Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Spm er vel om noen av disse aksjene også selges i dag

2 Likes

I dont know. Blir vel to års lock-up på de fleste av dem? :slight_smile:
less a discount of 30%, subject to certain customary conditions, including a two year
lock-up on some or all of the shares and subject to the employee continuing to
serve the group during the lock-up period.

3 Likes

En kunde kjøpte litt over 600k aksjer 16.januar, da varierte prisen mellom 7 og 7.80. Hadde lettet seg nå ser det ut til på kurs mellom 7.35 og 7.10 hvis jeg leser riktig og fikk kanskje en liten vinst, har ikke oversikt over volum 16.januar så vanskelig å vite hva snittprisen var. Ellers ligger det ett par salg på 7 med 100k aksjer som for meg er ensbetydende med akkumulering :face_with_monocle:

1 Like

Ja, det må jo det? Hvis de kan selge dagen etter forsvinner hele incentiv-elementet, som er begrunnelsen for ordningen antar jeg. Meningen med slike ordninger er at man skal stå på litt ekstra for selskapet som igjen vil resultere i høyere aksjekurs. Hvorvidt dette har en effekt er et annet spørsmål. Man kan også se på det som en bonusordning som fører til utvanning i stedet for kostnader for firmaet.

3 Likes

og sånn for de som ikke leser hva som blir postet:

1 Like

For de som ikke leser til siste slide :wink:

Spørsmålet er hvor konkurransedyktig 43,3kr pr kg er mot andre løsninger som er på vei inn i markedet. Og hva kostnadene for dagens løsninger er. Og hva slags krav som kommer framover.

Høyst relevant er også at det er forventet et utfall av lakseskatten denne måneden.

1 Like

Er disse tallene sammenliknbare med proximars 53 kr/kg “når det er oppe og går”?

Det tenker jeg, sånn rundt regnet.

Litt mer sammenlikningsgrunnlag, fra Andfjord Q4:

"- Vi forventer å produsere laksen med en opex på ca. 40 kr/kg, når vi har fått utnyttet anlegget vårt maksimalt. "

NOAP:

1 Like

Grunnen til at dette regnestykket ikke er helt riktig er at et lukka anlegg i sjø inngår i MTBen til selskapet, det gjør ikke biomassen som står på land

1 Like

Litt utenfor min verden dette, men er ikke litt av rasjonalet for landbasert at man har problemer med å oppnå de volumene som etterspørres kun ved oppdrett i sjø? Dermed vil det være marked for dyrere løsninger uten de samme volumbegrensningene. Dermed vil dette systemet til Nekkar først og fremst kunne spise markedsandeler fra allerede eksisterende oppdret i sjø? Litt som olje, det er ikke bare den billigste oljen som har livets rett, fordi den billigste oljen vil ikke kunne mette markedet alene.

tja både ja og nei. Tror nok at de lett får ut de volumene de ønsker i sjø, men problemet er vel mer ekstrakostnadene med avlusingsproblemet og/eller vedlikehold som ser til å nesten være økende hvert år. I tillegg har man den sterke kritikken mot oppdrettsnæringen ifb villaks og rømming osv, samt andre negative miljøpåvirkninger i sjø.

1 Like

Russland-sanksjoner bidro til Techano-konkurs – nå plukker Nekkar opp folkene

Offshore-teknologiselskapet Techano er konkurs etter å ha mistet storkontrakt som følge av krigen i Ukraina og lakseskatten. Nå plukker børsnoterte Nekkar opp mannskapet, og vil ta teknologien med videre.

11 Likes



10 Likes

Nice! Ikke dumt for nekkar å ha litt cash i bakhånd da. Nå mangler vi bare at lakseskatten blir avklart, så bransjen vet hva de skal forholde seg til.

1 Like

Nekkar strengthens business offering with smart, electric lifting and handling solutions

8 Likes

Hvis intelliwell fungerer som ønsket, så blir dette bra. Får vann i munnen av summene som nevnes.

4 Likes
4 Likes