Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Reaksjonen opp kom i det en aktør som hadde solgt 50k om dagen gjennom store deler av november og desember sluttet med det. Da var det plutselig slutt på selgere.

Nå er vel de fleste litt avventende pga makro. Det så jo ut til å kunne krakke i slutten av januar.

Den høye aktiviteten slår enten ut i Q4 hvis de akkurat klarte å ferdigstille, eller i Q1 hvis ikke. Usikkerheten rundt dette er hvorfor nekkar ikke guidet faktiske tall. Rent praktisk har det ikke så mye å si, pengene kommer inn samme hva. Nekkar virker også å ha god fleksibilitet som gjør at de ikke taper inntektsmuligheter ved forsinkelser. De har klart 50% vekst i 2021 uten problemer.

Edit, 33% vekst i omsetning, 49% vekst i resultat. Blandet de to over.

1 Like

Thx! Skjønner. Tasser litt rundt i utkanten og kikker litt på denne. Da blir det litt sånn gå inn før Q4 rapporten og håpe at det blir bokført der, ev litt kjedelig måtte vente på noe frem til Q1 :sweat_smile:.

Så om jeg leser deg rett så er det ikke knyttet så store forventninger til vekst som vises igjen i Q4?

EDIT: så figuren din nå. Er det sesongvariasjoner eller vil Q4 være bra så lenge det er bedre enn Q3?

Jeg forstår ikke helt spørsmålet :see_no_evil:

Er vel jeg som stiller late og dårlige spm. Så ikke figuren din før jeg skrev.

Får lese meg opp litt mer. For meg så blir dette ev en investering basert på «base caset» ditt. Altså uten å forvente noe fra skywalker og stjernefisk og annet :hear_no_evil::joy:

1 Like

Q4 er vanligvis det sterkeste kvartalet fordi folk skal bruke opp budsjettet sitt. :crazy_face:

Jeg har også investert pga det, men ser jo at oppsiden her er stor og nedsiden relativt liten på sideprosjektene.

Jeg har skrevet endel mer detaljert lengre oppe, men du må fort bla er post hundre innlegg. :see_no_evil:

1 Like

Thx! Skal scrolle opp og sjekke kom til desember og gav opp :sweat_smile::hear_no_evil:

1 Like

Nekkar ASA: New share capital registered

Her var det stille nå om dagen. Sitter folk og venter på Q4 til uka, og håper på enda lavere inngang i aksjen ?
Håper dere da tar feil :wink:
Blir spennende og høre hvordan det er med Starfish og utviklingen der.

Jeg sitter å venter på at makro kan få seg en knekk så jeg kan gå inn igjen med de pengene (ca 20%) jeg har tatt ut av markedet pga urolig makro. Må si jeg egentlig har lyst til å ignorere litt makro å ha litt ekstra over Q4-tallene :stuck_out_tongue:

1 Like

Pleier ikke q4 å være et riktig så greit kvartal da?

Det beste og de guidet høy aktivitet.

Nekkar ASA: Invitation to presentation of fourth quarter and full-year 2021 interim financial results

Det prates om Nekkar i den store vide verden.
Spennende førstkommende torsdag. :crossed_fingers:

1 Like

Nekkar er elsket av spanjolene og svenskene. Kan noen her oversette spansken til et kort sammendrag?

Trykk på 1. instillinger også velger du teksting, også Oversett Automatisk. Der velger du Norsk.
Prøv det.

1 Like

Nekkar ASA: fourth quarter and full-year 2021 interim financial results

6 Likes

Kva skal vi seie her da. Nok eit fantastisk resultat. Enorme marginer EPS FY over 1. Gode vekst i service, men manglende store newbuilds

1 Like

EPS litt ned

 Fourth quarter earnings per share of NOK 0.31 compared to NOK 0.47 in 2020

4q 2020 hadde ekstraordinært på den EPS så kan ikkje samanliknast heilt