Nekkar er jo et litt merkelig selskap. Man skulle ikke tro det, men jeg vil påstå selskapet har en veldig stor andel R&D og burde vært priset mye mer som et vekstselskap enn på de faktiske kvartalstallene. Det blir veldig spennende om de klarer å få alle selskapene sine på egne bein framover.
For alle praktiske formål er det ATH nivåer vi er på:
Litt mer volum inn, så er det et ganske eksplosivt chart
Tidligere kunne jeg regne hjem Nekkar sin verdsettelse på Syncrolift alene. Nå er det ikke lenge før man kan regne hjem Nekkar sin verdsettelse kun på 51 % eierskapet i Intellilift. Jeg mener Intellilift raskt kan forsvare en verdsettelse på NOK >2 mrd (NOK >1 mrd for Nekkar sin andel). Basert på eksisterende kontrakter alene estimerer jeg en omsetning på ca. NOK 160 m, med en EBITDA-margin på ca. 50 % i 2028. 25x EBITDA på eksisterende business gir dermed NOK 2 mrd i verdsettelse. Antar man at de dobler antall kontrakter vil de kunne nå en EBITDA på NOK >160 m, hvilket på 12.5x EBITDA gir NOK 2 mrd i verdsettelse…
Tror det er flere som har tenker omtrent som deg. Bl.a. meg.
Det jeg liker med Nekkar er at de har en veldig god evne til å starte på et prosjekt, involvere kunder og lage noe som de klarer å selge. En svært viktig egenskap for et R&D selskap og en god kultur å spre til evt nye datterselskap.
Gikk en fin post på 75k på 14kr. 
Er ikke bare drillships som kan være marked for dette
Fra sist Q
Intellilift’s software and automation skills are as relevant for a jackup and also other rigs, whether it’s land rigs and other opportunities. So it’s – of course, it’s definitely a technology used across different rig types.
Interessant utvikling, 15 blank!