Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Ble dessverre Pearlson som tok denne :frowning:

https://www.tam.usace.army.mil/Media/News-Releases/Article/4444835/the-middle-east-district-awarded-a-contract-for-a-naval-base-in-saudi-arabia/

1 Like

Transactions carried out under the buy-back program

Synd. Formildende omstendigheter er vel at dette er kontrakt for oppgradering/vedlikehold av en ship lift som ikke er levert av Syncrolift (Pearlson?). Fra hjemmesiden til Syncrolift ser det ut som de kun har levert 1 ship lift til Saudi Arabia historisk til Zamil Shipyard.

1 Like

Litt vanskelig å finne konkret info, men virker som Pearlson bygde denne i 1974

The construction contracts for off-shore facilities at both Jiddah and Jubayl called for ship-repair facilities featuring the Syncrolift system. Early in the program (June 1974), the Mediterranean Division contracted with Pearlson Engineering Company of Miami, Florida, to provide both ports with Syncrolift at a cost of $3.4 million.

https://www.globalsecurity.org/military/world/gulf/rsnf-facilities.htm

2 Likes

Pearlson ble solgt i 1979 til det som nå er Syncrolift. Dagens Pearlson ble startet opp i 2008 såvidt jeg kan se.

Når det gjelder Nekkar , tilsier Helgøs kursmål på 20 kroner en oppside på mer enn 50 prosent

3 Likes

Pen bevegelse i dag

1 Like

Leste litt i prospektet til fusjonen mellom bewi invest og kmcp. Der er det informert litt om fiizk. Side 58.

As of the date of this Prospectus, Nekkar ASA owns 38.9% of the shares in FiiZk. Frøya Invest AS (a wholly owned subsidiary of

BEWI Invest)and Nekkar ASA are parties to a shareholders’ agreement relating to its ownership of FiiZK AS. The agreement

contains customary provisions (including governance, transfer and information rights), as well as certain veto rights, and a call

option in favour of Nekkar ASA to acquire all outstanding shares in FiiZK, with the next exercise period in late Q2 2026. As

consideration for the shares in FiiZK, BEWI Invest shall receive consideration shares in Nekkar ASA at a price per new share

equalling 30 days volume-weighted average price (“VWAP”) on the date of the transfer. Nekkar ASA has stated that they have

an intention to use this option, but BEWI Invest has not yet received a notice of exercise (the latest exercise period prior to the

publication of this Prospectus was between 14 March 2026 to 28 March 2026).

5 Likes

Takker for den, var noe jeg ikke var klar over her:

Så oppgjøret er avtalt å være i aksjer. Fint at Nekkar har kjøpt aksjer med rundt 10kr i snitt når kursen er 13-14 kr da. :sunglasses:

5 Likes

Har vel lenge vært spekulert i at dette blir løsningen, både med det antatte nedsalget i Nekkar fra Bewi Invest som startet mot slutten av året i fjor og at Nekkar sitt tilbakekjøpsprogram har begynt å nærme seg 10%

Så er jo bare spørsmålet hva Nekkar må betale for resten av Fiizk og om det evt er en god deal

2 Likes

Er det en bra idé at kjøpe resten av aksjene i Fiizk da?

Transactions carried out under the buy-back program

Mulig fremtidig prosjekt for Techano ett stykke inn i fremtiden

1 Like

Artikkel om gjennombruddet for Intellilift i regionavis:

5 Likes

Og hvor mye er det gjennombruddet verdt? Jeg tenker en stor andel av Nekkar sin mcap på 1,43mrd.

Intellilift-artikkel:

10 Likes

:eyes:

Tenker det er rom for at litt mer enn dagens prising tilsier også.

6 Likes

Jepp, summerer du bitene av selskapene Nekkar eier, så ender du på mer enn 1,43mrd. :stuck_out_tongue:

image

Så, da har de ca 71 rigger igjen å få inn sitt automasjonssystem inn på. Såvidt jeg forstår, så har de et produkt som er bedre enn det som finnes på markedet fra før av, så her tror jeg de har gode sjanser.

image

Synd Nekkar ikke eier 100%, men her er jo greia, de sitter ikke på ræva og drifter gamle systemer, de utvikler nye.

Dette hørest mye mer slagkraftig enn det jeg har hatt inntrykk av vertfall. Hyggelig overraskelse!

Ser ut som noen følger med i timen på kjøpssiden også. Nesten litt trasig, hadde håpet å kunne øke posisjon her i kommende månedsskifte til (for) hyggelig kurs :sweat_smile: