Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Paper hands😊 Er vel noen som handler på makro, og måtte et stykke ned for å finne de kjøperne vedkommende trengte for å dekke salgsposten. Evt fond som ble solgt, hvor fondsforvalter måtte selge tilsvarende i aksjer. Fallet tenger ikke være mikrorelevant.

Winter is coming🤪

Jeg er såpass langsiktig at jeg regner med at 1-3 kvartalsrapporter ordner dette selv om makro er rimelig kjip…

2 Likes

Interessant å se om det er store endringer blant de største eierne de siste dagene, når listene er tilgjengelig. Hva tenker @Christian om den voldsom nedgangen?

Jeg tenker at Nekkar fulgte makro opp til 11,5 også følger makro ned igjen nå. Må vel fundamentale meldinger til for at det skal slutte å være tilfellet. Kan godt komme etter at ting er ferdig med å krakke da :stuck_out_tongue:

det var bare 2000 aksjer mellom min salgspost på 11.90 og kurs sist uke. Fikk ikke solgt. Nå er jeg i minus :laughing:

Jeg var dritfornøyd med å ha solgt litt Kitron på toppen av den veken markert i gult :thinking:

5 Likes

Ser Ironien her ja :slight_smile:

Er dette ein mogleg kontrakt for Nekkar tru?

3 Likes

Nekkar ASA: CEO appointed

4 Likes

Nekkar ASA: Share issue to new CEO resolved

3 Likes

Hvis Ole leverer i nærheten av like bra som Preben vil jeg være godt fornøyd. Mitt inntrykk er at selskapet er veldig godt drevet.

Ole var tidligere CFO for

HMH delivers a global full-service offshore and onshore drilling equipment offering that provides our customers with a broad portfolio ofproducts and services that are designed to be safer and more efficient.

Kanskje det blir litt fart på inteliwell satsingen? Det er i hvert fall superbull på oljefronten om dagen, så da kan løsningene de leverer plutselig bli gull verdt.

5 Likes

Bør vel bli opp på denne da. 10.50-11 i morgen?

Ansettelser er vel sjelden kursdrivende?

2 Likes

Det har jeg ikke oversikt over. Jeg bare antok at visse avgjørelser ikke tas av midlertidige ceo. Mens en permanent ansatt ceo gjerne vil lansere litt egne ideer. Litt som for manageren som f.eks. i Manchester United for tiden.

Å rydde unna usikkerhet er nesten alltid positivt i seg selv, med mindre man overrasker i negativ retning.

Men hvor viktig dette er for selskapet er jeg mer usikker på.

Min antagelse er egentlig at selskapet ikke har fått kontrakter på en stund, og det tynger kursen noe, så hvis de meldte noe om større kontrakter, så går kursen opp.

1 Like

CEO gjør vel sjeldent store ting uten å ha styret med på laget. Jeg tenker at han har kunnet gjøre det han ville. Synes det er bra han fortsetter i selskapet.

1 Like

Neida, men hvis jeg skulle valgt mellom en ceo som utførte styrets ønsker som en byråkrat og en som dro agendaen i sin retning innenfor mandatet styret gir så ville jeg valgt den siste. Ledelse er vel mer enn HR og utførelse.

Uansett, det var ikke noe forsøk på hype. Bare jeg som satt og kikket på 10 tallet og håpte dette tok oss over igjen. Er i pluss igjen nå, men føler 10 er et nivå vi må legge bak oss nå.

1 Like

Tar vel en stund før han får satt sitt preg på selskapet i og med at han begynner 1 juli🤔
Håper han ikke finner for mange lik i lasten når han starter for nye toppsjefer ønsker alltid å rydde i gammel morro

1 Like