Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Kommer til å selge seg selv denne. Den har såpass mange fellestrekk med skipsheisene også, så jeg vil tro at de har klart for seg hvordan produksjonen skal foregå.

4 Likes

Er det laget noen form for «Storeier dumper aksjer» artikkel i FA eller lignende noe sted som kan forklare nedgangen her? :crazy_face:

Hvis man ser på aksjekursen så går denne “nokså” i tråd med omsetningen til NEKKAR. Mange positive utsikter med skywalker, starfish, InteliWell og Syncrolift.
Priset til 630-650k med ok omsetning og overskudd. Lite gjeld og mange spennende prosjekter fremover. Er denne billig?
Blir spennende å se om nye kontrakter eller Q4 kan snu kursen?

3 Likes

Syns også det er interessant at ordreboken peaket på ca 1300m, 400m over der vi er i dag. Det ga etterhvert en kurs på over 11kr. Får vi to/tre nye store kontrakter skal vi ikke se bort ifra at det skjer igjen.

Det virker nesten som at markedet ikke har tro på at Nekkar kommer til å vinne noen kontrakter for bygging av skipsheiser igjen noen sinne?:grimacing:

1 Like

Det ble skrevet i Q2 at det er sterk anbudsaktivitet for nybygg og
Service/oppgraderinger. Forventet beslutninger om store nybygg i H2.
Forventer også kortsiktig signering på olje og gass SaaSprosjekter gjennom InteliWell.

Både Eide fjordbruk og Mowi ønsker å etablere seg på sørlandskysten med lukket anlegg. Endelig vedtak i bystyret er ventet først etter jul. Dette kan gå i en positiv retning for Nekkar hvis vedtaket går igjennom.

Aldri vært så høy ordre aktivitet som i Q3 siden 2020. Og etter det jeg har sett så er det mange av disse ordrene som ikke har blitt kommet ut som børsmelding?
Ca 10 stk flere ansatte enn i 2020 (Nekkar)
Meldt tydelig i Q3 at omsteningen ble lavere pga forsinkelser på klientsiden.

Kjøpsmulighet?

4 Likes

Top Leading Manufacturers:

  1. Syncrolift
  2. Pearlson Shiplift Corporation
  3. YMV Crane and Winch Systems
  4. Bardex
  5. Royal Haskoningdhv
  6. TPK Shiplift & Transfer Systems
  7. Sinohydro Jiajiang Hydraulic Machinery Company

Kilde:

2 Likes

De store nyhetene uteblir enn så lenge, jeg legger iallefall noen kjøp rett over 5.50 :crossed_fingers:

1 Like

Veldig spennende selskap hvor dagens aksjekurs forsvares av heislift-virksomheten alene. Skywalker virker veldig interessant, vindmøller til havs kommer til å øke voldsomt fremover og de virker å ha det klart beste produktet. Samme med de lukkede fiskemerdene, men der bremses nok investeringslysten noe hos oppdrettsselskapene akkurat nå. Men den situasjonen kan fort snu, regjeringen virker å være på glid i forhold til deg skattene som ble presentert for noen uker siden.

De to sistnevnte produktområdene er p.t. overhodet ikke priset inn i aksjekursen. Hvorvidt de vil lykkes med disse vet man jo ikke p.t., men de to største aksjonærene (Skeie og Rasmussen) har en meget god track record og et utstrakt nettverk så det er all grunn til å både tro og håpe. Og lykkes de vil kursen mangedobles.

4 Likes

Halveis inn i desember og det har fortsatt ikke blitt annonsert en tildeling av kontrakt. Må si jeg begynner å miste troen på at det kommer en kontrakt i desember. Det har jo vært en tendens til at mgmt har skrevet i q-rapportene at de forventer kontrakter i neste halvår, også har det aldri kommet.

Må si meg skuffet selv. Jeg gir det over året.

Nekkar er sterk i dag

Sterk og sterk fru Blom, opp 2,5% ja - men minimal omsetning.

1 Like

Det må komme i løpet av noen få dager tenker jeg.

Nekkar ASA: Syncrolift awarded large upgrade contract

11 Likes

Endelig :blush:

En kontrakt til en verdi av godt over 10 prosent av markedsverdien til selskapet, det sier litt om potensialet til aksjen når også r&d prosjektene tas i betraktning samt eventuelle kontrakter for helt nye bygg

6 Likes

Altså.

Nå må markedet prise inn veksten av servicemarkedet imo.

Dette dobler Total Adressable Market for Nekkar og burde doble kursen den neste uken, imo. Veksten vil ikke fortsette +100% yoy forever men det er ikke vanskelig å se at denne er grisebillig nå.

2 Likes

Takk igjen @christian :slightly_smiling_face: fylte på litt ekstra i går, selv om jeg la inn en ordre på 5.56. Tror du jeg får den ila dagen :yum:

Virker ikke som kursen kommer til å gå spesielt mye på denne kontrakten. Er nok mange som benytter muligheten til å komme seg ut nå dessverre,