Jeg har tenkt nøyaktig samme tanke, skrev det implisitt i en edit av innlegget over.
Leser at Nekkar opplyser om at det komer en avklaring på denne saken med McGregor i løpet av 1H 2021. Hva er greia med at det skal ta så lang tid ? Hva tenker dere om kursen fremover her ? Har kikket litt på svingningene fra 2017 og frem til nå, og den har svingt fra 1,5 til 7 kr sånn ca. Har den kommet ned på et nivå nå som en kan kjøpe på ? Veldig spennende denne Syncrolift delen og kanskje også dette de nå driver med for fiskeoppdretten. Virker som et godt innarbeidet gammelt firma som var litt uheldig med denne dealen med McGregor, men kanskje dette løser seg til det beste for Nekkar ?!
De ble ikke enige, så nå skal en uavhengig tredjepart gå igjennom regnskapet til et konsern som vel omsatte for mer enn en milliard og komme med en konklusjon. Det er ikke en oppgave jeg tror det er lett å sette mange folk på. Dette tar derfor tid.
Fra 7 til 3 kr gikk den fordi de betalte ut 4kr pr aksje i utbytte. Fra 3 til 1,5ish gikk aksjen når saken rundt mcgregor ble kjent. Derfra gikk kursen til 2,7 etter to veldig pene q rapporter, så falt aksjen til 1,5 på Covid-19 frykt og er nå svært lavt priset hvis de leverer noe i nærheten av h2 2019. P/E for hele 2019 er på rundt 4-5, med et resultat på 48mnok.
Har 118k til ca 2,25, har planlagt å kjøpe på rapporter som viser at h2 2019 er representativt for det de leverer framover. Kommer også til å trade med deler av beholdningen.
Man blir jo fristet av mindre , så hvorfor også ikke Nekkar ! Høres jo lovende ut og dersom dem leverer på rapportene fremover som du sier. Du fikk meg til å sjekke ut og kjøpe Kitron, og nå har du jaggu fått meg til å kjøpe litt Nekkar også. 10k på 2,20 i går. Så da får jeg lese meg opp her og se hva som skjer fremover. Er jo en liten værkebyll denne McGregor, så kan jo se for meg at det vil vare langt ut i neste år om kursen skal løfte seg så veldig mye mere fra der den er nå kanskje ? Men viser det seg at dem gjør penger fremover, så vil vel kursen gå opp uavhengig av McGregor saken. Spennende !!
Dette er et selskap med mye mer risk vs kitron. I Kitron har de levert på guidingen i fem år, her har man 6mnd historikk. Oppsiden tenker jeg er som kitron i 2015, så det kan bli veldig pent.
Det mest risky som jeg ser det er hvis hele macgregor saken går mot dem. Da stiller jeg meg litt tvilende til regnskapet også. Satser på at den beskymringen er grunnløs.
Gikk 100k til i dag utenfor vanlig handel, tusler sakte men sikkert oppover. Spretter vel opp over 2.65 om den øker i samme intervall som de siste mnd og kan havne over forrige høy månedskiftet feb/mars
Edit: det tok jo lang tid etablere over 3 ila mai hadde vært gøy
Ser ut som det akkumuleres greit!
Gammel artikkel, men kjapt oppsummert
Solid omsetning de siste dagene.
Opp å tette gapet til 3kr😄
To store kryss i dag på 668k og 300k for 3,00kr
Ser ut som institusjonell interesse.
Nekkar ASA: Notice of Annual General meeting 2020
Ser ut som Ketil Skorstad, og to av kompisene hans har økt eksponeringen sin, kjøpt hvertfall noen 100k aksjer
Veldig interessant selskap, spesielt sett til verdsettelsen.
Kan noen forklare litt omkring Intellilift:
funksjonalitet (value-add) for brukeren, businessmodell (SAAS?), Rullende 12 inntjening, vekstutsikter etc?
Har veldig troen på Nekkar fremover.
Angående Intellilift kan man lese litt her:
Og fra q4 rapporten:
The Intellilift investment has provided Nekkar with access to technology, knowledge and new
industry insights. Intellilift has continued its positive development and delivered revenue and
EBITDA in 2019 of MNOK 13 and MNOK 3 respectively. The company will continue working on new
product development and already commercialized solutions. We expect to realize positive synergies
by integrating Intellilift’s solutions and products with the existing business.
Digital: Intellilift delivers open software platforms to collect, monitor and control data for different offshore energy industries. Intellilift has developed “Phoenix” which is a mixed reality system that combines different data sources and high resolution real time camera streams. The product has been sold both to oil-gas business and wind industry and enable remote operation of machinery and processes. Intellilift is continuously working on new product development alongside its already commercialized products. Intellilift has secured new strategic contracts in the fourth quarter. We also expect positive synergies to be realized by integrating the products and solutions of
Intellilift with the Syncrolift business as well as the aquaculture business.
Ellers kan man bruke gode gamle proff til å se at det er en veldig fin vekst fra tidligere år:
https://www.proff.no/selskap/intellilift-as/kristiansand-s/tekniske-konsulenter/IF6R4DM01OU/
Spennende aksje som bør følges. Er inne fra vel 2 tallet!
Deilig med 100% nå, angrer bare på at jeg ikke fylte på mer😅
Finn gjennomgang av caset:
Gjett om Ketil Skorstad har retweetet også, han og kompisene har vel akkumulert endel aksjer den siste tiden