Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Ingenting som tilsier at ett av sideprosjektene plutselig skal få uventet vind i seilene. Kun Syncrolift som kan redde kursen på kort sikt.

Snakket om «few weeks» om intelliwell-kontrakt, men nå er vi nærmere en måned enn uker. Burde latt være å komme med det utsagnet der når det drar såpass ut i tid

3 Likes

188mill på bok.
Ordrereserve på 795mill.
Margin 17-20%

Hvorfor ikke utbytte?

Utifra presentasjonen så ser vi at de er mottatt 31 ordrer iløpet av q1 og 24 ordrer iløpet av q2.
En får ikke inntrykk av de basert på antall børsmeldte kontrakter.
Tror de kunne gjort aksjen mer innteresant om de ble børsmeldt litt oftere en ved q -presentasjoner.

De mener at med de marginene de har, så er pengene best brukt på vekst. Jeg må si meg enig.

Når de har landet inteliwell og skywalker, så burde det være klart for utbytte. Så i 2024?

Enig. De har veldig høy ROIC.
77% i 2021 og 51% så langt i 2022, så om de kan fortsette å skape vekst med de midlene er det jo dumt å betale ut pengene.
De ser vel også at de trenger noe cash til R&D av de nye prosjektene, men på sikt kan det sikkert komme utbytter.

3 Likes

Ok. Akseptabelt at cash benyttes for å vokse. Men hva er synspunkter på at selskapet velger å omtrent ikke børsmelde noen ordrer?

Ingen av ordrene er isolert sett antatt å være av vesentlig betydning for prising av selskapet?

Er vel en ganske fair tolkning?

Det er for min del mye rarere at selskaper med høy verdsettelse børsmelder miniordrer.

2 Likes

Ikke enig i det. Summen pr. Enkelt ordre er en ting. Men 24 ordrer på 1 kvartal bør jo komme tydligere frem synes eg.
Dessuten gir de en indikasjon på markedet og hvor effektive selgere gutta i Nekkar er.

Men det er ikke 31 og 24 ordrer der du ser, men verdien av dem i millioner NOK.
De melder stort sett ordrer som er av en viss størrelse.
De to siste meldte er på 3.5m USD og 5m USD.
LTM har de jo 89 service ordrer med 64mnok i revenue, blir litt overkill å melde alle de.

1 Like

Millioner og ikke stk. Ja selvsagt.
Men synes likevell de burde vært børsmeldt. Jeg vil helst ha en formening om hvordan ordre inngangen har vert for kvartalet før kvartalspresentasjonen.
Tror ikke de hadde skadet for selskapet om de kom med litt nyheter mellom q presentasjonene heller.

Hvis kontrakten er mere end 100mm værd kommer der en pressemeddelse - ellers ikke.

100m? Tjaa? Disse to er jo børsmeldte: Akkurat hvor de setter grensen vet jeg ikke :slight_smile:

Jeg forventer at de melder større kontrakter og milepæler som kontrakter for inteliwell, skywalker og starfish.

3 Likes

De er fordi det er “upgrades” og ikke nye byggeprojekter

Noen som abonnerer ? Click bait?
– Jeg tror det er noe stort på gang - fvn.no

«En delegasjon på over 70 personer fra Sørlandet skal delta på messen Hamburg WindEnergy denne uka, for å sette Sørlandet på det europeiske industrikartet.

En av bedriftene som er representert i Hamburg denne uka er Nekkar. De har vært med på lignende messer tidligere, men nå har de for første gang med seg roboten Skywalker. Denne er laget for å montere vindturbiner.

– For oss er dette en veldig god anledning til å vise frem teknologien vår. Vi har booket inn mange demonstrasjoner, og det er første gang Skywalker skal vises frem til mange, sier Mette Harv, leder for bedriftens kristiansandskontor.

Harv håper dette på sikt skal gi dem flere kunder.

– Vi vil utvide kontaktnettet, og treffe nye potensielle kunder og samarbeidspartnere. I tillegg er dette første gangen flere av de nåværende samarbeidspartnerne våre får demonstrert hvordan teknologien virker.»

4 Likes

Hadde vært fint med skywalker avtale samtidig som de fikk sin første inteliwell kontrakt.

4 Likes

“SkyWalker is shining and creating a lot of buzz”

8 Likes

Nekkar driver jo å hedger valutaen i kontrakter. Evt kontrakter de hedger nå blir med dollaren nesten i 11 kr…

4 Likes
7 Likes