Vil jo tro flere kommer etter når de ser fordelene, ikke bare de økte investeringene.
Skader ikke å være inne i Mowi-varmen.
Det er vel liten grunn til å ha de store forventningene til morgendagens Q4-presentasjon. Vi venter på nye kontrakter, de lar vente på seg ser det ut for. Bare å smøre seg med tolmodighet.
Fastholder 2027 ambisjonen, det betyr at det bør bli et greit 2026 herfra 
SB1 4Q25 estimates: We estimate 4Q25 revenue of NOK159m with an EBITDA margin of 11%.
Kom inn noe over. Og veldig fin timing på Intelliwell-kontrakten ref. Transocean-Valaris.
Greit med managing director bytte i Konkano også. Vet ikke om Mette Harv kun er interim, hun har vel nok jobb som EVP
Positivt med Inteliewell-kontraktene selvsagt, men ikke all verden å rope hurra for ellers. Vi venter fortsatt på store, nye kontrakter for Syncrolift, som riktignok kan komme når som helst. I tillegg hadde jeg håpet at Nekkar skulle signalisere oppkjøp av de resterende 61% av aksjene i Fiizk.
De kan ikke «signalisere» noe spesifikt om M&A (utover det de gjorde på CMD i fjor høst). At det skal/må bli M&A i år er en forutsetning for 2027-ambisjonen. FiiZk kan umulig ha blitt billigere med tiden, for øvrig.
Ref. CMD:
Håper de ikke går videre med å kjøpe resten av Fiizk. Hva er egentlig rasjonalet for det? Ny kontraktsbasert virksomhet der de reelle inntektene (kan) ligge langt frem i tid. Kapitalen bør allokeres inn i Globetech lignende selskaper med løpende, høy kontantstrøm og forutsigbar inntjening.
Ikke noe i veien for rasjonalet med å sikre seg markedslederen for lukkede merder gitt det dels enorme potensialet understøttet av det regulatoriske. Tenker at portisen fint tåler både løpende og kontraktuelt. Det blant sistnevnte de største gullkalvene finnes om man er inne før gjennombrudd.
Riktig pen bevegelse i dag. 2,5 millioner omsatt første kvarteret
Close over 13 ville være nydelig
Edit:
litt mer innzoomet
Det ble vel omsatt 2 aksjer eller noe på 13,70 en tulleåpning/morgen i november, før neste omsetning var 1 krone lavere 
Edit:
Hva gjelder M&A bekrefter CEO i Q&A at det er «several» pågående, på ulike stadier. Og som ikke kan kommenteres nærmere.
Og det beskrives som «more than realistic» at de når 2027 målet om 2+ mrd. Herunder at de er «confident» på at Syncro skal løsne i inneværende år.
- Syncrolift leverte ikke bra for 2025, men Q4 var rimelig bra.
- Intellilift leverte en svært solid økning i EBITDA i 2025, 3x, skulle ikke forundre meg om de klarer det sammen i 2026, så 5,3 → 18,2 → 53E? Omsetningen gikk opp 28,1 MNOK, EBITDA gikk opp 12,9 MNOK, så EBITDA marginen på økningen var nær 50%.
- Techano Oceanlift torpederte resultatet til Nekkar for 2025, det blir godt å se dem ferdig med de første kontraktene. Klarer de 10% positive marginer i 2026 og samme omsetning, så vil EBITDA for Nekkar gå opp med 60 MNOK!
- Globetech leverer greit på omsetning, men EBITDA er endel ned. Har ikke fått med meg presentasjonen, så uklart hvorfor.
- FIIZK Lav omsetning i Q4 og gikk med tap. Ikke helt lovende når de i samme kvartal leverte 2xProtectus? Er lov å håpe at de kan tjene penger på kontrakten for de fire neste?
Alt i alt, så forventer jeg tilsvarende resultater i 2026 for Syncrolift som i 2025, svært vesentlig bedring for både Intellilift og Techano Oceanlift, mens jeg antar Globetech fortsetter å levere bra. Jeg tenker at evt større Syncrolift-kontrakter først vil gi vesentlig økt omsetning i 2027, evt sent i 2026. FIIZK ser jeg på som en joker, jeg er veldig usikker på hvordan 2026 vil se ut.
Btw, Nekkar eier jo nok aksjer i seg selv til at verdien av aksjene de eier selv har økt i verdi i løpet av 2025 med 20-30 MNOK. Ikke at det blir nevnt noe sted. 
Vel. Kursen er jo opp så det er positivt, og Redeye er forholdsvis positive med unntak av for Syncrolift hvor de tar forbehold om nye kontrakter. Og det siste der er vel det alle venter på nå, og det som kan gi videre, store positive utslag på kursen. Her har man flere ganger varslet at dette kan ta tid, ikke minst fordi man visstnok konkurrerer om forsvarskontrakter, så forsåvidt ingen overraskelse at vi ikke har sette noe til disse enda. Men når det kommer så vil det utvilsomt gi kursutslag.
Og med den positive utviklingen for Fiizk så håper jeg Nekkar snart kjøper opp alle eller deler av de resterende 61% av aksjene.
Vanskelig å si hvordan/når betalingen finner sted. For de to første merdene ble det uttalt at hver merd gir inntekter på et sted mellom 50 og 100 mnok. Så det burde være mulig med et (dels veldig) hyggelig bidrag fra FiiZk i 2026.