Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Ser ikke ut til å være så stor endringer på topp 50 den siste tiden, så ser mer ut som trading av mindre aksjonærer?

Er min beste investering siden stillfront som jeg kjøpte på 50ish og solgte på 100ish. Har gått til 700 nå. Er vel derfor jeg tenker at jeg nå kanskje bare burde holde på resten. (har solgt ca 50%).

1 Like

Er ikke alt for store endringer, vansklig med så lavt volum. Ser jo hvordan den har gått den siste tiden, med et økt volum.
Disse selskapene økte uken til 18.05:
Nawa invest
Hatle
Guttis
Leoville
Gabrielsen gregers barman
Tigerstaden og invest

Alle disse har dirkete eller indirekte tilknytninger til Skorstad, var vel mer det jeg ville frem til. Så kan en tolke det som en vil;))

1 Like

Nekkar ASA: Syncrolift awarded contracts worth approximately MNOK 390 - all time high order backlog of MNOK 1100

1 Like

Drøyt, klarte å selge litt 5 min før meldingen :see_no_evil:

Ser rimelig bra ut dette! Skulle bare hatt litt mer troen og bare sittet på alle aksjene

3 Likes

Hva skjedde? :stuck_out_tongue:

1 Like

Var da en nokså betydelig kontrakt dette ,I mine øyne. Kan vel forvente at det kommer flere til !
Forøvrig kjenner jeg litt til disse skipsheisene og det var solide saker!

3 Likes

Høydeskrekk! Har nesten 100% på det jeg sitter igjen med. Også tror jeg børsene kræsjer før sommeren. Som vanlig, hadde vært bedre å holde seg til planen. Lav P/E og økende ordrebok er jo egentlig bare er tegn på at man skal kjøpe mer.

3 Likes

Ser den, solgte også Stillfront på 300 jeg så :stuck_out_tongue: Har dog sluttet å tenke på makro…

2 Likes

Haha, jeg solgte stillfront på 100ish. Hadde nesten 100% og tenkte toppen var nådd. Er vanskelig å skille gull fra gråstein.

2 Likes

Kursen har vel gått litt mye før denne meldingen, litt urutinert å ikke melde før 9:00 også imo.

Orderloggen er nå på 1100m NOK, marginene i q3 og q4 var ca 20%. Kan dermed anta at Nekkar sitter igjen med 220m NOK. Alt arbeid skal vel være ferdig iløpet av 2022. Mulig litt høye marginer.

Det mest postive fra meldingen imo er at de også vant kontrakten for å drive service arbeid i 20-år. De har vel allerede meldt at dette er et sted de ønsker å vokse, og har vel ganske lav markedsandel der.

1 Like

Ahh, enda en aksje som jeg har tittet litt på, men ikke gått inn i, etterfølgt av en rakett skyter rett opp. Begynner å bli litt for mange av dem nå :clown_face:

Med 9718% fortjeneste hadde jeg tatt det med ro @pg-san! :see_no_evil:

1 Like

Haha, i wish. Er ikke korrekte tall jeg har lagt inn der :joy: Bare hva jeg har i porteføljen atm. Men vurderer å selge mye. Venter egentlig på krakk innen et par mnd.

1 Like

Nekkar ASA: Annual General Meeting held

Hvordan er med Q1 rapporten? Er det noe jeg har oversett? Eller er den på gang?

De har bare halvårsrapporter

Takk! :slight_smile:

1 Like

Pent flagg i nekkar :sunglasses:

3 Likes

søker vi etter personer som kan være med å utvikle våre produkter innen vind og havbruk.

Har de nevnt noen ganger før at de utvikler produkter innen vind?

Nekkar kommer med tall for H1 2020 den 20. august.

Tallene fra etter at Nekkar ble skilt ut er som følger:
Q3 2019 EPS 0,12
Q4 2019 EPS 0,37

Nekkar hadde i Q4 en ordrebok på 778 MNOK og meldte 26.05 at de hadde fått flere nye kontrakter og hadde nå en ordrebok på ca 1100 MNOK. De nye kontraktene hadde levering i 2021/22 og en av dem var en 20 års vedlikeholdsavtale.

Nåværende kurs 3,69. La oss si de leverer et resultat på 10, 20 eller 40 øre for H1 2020 og man regner på P/E for siste 12 mnd. Man får da:
H1 2020 EPS 10 øre => P/E 6,3
H1 2020 EPS 20 øre => P/E 5,3
H1 2020 EPS 40 øre => P/E 4,6

Riskfaktor:

• Har bare Q-tall som er relevante for to kvartaler og Nekkar uttalte at Q4 2020 ble eksepsjonelt bra pga leveranser som ble gjort det kvartalet
  • 240m tvisten med MacGregor som blir løst via 3. part i løpet av H1 2021.

Jeg mener at rabatten som er gitt i markedet for riskfaktorene over er altfor stor og at kursen vil gå mye på selv et relativt svakt H1 (vs H2 2019).

Hva de skrev 29.04 i forbindelse med årsrapporten angående Korona:

Although business outlook for Nekkar looks positive,
it is difficult to predict short, medium and long-term
effects on all business lines from the escalation of the
corona pandemic. The company has reassessed its
operational and financial position with regards to short
to medium term business outlook. So far, the evaluation
is that, although Nekkar will be affected, the company
is well positioned to manoeuvre through the turbulent
situation ahead. The overall risk has however increased,
especially in relation to possible project delays,
and temporarily effects from the extreme currency