Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Er det bare jeg som synes ordreboken er litt pussig i dag?

Ny project controller stilling søkes i syncrolift, er det kanskje tegn på nye store prosjekter rett rundt hjørnet;)

5 Likes

Ny adm. dir 1. juli.
Er det muligheter for nyhetsmelding om dette? Kan dette påvirke aksjen? (dette er vell gammelt nytt)

Hvordan kan dette påvirke NEKKAR’S fremtid?🕵️‍♂️

Tror ikke det endrer mye, virker som nye ceo har grei erfaring fra drilling markedet, men syns han hverken imponerer eller motsatt. Han har 5 år dom ceo i et selskap som driver med noe helt annet, men de nevnte at han skal ha god forståelse for “ocean-based industry”. Så tror ikke mye endrer seg, men tiden vil vise.

Tror derimot Nekkar fremtidsutsikter er gode, de nevnte på webcast at de klarer å forskyve de ekstra kostnadene over på kundene, så det vil ikke påvirke deres resultat. Nå som alt av skipsmarkeder flyr høyt så vil nok mange havner ta store oppgraderinger og Nekkar kan få en fot der. Visstnok store utbygginger fremover i Australia som Nekkar muligens kan få en fot innenfor.

Ser også for meg Nekkar kan vokse og begynne å få inntekter fra offshore vind markedet snart. Og der ligger det store inntekter fremover i mange år om de kan tilby et attraktivt produkt.

2 Likes

Ser at det er sjeldent nevnt, men det må vell absolutt være ett stort marked fremover når/hvis starfish blir en suksess.:fish::ocean:

Det har vell blitt nevnt at det er store aktører som har meldt sin interesse for fiskemerden.


Nekkar er jo nå priset til at nekkar ikke klarer å opprettholde markedsandelene for skipsheiser, eller at marginene blir dårligere, det blir dårlig med serviceavtaler, inteliwell selger ikke, starfish kommer aldri ut døra og det ble ikke bygget flere vindmøller på land.

Selv om makro er dårlig nå tror jeg kjøp i dag kan gi enorm avkastning på 2 år sikt. Tror også vi får et bedre andre halvår på børsene og håper og tror Nekkar er høyere ved års slutt enn i dag.
Så lenge de leverer resultater på lik linje som i fjor så bør kursen gå opp. Og det er vel ikke lenge til både Inteliwell og Starfish kan dra inn inntekter om det fungerer som vi håper.

Var vel litt om prosessene i q1 presentasjon, og mener de er on time hittil med testing og kommersialisering av både Inteliwell og starfish?

1 Like

Inteliwell og Skywalker virker å gå etter planen. Så godt fornøyd der.

Fullskala test av Starfish har blitt utsatt fra starten av 2022 til 2022 hvis jeg ikke husker feil. Var problemer med å få nok strøm og jeg tror ikke de har noen testlokasjon/lisens. Så ikke så optimistisk der.

Beslutningene om nye større kontrakter for skipsheisene har dratt ut. Spørsmålet er om planene det fortsatt blir gjennomført. Jeg er litt midt i mellom.

Service sektoren ser det ut til å gå bra med og mindre kontrakter for skipsheiser får de. Tror sist jeg sjekket, så ville ordreboken med tilsvarende omsetning som i 2021 holde til midt uti 2024 en gang.

Totalt sett positiv, spesielt på dagens kurs.

Du kan definitivt mer om selskapet enn meg, men utifra presentasjoner, rapporter og makro så mener jeg Nekkar har en lys fremtid.

Virker vanskelig å si noe om sannsynligheten for at starfish og Inteliwell vil gi store inntekter enda, men på q1 presentasjon virket hvertfall ceo positiv.
Og verden trenger jo definitivt disse tjenestene om de skulle vise seg å funke.

Kursen nå er jo uten tvil altfor lav kun basert på selskapet, men så er det makro som fucker litt opp for tida da:(

Nekkar har vist gode tall i 7 kvartaler på rad. Det er da det typisk blir repriser til en høyere multippel, men når hele verden er på vei mot lavere multiple, så…

Også er det altfor lite aktivitet og interesse rundt Nekkar, noe må gjøres for å få mer interesse og volum.
Det er jo som Thomas Nielsen har nevnt, at de skulle gjerne hatt Nekkar i fondet, men det er for lite volum til at de kan kjøpe seg inn

En god økning i MCAP hadde tatt hånd om det problemet :sunglasses::stuck_out_tongue_winking_eye::cowboy_hat_face:

https://nekkar.com/ir/shareholders/

Denne er oppdatert 30 sept 2021 ??
Noen som har nyere og vise til her ?

Aksjonærlisten oppdateres vel hver dag her på TI

https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/nkr_ol

Blir du innsider får du liste hver morgen klokken 0730 ish.

Som innsider får du.

Største kjøp og salg.

Top50 samt liste over tidligere aksjonærer.

Så at Nekkar meldte en kontrakt på 3.5 musd tidligere i år. Men er jo veldig sjeldent de børsmelder kontrakter. Er det fordi de kun har små oppdrag? Hvor stor må i så fall kontraktene være for at de vil melde på børs?

Det kunne vært kursdrivende og hjulpet litt. Nå er jo eneste som meldes på børs fra Nekkar kvartalsrapporter og lite kursdrivende informasjon

Ser ut til at noen Skywalker patenter nå er offentlig

https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/081973451/publication/WO2022124907A1?q=pn%3DWO2022124907

2 Likes

Liker veldig godt Skywalker prosjektet. Det ser ut til å være en ren forbedring av det nåværende oppsettet og det burde være rimelig enkelt å vise at dette er en klart bedre og billigere løsning. Dette i motsetning til Starfish som har mange konkurrenter (og som er dyrere å kjøpe/sette opp, og har diverse løpende kostnader vs åpne merder). For Inteliwell, så synes jeg det er vanskelig å helt sette meg inn i hva som allerede finnes på markedet og hvor det passer inn i “økosystemet” som er nå.