Starfish har slamhåndtering
Jeg tenker at for at Starfish skal bli noe av, så må det noe regulering til. Noe som nesten overrasker meg om ikke skjer.
Starfish har slamhåndtering
Jeg tenker at for at Starfish skal bli noe av, så må det noe regulering til. Noe som nesten overrasker meg om ikke skjer.
Er det noen som vet årsaken til at H2 alltid har bedre marginer enn H1? Videre burde vel marginene jevnes ut desto større andel aftersales blir av totale sales?
Pearlson vinner nok en newbuild kontrakt
“This latest announcement furthers the dominance of the Pearlson team as the World Leader in the Design and Supply of Shiplift and Transfer System solutions.”
Nevermind, jeg fant ut av det. En 25000 tonns lift for Jacksonville Ship Repair.
Eh, sorry , men hva er connection med Nekkar her ?
At det er aktivitet i markedet og det er sannsynligvis reellt at de har sterkt håp om en ny kontrakt innen årets slutt
Pearlson er Nekkars største konkurrent, ikke bra at Pearlson har vunnet 2/2 nybyggskontrakter.
Øyet som ser, I guess
Interessant måte å se det på.
Som jeg skrev på chatten:
Men husk, jeg er en positivt anlagt person så min konklusjon er jo farget av det. Dog - jeg bommer sjeldent på ting som er obvious
Noen måte å finne ut global/regional markedsfordeling mellom selvtitulerte “world leader” Pearlson og Nekkar evt. andre?
Godt poeng, tror heller ikke det kom som en bombe for Nekkar at Pearlson skulle vinne de to kontraktene.
Blir spennende å se om de vinner noen kontrakter nå i desember, slik som de skrev de forventet i Q3 rapporten.
Flott informasjon fra dere her. Lærte meg noe nytt i dag også.
Fra hukommelsen, så har vel Nekkar sagt at Pearlson hovedsakelig har USA-markedet også “har” Nekkar resten?
Skywalker er så langt kun utviklet for onshore wind. Håper de klarer å kommersialisere verktøyet for offshore wind så de kan ta del i de store havvind-utbyggingene som kommer.
Hva er forskjellen i det store og det hele (for Skywalker sin del)?
De er på saken ref Pareto presentasjonen:
Offshore wind market
Exploring solutions for bottom-fixed
and floating turbines installation
Den største forskjellen er nok at det er svært mye enklere å ha en gigantisk kran ute på havet. Du trenger ikke 100 lastebiler eller et gigantisk fundament for å sette den opp. Eller masse veier. På den andre siden, vindhastighet er et større problem på havet tenker jeg.