Sterk rapport dette!
Bra ordrebok/ordreinngang
Bra tall og marginer
Virker til å være fin fremdrift i intellilift og skywalker
og endelig noe konkret ut av starfish.
Mye cash🤑
Dette bør gi kursoppgang idag
Sterk rapport dette!
Bra ordrebok/ordreinngang
Bra tall og marginer
Virker til å være fin fremdrift i intellilift og skywalker
og endelig noe konkret ut av starfish.
Mye cash🤑
Dette bør gi kursoppgang idag
Enig!
Så, omsetningen til Nekkar vil øke med 39% av 337 MNOK = 131 MNOK/året for 25 MNOK i cash og Starfish techen som jeg hadde avskrevet. Usikker på hvor mye den techen var bokført til i regnskapet til Nekkar.
Nekkar guider 336 MNOK omsetning i H2 2023, eller 168 MNOK/kvartalet. Til sammenligning med Q2 som hadde omsetning på 132 MNOK.
Dette var altså fra en rigg. Transocean som Nekkar eier JV-en med har alene 37 rigger.
Jeg leser dette som Intellilift sin andel hvor Nekkar har 51% andel. Så 4,6 MNOK for Nekkar. Det kan være dette er 9 MNOK fra Intellilift til Nekkar, men jeg tror ikke det.
Intellilift får betalt en engangssum for installasjonen og så SAS over 4 år.
EDIT etter å ha sjekket Q-tallene.
Ett skritt nærmere omsetning.
Situasjonen for de ny delene av Nekkar er da:
Må si at utviklingen hos disse ser svært bra ut. Starfish avtalen var en svært positiv overraskelse.
Pluss det nyeste beinet.
Nekkar, solid selskap med det som ser ut til å være gode investeringer og nettverk i offshore/maritime markedet.
Vi vet ingenting om lønnsomheten til FIIZK og lurer litt på om de først og fremst bare var et underselskap uten store mål om profitt. Noe som vel har endret seg med denne dealen. Jeg lurer også på om dealen delvis kan ha vært gjort for å få selskapet vekk fra ekstrabeskatningen fiskeoppdrettsbransjen har, men det er rene spekulasjoner fra min side.
Når det kommer til Techano, så drev de vel rundt 0 før de ble tatt over. Jeg antar at når de tok over Techano, så var det fordi de så at her hadde de muligheter til å forbedre drift og marginer. Får de det til?
Underselskapet “Fiizk closed cage” hadde 150Mnok inntekter 2021 og 18mnok resultat før skatt og 14mnok etter skatt. Så der er de solid lønnsomme.
44mnok i cash og 18mnok langsiktig gjeld.
Ser kommentaren kunne missforståes. Var Nekkar jeg mente.
Techano var vel ish ja, så de har nok sett en oppside på drift og å forløse potensiale i markedet muligens.
Det ble sagt i QA at Intelilift hadde brukt mesteparten av tiden sin på Inteliwell i år. Ikke så rart de bare har det oppe og går på en rigg da. Antar dette er noe som vil gå mye enklere for dem framover, når det ikke er førstegangs oppsett.
Hvordan blir H2?
Syncrolift har ordrebacklog på 336 MNOK for H2 2023. Antar samme omsetning for Intelilift/techano osv på 23 MNOK, så får vi omsetning på 359 MNOK.
234 MNOK omsetning ga 0,29 EPS
359 MNOK omsetning med samme forholdstall gir 0,44 EPS
Total EPS for 2023 blir da 0,73.
Det er da ikke tatt med at Nekkar eier 39% av Fiizk som hadde 337 MNOK omsetning i 2022. Som @Siggybd nevnte, så hadde leverte halvparten av Fiizk 14 MNOK resultat etter skatt i 2022. La oss si at hele Fiizk leverte 30 MNOK og Nekkar får 39% av det, så er vi på 11 MNOK som vil si rundt 0,1 EPS til.
Begynner å bli relativt greie tall for 2023. Hvis Nekkar klarer å skalere opp Inteliwell, så kan det bli veldig bra.
Hvis man ser på Q2-tallene over så er de 9 MNOK Nekkar sin andel. Det kan jo bli svært bra framover hvis de klarer å øke fra 1 til 37 rigger
Jeg tror aksjekursen vil være vesentlig høyere i 2024 dersom disse tallene stemmer. I tillegg er jo utviklingen i skywalker spennende når vi kommer i 2024 og utover. Jeg tror også aksjene de kjøper opp vil brukes til ytterlig utvikling i form av oppkjøp. Og de har hittil vist god suksess når det kommer til å finne muligheter. Tror de neste årene kan bli veldig travle.
Jeg tror vi kan få en industri versjon av kitron. Et selskap som klarer å finne gode oppkjøp og muligheter, og år etter år høyner inntektene og aksjekursen følger jevnt og trutt deretter.
CEO var innom noen minutter på podcasten til FA i dag.
Jepp, han var optimistisk angående fremtiden til Nekkar
Dersom de nye merdene for oppdrettsfisk og Skywalker blir en suksess snakker vi jo om helt andre beløp både for omsetning og resultater enn det Nekkar opererer med p.t. Havvind er jo et satsningsområde i mange land rundt oss, og oppdrettsselskapene er stinne av penger og således i god stand til å betale for et produkt som langt på vei fjerner all forurensningen og luseproblematikken de sliter med, i tillegg til at de vil spare penger.
Men vi får jo se an først. Mye positive signaler for disse to selskapene i dag, men så langt ingen inntekter.
Dette må jeg si var den beste presentasjonen jeg har sett fra Nekkar. Endelig konkrete nyheter rundt impact technology. Utrolig spennende selskap dette som gjør mye riktig…
Uklart hvor mye som ligger på balansen av utviklings kostnader knyttet til Starfish da jeg tolket meldingen dithen at dette ikke blir overført men de har en VELDIG bra balanse så ikke nevneverdig bekymret over dette elementet.
Får nesten lyst å begynne å jobbe der
66 Mnok intangible assets, så svært lavt ja. Økt med 8,4 Mnok i første halvår. Skrev ned 3,6 mnok, så en takt på ca 7,2mnok i året. Nedskrivning av intangible assets på ca 10 år. Høres relativt fornuftig ut.
(nekkar har dog økt investeringene, så antar nedskrivning vil øke etterhvert)