Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Jeg er tilbøyelig til å være enig.

Har noen sett på potensialene for disse to prosjektene?

1 Like

Ser dere er kommet til samme konklusjon som meg. Ca 0kr. Jeg mener nekkar burde ligge på 12-14kr uten starfish og Skywalker.

1 Like

Det stemmer lundekunde. Ser man hva syncrolift generer aleine er dagens verdsetting vanskelig å forstå. Men tts/nkr har vært sånn siden cargotec kom med sitt motkrav.
Bare hør mohnish pabrai snakker om low risk/high uncertanty case. Nkr i et nøtteskall over lang tid.
Det har veldig lenge vært høy usikkerhet i en eller annen form i nkr. Derfor er den (etter min mening)svært billig.

Har gått mye opp siden det da. De bare vokser så fort at markedet lagger.

Med mindre usikkerhet rundt disse prosjektene burde det kunne komme en ny type aksjonærer. De som liker fisk, de som liker grønne aksjer, og de som liker billige aksjer med enormt vekstpotensial.

Testing of our downscaled Starfish, a closed fish
cage, has been ongoing in the second quarter
and will continue for the rest of 2021. We have
so far proven that the physical properties for our
cage withstand environmental impacts. In the
third quarter we will continue to test the
circulation systems and sensors. We have also
started production of a full-size Starfish for
testing early 2022. Interest in Starfish from
potential customers remains very high

In the second half of 2021,
focus will be to continue development and testing
of the circulation systems and sludge handling, in
addition to the digital platform for monitoring and
controlling the cage.

Vil tro det er muligheter for litt mer konkrete oppdateringer på Q3. Sa du at de forventet cash flow herifra i år, @christian?

For Renewables, design of the SkyWalker
solution is going according to plan. Production of
a downscaled (1:20) test model will be
completed by the end of October with testing
within Q4. The downscaled model will be used
for testing in wind tunnel along with testing of the
control system.

1 Like

Ikke cash flow i år, men avtaler. Ordre til neste år og leveranser i 2023. Hvis det ikke tryner da. Som er det som er priset inn. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Klarer man på noen som helst måte å sette en verdi på hva Starfish eller Skywalker kan bli verdsatt til ved «suksess»?

1 Like

Skjønner. Uten slam og biomassetesting så er det jo veldig lett å diskontere alt med 100%, og det er derfor jeg mener det er oppside i konkrete suksesser på de områdene.

Jeg forsøker å nøste litt i markedspotensiale og timelines men det er tidlig enda, i hvert fall for Skywalker.

Det jeg er langt fra sikker på starfish, så er jeg tilsvarende sikker på at Skywalker vil være en suksess. Det er så nært det de driver på med fra før.

3 Likes

Det kan være helt tilfeldig, men mønsteret de siste årene viser at Nekkar generelt gjør det sterkere i 2. halvår enn 1. halvår;

1H 2019 - EPS (0,04)
2H2019 - EPS 0,49

1H2020 - EPS 0,01
2H2020 - EPS 0,65

1H2021 - EPS 0,48
2H2021 - EPS ??

Men som sagt, muligens helt andre grunner til dette enn «et mønster» :man_shrugging:t2:

1 Like

Det var i både 2020 og 2021 massive nedstenginger og reiserestriksjoner i verden pga covid. I 2018-2019 var de TTS Group og jobbet med salg av store deler av virksomheten til MacGregor. Det er meget mulig at dette gjør at man ikke skal legge for mye vekt på ett sånt mønster, da de på en måte ikke har hatt helt normal drift på en stund :slight_smile:

Men, jeg tror de drifter godt og at de får gode resultater framover, så man kan jo håpe :slight_smile:

4 Likes

Du kan flytte ca 17øre fra H2 til H1 for å reversere valutakrøll som kom av forsinkede prosjekter pga korona.

1 Like

Postet i april 2020:

Dette var jo litt morsomt å lese, for det er ca der vi er nå. :stuck_out_tongue:

Nå har de levert over tid, så da mener jeg den burde reprises til P/E 13 i første omgang, så 12 - 14 kr i kurs. Tenker det skjer i løpet av de neste 3-4 månedene. Også har man R&D prosjektene som ikke er priset inn enda. Her er triggeren fullføring av assortert testing. Noe planlagt ferdig nå i Q4 også har man oppstart av biomassetesting antatt tidlig 2022 for merdene som vel er den største triggeren. De virkelig store triggerene der kommer når de begynner å få intensjonsavtaler og til slutt når de begynner å få kontrakter. På det tidspunktet, så kan vi fort få en reprising ala VOW :stuck_out_tongue:

6 Likes

Og de har da vitterlig sagt at de vil begynne å kommersialisere den biten allerede i år…

1 Like

Venter på reprising av Nekkar. Tenker det burde komme senest ved Q4-rapporten, 18. februar 2022.

7 Likes

That feeling of finally seeing your drawings come to life! Today this proud team presented the down-scaled prototype of SkyWalker to their colleagues and the board of Nekkar. SkyWalker is a disruptive lifting solution with the potential of being a game-changer for wind turbine installation. To start testing this down-scaled version is an important milestone for the project :white_check_mark:

EDIT
Fantastisk å sjå at dette faktisk ser ut til å bli noko av. Viser at dei har enorm kompetanse på dette området her.

9 Likes

Her er også hintet til hvordan de gjør business. Teamet er på fem personer. :sunglasses:

7 Likes

Det er ikke bare StarWars-referansen som er grunnen til at NKR har blitt en del av portisen, men den skader heller ikke.

Veldig stilig! Hvor er det dere finner all infoen? Et biotek hadde børsmeldt the hell ut av start av testing :sweat_smile:

2 Likes

LinkedIn til Nekkar, Syncrolift og Intellilift.

2 Likes