Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Særs dårlig “trade” også må jeg si av vedkommende :exploding_head:

1 Like

Folk går ikke “mann av huse” for å kjøpe/selge Nekkar om dagen ser jeg. :slight_smile:

Lurer på årsaken. Er det kun Makro? Kan ikke se annet enn gode oppsider så underlig med så stort fall

1 Like

Gikk en liten blokk der.
11:35:15

100 000

6,750

3 Likes

Nekkar
CEO Ole Falk Hansen
• Nekkar sees good momentum in oil and gas. Its presentation focused on its three business
segments: Syncrolift which provides shipyard solutions for maintaining and repairing
ships, Intellilift which delivers innovative drilling technology, and Aquaculture where
Nekkar is developing a semi-closed cage for fish farming that eliminates lice and waste
problems. Lastly, it has a renewables segment where they develop a self-climbing wind
turbine installation tool, called Skywalker.
• The company sees strong tendering activity for ship newbuilds and service/upgrades and
expects decisions on large newbuild tenders during H2’22. In Aquaculture, it expects a
decision to be made on the ideal site location for a full-scale model of the Starfish closed
fish cage
• The company has a track record of delivering complex projects, solid financial capacity,
and successful M&A

5 Likes

Nå har og presentasjonen som CEO brukte på Pareto-konfernasen lagt ut på heimesida til Nekkar etter litt purring frå mi side :grinning: Nye slides vi ikkje har sett før som kan vere interessant å ta ein kikk på. https://lisgb48458y3t494s3m096yp-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2022/09/2022-09-14-Nekkar-Pareto-conf.pdf

11 Likes

Ser ut som at det blir tatt en avgjørelse på nyåret når det gjelder starfish.
Mowi søker om bruk av lukkede anlegg i skjærgården på Sørlandet.

2 Likes

NJFF Krever lukket lakseoppdrett nå!

Denne er riktignok fra nov 2021, men lukkede oppdrettsmerder er vel fremtiden !
Får NJFF som dem vil her, så blir det mange anlegg som skal skiftes ut med lukkede merder. Samt alt av nye installasjoner.

Lerøy har Kapitalmarkedsdag 22-23 sept, og blir litt spennende og høre om dem snakker litt om samarbeidet med Nekkar her.

7 Likes

Er det “småsparere” ( som meg) som selger om dagen tro ? Fikk akkurat oppdaterte lister fra Nekkar i dag datert 20.09.2022 og top 20 har ikke store bevegelser siden 31.Mars ( liste som ligger på nettsiden).
Tigerstaden as har flyttet 1 mill aksjer til en annen konto, som da også er inne på top 20.
Noen har også økt.

Nekkar føler jeg blir straffet hardt nå om dagen. Ingen gjeld og renter som skal betales !!

Ser ut som det er litt NON folk som selger siste dagene ja på mine oppdaterte lister. Ellers ikkje store forandringer

1 Like

De to siste dagene jeg har liste for så er det Avanza-kunder og Nordnet-kunder som har solgt i tillegg til folk utenfor topp 50. Det var en stund det var en aksjonær med ca 500k som solgte. Disse solgte seg ned til ca 100k. Samtidig så har en DNB-kunde som har kjøpt seg opp til 4m aksjer de siste månedene ikke kjøpt noe siden listen fra 06.09.

3 Likes

Litt handel i aksjen idag :slight_smile:

Vanskelig å forstå kursnedgangen utover ren makro-effekt.

Det er noen kontrakter pending, forhåpentligvis landes det noen og snur trenden.

BullBear. Veldig enig. Jeg sitter i en annen vekst aksje der det kjøres sterke short algoritmer. Virker neste å være store aktører som prøver å skvise ut små aksjonærer. Ser nesten ut til å være slik her også.

image

Veldig bra at Nekkar begynner å markedsføre Skywalker og. Kanskje dette kan føre til meir interesse for partnerskap og fasttracke skywalker litt. Kanskje det blir moglegheiter utenlands på onshore wind når Norge ser ut til å ha sterk motstand mot dette

8 Likes

Hva er “NON folk” før noe?

Fler enn jeg som sitter å venter med kjøp og regner med at den går ned ytterligere?

Det er nordnet kunder

1 Like

Jeg har nok lastet litt tidlig ja.

Nærmer oss target - men aksjen er i likhet med mange andre aksjer oversolgt. Regner med man kan få en bounce her neste uke, men vi er i et bearmarked og bouncene ser ikke ut til å holde lenge.

Lite volum og de som ønsker å kjøpe seg opp tar nok utgangspunkt i at man har god tid. Det er lite som peker på at makro vil snu med det første, så det eneste som kan snu trenden vil være en stor kontrakt på syncro eller fremgang på noen av sideprosjektene :+1:

5 Likes