Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Veldig spennende selskap hvor dagens aksjekurs forsvares av heislift-virksomheten alene. Skywalker virker veldig interessant, vindmøller til havs kommer til å øke voldsomt fremover og de virker å ha det klart beste produktet. Samme med de lukkede fiskemerdene, men der bremses nok investeringslysten noe hos oppdrettsselskapene akkurat nå. Men den situasjonen kan fort snu, regjeringen virker å være på glid i forhold til deg skattene som ble presentert for noen uker siden.

De to sistnevnte produktområdene er p.t. overhodet ikke priset inn i aksjekursen. Hvorvidt de vil lykkes med disse vet man jo ikke p.t., men de to største aksjonærene (Skeie og Rasmussen) har en meget god track record og et utstrakt nettverk så det er all grunn til å både tro og håpe. Og lykkes de vil kursen mangedobles.

4 Likes

Halveis inn i desember og det har fortsatt ikke blitt annonsert en tildeling av kontrakt. Må si jeg begynner å miste troen på at det kommer en kontrakt i desember. Det har jo vært en tendens til at mgmt har skrevet i q-rapportene at de forventer kontrakter i neste halvår, også har det aldri kommet.

Må si meg skuffet selv. Jeg gir det over året.

Nekkar er sterk i dag

Sterk og sterk fru Blom, opp 2,5% ja - men minimal omsetning.

1 Like

Det må komme i løpet av noen få dager tenker jeg.

Nekkar ASA: Syncrolift awarded large upgrade contract

11 Likes

Endelig :blush:

En kontrakt til en verdi av godt over 10 prosent av markedsverdien til selskapet, det sier litt om potensialet til aksjen når også r&d prosjektene tas i betraktning samt eventuelle kontrakter for helt nye bygg

6 Likes

Altså.

Nå må markedet prise inn veksten av servicemarkedet imo.

Dette dobler Total Adressable Market for Nekkar og burde doble kursen den neste uken, imo. Veksten vil ikke fortsette +100% yoy forever men det er ikke vanskelig å se at denne er grisebillig nå.

2 Likes

Takk igjen @christian :slightly_smiling_face: fylte på litt ekstra i går, selv om jeg la inn en ordre på 5.56. Tror du jeg får den ila dagen :yum:

Virker ikke som kursen kommer til å gå spesielt mye på denne kontrakten. Er nok mange som benytter muligheten til å komme seg ut nå dessverre,

Tar litt tid før det synker inn. Når dette overbeviser de med større pengesekker er den på 8kr igjen på no time.

Når veksten stopper opp, kommer utbyttene😊Hvis man tenker langsiktig, så tror jeg dette vil være et fint selskap å eie.

1 Like

Det som er fint her er at veksten kan fortsette lenge bare på Inteliwell og service delen. Og det uten Skywalker og eventuelt Starfish

5 Likes

Exactly! Hvis man tenker seg hvor aksjekursen ligger når de får en større newbuild + mer visibility rundt up fronts og day rates på Inteliwell (signerte rigger) så er burde det kunne være en ganske så god mulighet nå under 8kr.

Dekning av et «årntli» meglerhus ville jo alene vært forløsende for denne aksjen. Noen symptomer på at det er i emning?

Det som egentlig mangler er litt lengre track record for Nekkar og at Folketrygdfondet begynner å gå inn i aksjen. Da slutter selskapet å bli priset til type 5-10x P/E og mer 15-20x. Det er en fin reise å være med på samtidig som EPS øker med de nye satsingsområdene.

1 Like

Hvorfor er FTF på sidelinjen enda?

Nekkar er for små og med for kort track record. Tror ikke Folketrygdfondet plukker opp nekkar før på 12-18 kr når omsetningen har doblet seg og de har 1-2 år til med solid vekst/omsetning. Men tenker at det er de som vil pushe aksjen opp mot 25-35 kr etterhvert (krever at inteliwell og skywalker/starfish generer penger).

4 Likes