Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Fikk også med meg “in a couple of weeks” som jeg også trodde ville bli tolket positivt? Er det fordi det er ett JV dette da? SaaS har jo vært hot lenge så og virker som de er godt igang her med kommersielle kontrakter.

Mulig at markedet i likhet med meg ikke har den fjerneste anelse om hvilke summer det er snakk om for en Inteliwell avtale?

Det virker jo å være veldig nærme en avtale og først da får vi (forhåpentligvis) en pekepinn på hvilke summer vi kan forvente ved flere avtaler.

Som sagt syns jeg software delen er vanvittig spennende.

1 Like

Jeg antar de første kontraktene er relativt små, inntil dette har vært i bruk en liten stund. Da vil de ha tall å slå i bordet med, ikke bare løfter.

Det gjorde han, synes det er veldig rart. De har jo kontrakter som skal utføres i 2024 osv. Kanskje Nekkar hedger seg ved å bestille det de skal ha rundt kontraktinngåelse? I så fall vil jo effekten bli liten.

Han sa vel samtidig at kunden måtte ta evt prisøkning ? Gjorde han ikke ?
Prata litt i skjegget syntes jeg å høre :slight_smile:

Har ikke studert balansen i detalj rundt dette men hvis de hadde lagt inn bestilling med en viss prepayment så ville de i praksis ha hedget.
Vet ikke de forskjellige komponentene de leverer men mye råvarer som har økt i pris…

Det var på nye kontrakter mener jeg så mulig de nå ser utfordringer på inngåtte kontrakter

1 Like

Æsj. Ingen som vil fylle opp kjøpsordren min på 8.28 jo :frowning:

Det var sikkert en dust som la inn en ordre på 8,32 for å bare få fill :stuck_out_tongue:

Satser på at Nekkar får fyllt opp ordreboken sin nå i H2 2022. Nå har de tre ben å stå på:

• Synkrolift newbuilds
  • Synkrolift service
  • Inteliwell

De nevnte også i presentasjonen at for Skywalker, så skulle de nå gå inn i samtaler om fullskala modell og at det kunne ta litt tid. Jeg antar det tar litt tid fordi de ikke bare skal bli enige om fullskala modellen med den evt partneren, men også bli enige om finansiering og omsetningsfordeling når dette går fullskala kommersielt. Jeg tenker også det kan være flere som er interessert her og at det derfor kan bli litt mer fram og tilbake. Såvidt jeg vet, så har Nekkar en rimelig unik løsning.

For Starfish, så er det ganske mange forskjellige lukkede merde prosjekter, så der er det nok litt vanskeligere å komme til en enighet som er akseptabel for Nekkar…

1 Like

Der fikk jeg 3 aksjer til :joy:

2 Likes

På q1 presentasjonen mener jeg de sa at inflasjon og prisøkning ikke påvirker dem nevneverdig fordi kostnadene får de dyttet over på kunden.

Hva skjer med nekkar da? Stort fall på kort tid.

Nekkar er tross alt en oljeaksje 😶‍🌫️

1 Like

Nekkar er da mer enn bare en oljeaksje eller ? Starfish, Skywalker og syncrolift har vel ikke så mye med olja og gjøre ? Ser man litt lengre enn nesetippen , så kan denne være fin og ha i porteføljen fremover.
Inteliwell kommer vel med en meld snart håper jeg. I følge CEO på Q2, så var det bare uker unna .
Men Nekkar har falt tilbake etter Q presentasjoner dem siste gangene, så det var vel ikke noe annet og forvente nå heller kanskje.
Men ikke rare volumet den faller på, så den tar seg vel opp igjen når ståa i verden forøvrig kommer til seg selv igjen.

1 Like

Absolutt mer enn en oljeaksje, det var kun en spøk fra min side. Nekkar følger markedet ganske greit, hvertfall i stille perioder uten noe spennende å melde.

Nkr er min største posisjon og vil forhåpentligvis være det i mange år fremover. Håper på første Inteliwell ila neste ukene og Darwin kontrakt innen oktober. Blir spennende å se eventuelle tall og hvordan en Inteliwell avtale blir seende ut.

Ellers er Skywalker ekstremt spennende og virker å gå som planlagt.
Starfish holder jeg mer som en joker, hvor en større aktør i bransjen må ta sin del av risikoen for å komme videre. Fungerer Starfish bra blir det nok en av mange løsninger for et mer bærekraftig oppdrettsmarked.

Personlig tror jeg mesteparten av veksten vil være i software delen og servicekontrakter for Syncro.

På lengre sikt Skywalker.

I tillegg vil større kontrakter for Syncro sikre god inntjening i årene som kommer, et skikkelig løft i backloggen vil nok gjøre sitt for verdsettelsen av selskapet.

5 Likes

Det bør vel helst snu rundt her. Det kan være langt ned. Ikke det at det betyr at selskapet fortjener å falle, men at fraværet av interesse i markedet tilsier at det er fare for det helt uavhengig av om det er fortjent eller ikke.

Det er alltid risikabelt med selskap med fallende omsetning og fallende fortjeneste hvis man ikke har gode grunner til å tro at dette vil snu på kort sikt. Hvorfor det? Jo fordi hvis det ikke skal snu på kort sikt - så kan man på kort sikt like gjerne stå utenfor og vente til man tror det skal snu på kort sikt.

Hvis jeg argumenterer svært forenklet så er det å være inn en gambling på gode nyheter (større kontrakter, oppkjøp av selskap, etc.) på kort sikt.

7 Likes

Jepp! Det er min gamble. Spesifikt inteliwell er interessant på kort sikt.

Det er vel helst avanzakunder som skal ut. Erstattes av DnB konto #75, hvem nå det er. De har nå kjøpt 4m aksjer i løpet av noen måneder. Avanzakunder har solgt et par millioner.

Kursen til Nekkar gikk opp sammen med at Avanza-kunder strømmet til aksjen. Nå går den ned sammen med den svenske børsen.

3 Likes

Ser på Nekkar sin hjemmeside at Avanza Bank har 7270136 aksjer. Det er pr. 31 mars 2022.
Har sendt mail til Nekkar om å få oppdatert aksjonærlister av dem. Hvor mange aksjer har Avanza kundene nå ? Vet du det @Christian ?

1 Like

Ja, det vet jeg, man får jo oppdatert topp 50 liste daglig som insider medlem her :stuck_out_tongue:

Avanzakunder har ca 5m aksjer nå.

DNB MARKETS - KONTO #75 kom inn på listene 10. juni med ca 300k aksjer og har nå ca 4m aksjer.

3 Likes

https://www.deepwater.com/news/detail?ID=27151

Drypper det litt på Nekkar her tro ?

1 Like