Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Tar litt tid før det synker inn. Når dette overbeviser de med større pengesekker er den på 8kr igjen på no time.

Når veksten stopper opp, kommer utbyttene😊Hvis man tenker langsiktig, så tror jeg dette vil være et fint selskap å eie.

1 Like

Det som er fint her er at veksten kan fortsette lenge bare på Inteliwell og service delen. Og det uten Skywalker og eventuelt Starfish

5 Likes

Exactly! Hvis man tenker seg hvor aksjekursen ligger når de får en større newbuild + mer visibility rundt up fronts og day rates på Inteliwell (signerte rigger) så er burde det kunne være en ganske så god mulighet nå under 8kr.

Dekning av et «årntli» meglerhus ville jo alene vært forløsende for denne aksjen. Noen symptomer på at det er i emning?

Det som egentlig mangler er litt lengre track record for Nekkar og at Folketrygdfondet begynner å gå inn i aksjen. Da slutter selskapet å bli priset til type 5-10x P/E og mer 15-20x. Det er en fin reise å være med på samtidig som EPS øker med de nye satsingsområdene.

1 Like

Hvorfor er FTF på sidelinjen enda?

Nekkar er for små og med for kort track record. Tror ikke Folketrygdfondet plukker opp nekkar før på 12-18 kr når omsetningen har doblet seg og de har 1-2 år til med solid vekst/omsetning. Men tenker at det er de som vil pushe aksjen opp mot 25-35 kr etterhvert (krever at inteliwell og skywalker/starfish generer penger).

4 Likes

Ref. finn annonsen jeg postet over her. Kan man gå ut i fra fremover at hver gang Nekkar er på finn og søker på prosjektledere så er det et forvarsel om større Kontrakter/oppgraderingsprosjekter? :sweat_smile:

2 Likes

Bra fra Jørns bullmarknad: https://twitter.com/uadadauaau112/status/1603352297127530498

5 Likes

Dette hadde ikke jeg fått med meg! Ble postet av en bruker på xtrainvestor. Forstår at det kan dra ut i tid når selskapet har slikt å stri med

Regnes Nekkar som mikrocap? I USA er vel Nekkar å regne som det mtp marketcap.

Samme klassifisering i Norge?
Er Nekkar et miniputt selskap som nesten ingen har hørt om?

Jeg har f.eks aldri hørt om Nekkar på økonominyhetene på nyhetskanalen :pensive:

På tide å få deg insider igjen :wink:

2 Likes

Aha! Vanskelig å argumentere mot det!

Tror det er veldig få som vet noe som helst om Nekkar, det ser man også på omsetningen i aksjen som er meget begrenset. Markedsverdi på snaut 700 mill indikerer jo også at det er et forholdsvis lite selskap.
Men du verden så mye spennende industrielle løsninger de har, dersom - eller rettere sagt når - de lykkes med disse så vil vi se langt høyere verdier. Skeie og Rasmussen, de to største aksjonærene, har en meget respektabel historie med en rekke suksesshistorier så bedre initiativtakere kan man knapt få.
Nekkar kan nok etterhvert bli interessant for de større industriselskapene, de følger nok med på hva som skjer.

2 Likes

“In the last week, we have developed productive relationships with project principals and partners, and now have interim and ongoing funding agreements in place across 95 per cent of projects by value,” Mr Tracy said."

Avgjøres innen 21 desember.

4 Likes

Håper egentlig ikke de blir kjøpt opp. Jeg har tro på Nekkar long term type 10+ år og kunne tenkt meg å holde så lenge. Kan potensielt bli en industri gigant?

Er potensielt store vekstmuligheter for deres sidebeskjeftigelser?

Det er ingenting i veien med at sidebusinessene blir solgt separat. Er vel ganske vanlig i denne bransjen?

Løsningen deres for montering av vindmøller til havs virker jo å være langt bedre enn noen konkurrenter kan vise til, og vindmøller til havs er jo såvidt kommet igang.

Når det gjelder de lukkede laksemerdene så er vel oppdretterne akkurat nå mer opptatt av å slippe unna grunnrenteskatten så vanskelig å si.

Refererer du til Darwin prosjektet her? Tror du det vil avgjøres innen 21. desember?