Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Absolutt mer enn en oljeaksje, det var kun en spøk fra min side. Nekkar følger markedet ganske greit, hvertfall i stille perioder uten noe spennende å melde.

Nkr er min største posisjon og vil forhåpentligvis være det i mange år fremover. Håper på første Inteliwell ila neste ukene og Darwin kontrakt innen oktober. Blir spennende å se eventuelle tall og hvordan en Inteliwell avtale blir seende ut.

Ellers er Skywalker ekstremt spennende og virker å gå som planlagt.
Starfish holder jeg mer som en joker, hvor en større aktør i bransjen må ta sin del av risikoen for å komme videre. Fungerer Starfish bra blir det nok en av mange løsninger for et mer bærekraftig oppdrettsmarked.

Personlig tror jeg mesteparten av veksten vil være i software delen og servicekontrakter for Syncro.

På lengre sikt Skywalker.

I tillegg vil større kontrakter for Syncro sikre god inntjening i årene som kommer, et skikkelig løft i backloggen vil nok gjøre sitt for verdsettelsen av selskapet.

5 Likes

Det bør vel helst snu rundt her. Det kan være langt ned. Ikke det at det betyr at selskapet fortjener å falle, men at fraværet av interesse i markedet tilsier at det er fare for det helt uavhengig av om det er fortjent eller ikke.

Det er alltid risikabelt med selskap med fallende omsetning og fallende fortjeneste hvis man ikke har gode grunner til å tro at dette vil snu på kort sikt. Hvorfor det? Jo fordi hvis det ikke skal snu på kort sikt - så kan man på kort sikt like gjerne stå utenfor og vente til man tror det skal snu på kort sikt.

Hvis jeg argumenterer svært forenklet så er det å være inn en gambling på gode nyheter (større kontrakter, oppkjøp av selskap, etc.) på kort sikt.

7 Likes

Jepp! Det er min gamble. Spesifikt inteliwell er interessant på kort sikt.

Det er vel helst avanzakunder som skal ut. Erstattes av DnB konto #75, hvem nå det er. De har nå kjøpt 4m aksjer i løpet av noen måneder. Avanzakunder har solgt et par millioner.

Kursen til Nekkar gikk opp sammen med at Avanza-kunder strømmet til aksjen. Nå går den ned sammen med den svenske børsen.

3 Likes

Ser på Nekkar sin hjemmeside at Avanza Bank har 7270136 aksjer. Det er pr. 31 mars 2022.
Har sendt mail til Nekkar om å få oppdatert aksjonærlister av dem. Hvor mange aksjer har Avanza kundene nå ? Vet du det @Christian ?

1 Like

Ja, det vet jeg, man får jo oppdatert topp 50 liste daglig som insider medlem her :stuck_out_tongue:

Avanzakunder har ca 5m aksjer nå.

DNB MARKETS - KONTO #75 kom inn på listene 10. juni med ca 300k aksjer og har nå ca 4m aksjer.

3 Likes

https://www.deepwater.com/news/detail?ID=27151

Drypper det litt på Nekkar her tro ?

1 Like

Makro drar med seg det meste, men NKR må vel være i et godt kjøpsområde for den langsiktige nå?!

Tror jeg og, har kjøpt :slight_smile:

Dette er ikke en bunn jeg ville forsøkt å time, sånn rent teknisk.

@Nocturne vi trenger en knivfanger her, hvor er bunnen? :slight_smile:

4 Likes

Kan se ut som en gap close tilbake til Januar 2021?

1 Like

250k på 7.38 i sluttauksjon :+1:

1 Like

På kort sikt holdt støtten på rundt 7 kr. Fin wick opp der og i 4hr chartet ser det ut som en bounce.
Både stochastics og RSI viser tegn til å snu her.

På lengre sikt (weekly) ser det litt verre ut, både stochs, og RSI har vendt nesen nedover. MACD holder igjen - men dette er den tregeste av disse tre indikatorene og vil nok følge på etterhvert.

En svakt fallende trendkanal og hvis kursen skal følge kanalen er neste støtte rundt 6.15 dersom 7 kr skulle ryke…

7 Likes

Hva i all verden?

1 Like

Antakelig noen opsjoner skal til ledelsen, snitt av x salgsdager :sweat_smile:

hmmm. høyt volum også

Synes de er merklig at de ikke er kommet bud på hele selskapet, med dagens prising :stuck_out_tongue:

Det kan bli vanskelig med bud på hele selskapet. De 2 største (totalt 35% av selskapet) selger neppe på dagens nivåer. Men hvis man vil kjøpe seg en større andel til bra pris så er det nok riktig tid nå. Sikkert mange småsparare hos Avanza og Nordnet som kan tenke seg å slege.
Andre litt större eiere kan nok tenke seg å selge, men jeg tror det vil ha mer betalt enn 6:80…

1 Like

Jeg har alltid tenkt at 35 kr er en god pris, men det jo ut som starfish ikke nødvendigvis blir en kjempehit, så 25 kr? :cowboy_hat_face:

Må bare bli ferdig med børskrakk og få inteliwell og skywalker på markedet sammen med noen fete lift kontrakter :sunglasses:

Har altfor mye aksjer her nå :see_no_evil:

3 Likes

Jeg synes ordreboken ser interessant ut om dagen, med store ordre både over og særlig under. Kan se ut som noen ønsker å kjøpe seg opp litt, men hvem vet? Har inngang på 6.91, så er foreløpig i minus :face_with_monocle:

Aksjonær listene sier jo mye om hva som foregår. Det er ikke vanskelig å se hvem som har sendt kursen nedover de siste dagene.

Man må bare se bort fra dillingen til tigerstaden :crazy_face: