Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

De betaler med aksjer for å gjennomføre M&A (FiiZK med all sannsynlighet ref. forrige listeobservasjon):

3 Likes

Husker jeg feil om jeg mener det sto noe om en lock-up på de aksjene? Vært veldig greit om de ikke kan peises rett ut i markedet asap

Husker ikke på farten selv, men det er rimelig å anta.

Litt spesielt at det ikke blir synlig for oss via en børsmelding? :cowboy_hat_face:

1 Like

Blir jo det, men med den typen relativt umiddelbar transparens på listene, så kan vi anta enkelte ting før noe er underskrevet / penger på konto og de facto meldbart.

1 Like

Er det i Fiizk snakk om resterende 20% av aksjene? Eller Bewi invests del på 41% også? At bewi indirekte sitter som medeier hadde vel ikke skadet med tanke på salg av merder.

65 mill er vel kanskje i overkant å bruke på 20%, om alt er tiltenkt der da selvfølgelig :sweat_smile:

Det er vel for å kjøpe resterende 61% av FiiZk.

3 Likes

Transactions carried out under the buy-back program

Nekkar ASA: Nekkar exercises FiiZK call option

10 Likes

Hvem skulle trodd :fish:

Som nevnt før tenker jeg det er et nøye gjennomtenkt grep. De kunne gjort det i fjor.

3 Likes

Så spørs det jo bare hvor stor rabatt alle de aksjene til Bevest ble solgt med da.

Ble gjort på NOK 14, nevnt i andre PM: «Oslo 22 June 2026: BEVEST ASA (“BEVEST” or the “Company”) hereby announces that
it has sold 4,574,256 existing shares (the “Sale Shares”) in Nekkar ASA
(“Nekkar”) at a price of NOK 14 per Sale Share, amounting to gross proceeds of
approximately NOK 64 million (the “Transaction”).»

8 Likes

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ny-fargelegging-i-trafikklyssystemet-for-havbruk/id3167021/

2 Likes

Langt mindre transaksjon enn i september 2024 (hva gjelder volum aksjer anyway), så får satse på at det ikke blir fullt så langt hvileskjær etterpå

3 Likes

Blir interessant å se hvem som tok alle aksjene fra Bevest på 14 blank. Fremstår for meg som en potensielt god mulighet til å øke posisjonen her om man får handlet til samme pris. Hadde egentlig ikke forventet at den skulle handles der i dag, selv om det er røde indekser.

1 Like

1 Like

3 Likes
5 Likes

Interessant artikkel, og kult at Intellilift/Inteliwell er nevnt.
“An estimated $320 billion in potential industry savings by 2030 from drilling optimization, predictive maintenance, and related digital plays”

8 Likes