Ref. finn annonsen jeg postet over her. Kan man gå ut i fra fremover at hver gang Nekkar er på finn og søker på prosjektledere så er det et forvarsel om større Kontrakter/oppgraderingsprosjekter?
Dette hadde ikke jeg fått med meg! Ble postet av en bruker på xtrainvestor. Forstår at det kan dra ut i tid når selskapet har slikt å stri med
Regnes Nekkar som mikrocap? I USA er vel Nekkar å regne som det mtp marketcap.
Samme klassifisering i Norge?
Er Nekkar et miniputt selskap som nesten ingen har hørt om?
Jeg har f.eks aldri hørt om Nekkar på økonominyhetene på nyhetskanalen
På tide å få deg insider igjen
Aha! Vanskelig å argumentere mot det!
Tror det er veldig få som vet noe som helst om Nekkar, det ser man også på omsetningen i aksjen som er meget begrenset. Markedsverdi på snaut 700 mill indikerer jo også at det er et forholdsvis lite selskap.
Men du verden så mye spennende industrielle løsninger de har, dersom - eller rettere sagt når - de lykkes med disse så vil vi se langt høyere verdier. Skeie og Rasmussen, de to største aksjonærene, har en meget respektabel historie med en rekke suksesshistorier så bedre initiativtakere kan man knapt få.
Nekkar kan nok etterhvert bli interessant for de større industriselskapene, de følger nok med på hva som skjer.
“In the last week, we have developed productive relationships with project principals and partners, and now have interim and ongoing funding agreements in place across 95 per cent of projects by value,” Mr Tracy said."
Avgjøres innen 21 desember.
Håper egentlig ikke de blir kjøpt opp. Jeg har tro på Nekkar long term type 10+ år og kunne tenkt meg å holde så lenge. Kan potensielt bli en industri gigant?
Er potensielt store vekstmuligheter for deres sidebeskjeftigelser?
Det er ingenting i veien med at sidebusinessene blir solgt separat. Er vel ganske vanlig i denne bransjen?
Løsningen deres for montering av vindmøller til havs virker jo å være langt bedre enn noen konkurrenter kan vise til, og vindmøller til havs er jo såvidt kommet igang.
Når det gjelder de lukkede laksemerdene så er vel oppdretterne akkurat nå mer opptatt av å slippe unna grunnrenteskatten så vanskelig å si.
Refererer du til Darwin prosjektet her? Tror du det vil avgjøres innen 21. desember?
Jeg synes det virker som om det er satt en deadline (21.12) for en avgjørelse om hvilke australske Clough-prosjekter italienske Webuild skal overta. Jeg er usikker på hva det betyr ifm kontraktssignering for Nekkar.
Noen som har lyst til å skrive en introduksjon av Nekkar? Hva de driver med? hva målene er? Cash? Risiko? Osv.
Nekkar jobber med å selge akkaroppdrettsmerder, som de kaller Starfish. Siden deres mer effektive løsning har gjort det mulig å produsere større og flere akkarer har de også funnet opp en mer effektiv måte å heise produktene opp av merdene på, som de kaller Skywalker. Det hele er styrt av et intelligent og moderne styresystem som de også leverer til andre løsninger via Intelliliftsegmentet.
Som den vertikale bedriften Nekkar er eier de hele verdikjeden av akkarproduksjon. Inteliwell er et joint venture hvor Nekkar leverer programvaren for å finne mat akkaren spiser nede på havets bunn. Dette har vi store forhåpninger til.
Til sist leverer de også spesielle heiser til skip som frakter varene de produserer. Disse skipene må heises på land siden akkarer er spesielt bløte dyr som ikke tåler røff behandling.
Her er de verdensledende, og vi forventer nye oppdrag innen relativt kort tid.
Kan starte med at de er praktisk talt gjeldfrie, har rundt 200 mnok cash og tjener bra med penger på å levere skipsheiser med tilbehør og service.
I tillegg har de tre satsingener som akkurat nå ikke tjener penger.
Inteliwell som er ferdig utviklet og venter på sin første kontrakt
Skywalker og starfish som venter på en samarbeidsavtale om fullskala testing.
Åja, de har også ikke spesielt mye å skrive ned og mye av pengene til å utvikle skywalker og starfish kommer fra staten.
De har også ca to års ordrebok med rundt 30% marginer.
Jeg ser på det som et R&D selskap som finansierer seg selv og fortsatt tjener veldig bra. Blir det noe av R&D prosjektene, så blir det moro.
Denne var jo litt kjedelig:
Fint at Starfish er i sjøen
Har ingenting med Starfish å gjere nei.