker hylende rasende (dog det burde ikke være så kontroversielt egentlig at det er tilbud og etterspørsel som styrer i aksjemarkedet).

Et stort supply av aksjer ut i markedet relativ til hva som er vanlig omsetning tar det tid å absorbere.

Det tok nesten et år etter nedsalget bør det igjen begynte å bli noe særlig volum i omsetningen, etter at den første volatiliteten var over:

Og det har kun skjedd to ganger i år at vi har hatt to positive dager på chartet med fint volum på rad, denne uken og en gang i august. Så er bare spørsmålet om salgssiden snart er ferdig med å ta gevinst fra nedsalget på kr 8 eller ikke.

2 Likes

Nekkar har virkelig skiftet takt. 0,5m omsetning kl 10 og kursen opp 1,81%. Ikke bare masse småordre, men litt volum. Typiske dagsomsetninger har jo ligget rundt 0,5-1m tidligere. Det lover jo godt hvis kontraktene begynner å komme. Kanskje Nekkar kan bryte ut av 8-12 rangen som den stort sett har vært i de siste 4 årene. Utenom perioden når den lå rundt 6 da. :stuck_out_tongue:

EDIT
Antall aksjer solgt 1. til 20. oktober

• DNB Markets konto. Har solgt 400k, har 1,6m aksjer igjen, ser ut til å prøve å tømme seg helt. Har solgt ned fra 4m aksjer som de hadde i juli.
  • Nordnet Bank (kunder). Har solgt 500k, har 4,8m aksjer igjen. Antar de har trade 8-12 maange ganger. Hva skjer hvis kursen går over 12? :thinking:

Utenom de to over, så er det ingen store selgere i oktober.

6 Likes

Må visst ta fri en dag i november, blir mye å ta inn:

13.11.2025 - Nekkar 2025 Capital Markets Day has been added to the financial calendar.

13.11.2025 - Third-Quarter Results (previously 06.11.25) has subsequently been moved to coincide with the abovementioned Capital Markets Day.

5 Likes

Spennende oppdatering på listene her ikveld!

Kan du dele?

DnB kontoen solgte 920k, og ca 10 investorer tok imot blokka

1 Like

Artig at det tas unna og kursen er opp lell. Investeringstesen er sprengferdig med syncro og merdene. Pluss alt annet, minus konkano.

5 Likes

Tester brudd over formasjonen jeg har fulgt med på:

1 Like

Vært golden cross også nå. Bør komme noe news for å holde det oppe snart, ellers dør det vel ut.

Golden cross 50/200 er imminent, krysser fingrene for at det ikke oscillerer tilbake under denne gangen. Man kan jo se at volumet er helt annerledes denne gangen:

2 Likes

Legg til EMA så ser du det :slight_smile: Ny blokk over 12kr nå.

1 Like

3 Likes

Jupp, bare en personlig preferanse fra min side der, foretrekker SMA på 50/200 fordi den er litt mer laggy.

Her er en annen utglatting som er helt enorm å følge med på om 3-4 uker :smiley: Stort mer entydig skifte enn et brudd over der tror jeg ikke du finner.

2 Likes

Ganske drøyt nedsalg og selv med det, så går kursen oppover. Det er duket for en skikkelig, skikkelig ketchup-effekt hvis kontraktene begynner å strømme inn. (Evt sakte fall nedover hvis de drøyer for lenge).

5 Likes

https://nekkar.com/investors/share-information

Det er denne DNB raden som var synlig 1. september som nå antagelig er helt ute, og Tigerstaden har også solgt en god del

Edit:
15:13
image

Godt tegn når Kristian Falnes og Trapesa (Snorre Erik Øverland) øker sin beholdning

4 Likes

Fin framgang på den siste kontrakten fra DMC

bilde

bilde

3 Likes