De betaler med aksjer for å gjennomføre M&A (FiiZK med all sannsynlighet ref. forrige listeobservasjon):
Husker jeg feil om jeg mener det sto noe om en lock-up på de aksjene? Vært veldig greit om de ikke kan peises rett ut i markedet asap
Husker ikke på farten selv, men det er rimelig å anta.
Litt spesielt at det ikke blir synlig for oss via en børsmelding? 
Blir jo det, men med den typen relativt umiddelbar transparens på listene, så kan vi anta enkelte ting før noe er underskrevet / penger på konto og de facto meldbart.
Er det i Fiizk snakk om resterende 20% av aksjene? Eller Bewi invests del på 41% også? At bewi indirekte sitter som medeier hadde vel ikke skadet med tanke på salg av merder.
65 mill er vel kanskje i overkant å bruke på 20%, om alt er tiltenkt der da selvfølgelig 
Det er vel for å kjøpe resterende 61% av FiiZk.
Hvem skulle trodd 
Som nevnt før tenker jeg det er et nøye gjennomtenkt grep. De kunne gjort det i fjor.
Så spørs det jo bare hvor stor rabatt alle de aksjene til Bevest ble solgt med da.
Ble gjort på NOK 14, nevnt i andre PM: «Oslo 22 June 2026: BEVEST ASA (“BEVEST” or the “Company”) hereby announces that
it has sold 4,574,256 existing shares (the “Sale Shares”) in Nekkar ASA
(“Nekkar”) at a price of NOK 14 per Sale Share, amounting to gross proceeds of
approximately NOK 64 million (the “Transaction”).»
Langt mindre transaksjon enn i september 2024 (hva gjelder volum aksjer anyway), så får satse på at det ikke blir fullt så langt hvileskjær etterpå
Blir interessant å se hvem som tok alle aksjene fra Bevest på 14 blank. Fremstår for meg som en potensielt god mulighet til å øke posisjonen her om man får handlet til samme pris. Hadde egentlig ikke forventet at den skulle handles der i dag, selv om det er røde indekser.
Interessant artikkel, og kult at Intellilift/Inteliwell er nevnt.
“An estimated $320 billion in potential industry savings by 2030 from drilling optimization, predictive maintenance, and related digital plays”