Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Jeg har også investert pga det, men ser jo at oppsiden her er stor og nedsiden relativt liten på sideprosjektene.

Jeg har skrevet endel mer detaljert lengre oppe, men du må fort bla er post hundre innlegg. :see_no_evil:

1 Like

Thx! Skal scrolle opp og sjekke kom til desember og gav opp :sweat_smile::hear_no_evil:

1 Like

Nekkar ASA: New share capital registered

Her var det stille nå om dagen. Sitter folk og venter på Q4 til uka, og håper på enda lavere inngang i aksjen ?
Håper dere da tar feil :wink:
Blir spennende og høre hvordan det er med Starfish og utviklingen der.

Jeg sitter å venter på at makro kan få seg en knekk så jeg kan gå inn igjen med de pengene (ca 20%) jeg har tatt ut av markedet pga urolig makro. Må si jeg egentlig har lyst til å ignorere litt makro å ha litt ekstra over Q4-tallene :stuck_out_tongue:

1 Like

Pleier ikke q4 å være et riktig så greit kvartal da?

Det beste og de guidet høy aktivitet.

Nekkar ASA: Invitation to presentation of fourth quarter and full-year 2021 interim financial results

Det prates om Nekkar i den store vide verden.
Spennende førstkommende torsdag. :crossed_fingers:

1 Like

Nekkar er elsket av spanjolene og svenskene. Kan noen her oversette spansken til et kort sammendrag?

Trykk på 1. instillinger også velger du teksting, også Oversett Automatisk. Der velger du Norsk.
Prøv det.

1 Like

Nekkar ASA: fourth quarter and full-year 2021 interim financial results

6 Likes

Kva skal vi seie her da. Nok eit fantastisk resultat. Enorme marginer EPS FY over 1. Gode vekst i service, men manglende store newbuilds

1 Like

EPS litt ned

 Fourth quarter earnings per share of NOK 0.31 compared to NOK 0.47 in 2020

4q 2020 hadde ekstraordinært på den EPS så kan ikkje samanliknast heilt

I H2 2020, så var 23 av 61 mnok valutagevinst. I H1 hadde de rundt 18 MNOK i valuta tap. Dette var pga hedging som gikk ut pga Covid-19.

Veksten i resultat er derfor nærmere 47 vs 38, eller 23%. Q4 vs Q4. Her er operational ebitda nyttig fordi den viser valutatap og gevinst.

Helår er 67 vs 104 øre eps, eller 55% vekst.

Med f.eks. 20% vekst i 2022 og ingen større kontrakter i 2022, men tilsvarende som i 2021, så har de ordrebok på rundt 6 kvartaler nå. Såvidt jeg vet, så ble kontraktene de snakket om i Q4 2021 ikke tildelt men vil bli tildelt nå i H1 2022. Satser på at de får noe der. [Bekreftet i webcasten, ingen av de større kontraktene ble sluttet i 2021, så de har ikke tapt noen] I Q&A, så ble det nevnt at det er 3-4 større kontrakter som Nekkar er med å by på. Det er også flere mindre som de også er med på. Disse anbudene burde avsluttes i løpet av H1 2022.

CFO-en nevnte flere ganger i løpet av presentasjonen og i Q&A at de har klart å levere prosjektene under prosjektert kostnad. Dette er fordi de har klart å gjøre kostnadsreduksjoner. (Noe som er reflektert i forbedret EBITDA margin.)

Moderat økning i intangible/tangible assets vs 2020, 22 MNOK totalt. Dette tenker jeg er Skywalker/Starfish kostnader. Ingen tegn til at de blåser opp eller pynter på regnskapet. Capitalized development costs var på 29 MNOK, differansen er vel nedskrivninger.

14 Likes

Virker som markedet ikke forstår disse nyansene i regnskapet?

Ser ikke slik ut nei, blir straffet for lavere eps og noen er sikkert bekymret for ordreinngangen?

Jeg synes ikke resultatet var så ille.
Ville nok vært en kjøper på denne prisen

2 Likes

Hovedårsak må vel være lav order intake men veldig sunn drift og balanse
Kan jo drømme om en børsmelding om ett av prosjektene mot slutten av 1H :slight_smile:

2 Likes

Resultatet for Q4 kom smack midt i midt estimat på 90 - 120 øre EPS for 2021. Hvis du ser på 2020, så kom oppgangen når de fikk nye kontrakter. Det antar jeg vil være tilfellet nå også. Det ser ut som Nekkar lykkes godt i servicemarkedet, mens Starfish halter litt og Skywalker ligger for langt unna. Inteliwell er det veldig vanskelig å si noe som helst om inntil de får noen kontrakter.

Triggere for oppgang i 2022 som jeg antar børsmeldes og ikke bare kommer på Q-rapporter:

• Hver større Synkroliftkontrakt
  • Inteliwell kontrakt(er)
  • Starfish melding om oppstart av full skala test bygging

Btw, en ting som ikke er nevnt er at de klarte å fullføre de fire prosjektene de hadde i Q4 på tross av relativt mye lockdowns på slutten av Q4. Tenker de burde klare seg godt gjennom Q1 også. Etter det tror jeg Covid-19 er et non-issue.

6 Likes