Samboeren spurte: har du solgt (når jeg sa aksjen var opp 20%). Jeg måtte tenke meg om. Nei, jeg hadde ikke solgt. Hvorfor ikke? Jo, fordi nå skjedde endelig det som gjorde at jeg holdt på mesteparten av aksjene selv når den var 10-11 kr. Nemlig at Nekkar har tatt et stort skritt mot å få noe ut av alle de tre satsningsområdene sine, samtidig som skipsheis-businessen har god lønnsomhet og greit med kontrakter. (Om ingen store).
Kjapt oppsummert:
- Nekkar tjener gode penger på skipsheiser, mellomstore og små kontrakter gjør at de holder ordreboken oppe.
- Intelliwell har begynt å tjene penger og gir gode penger til Intellilift (9 MNOK hovedsakelig derfra sagt på QA hvis jeg husker rett) med 4 års avtale med Software-as-service. Dette med en rigg. Transocean har 36 til. De har også bare satt opp første “trinn” og driver på med trinn to nå.
- Fiizk emisjon/kjøp - Starfish techen var god nok til at Nekkar fikk seg en solid bit, 39% av et selskap som omsatte for 337 MNOK i 2022. Jeg antar dette vil øke med techen som Nekkar dro med seg.
- Skywalker - avtaler med tre parter, om ikke enda kontrakter. Når man ser hva Nekkar har klart med Intelliwell og Fiizk, så ser jeg lyst på at Nekkar klarer å lande noe her.
- Tilbakekjøp av aksjer. Jeg var først negativ, men det var før jeg visste at de hadde landet avtalene over. Her har Nekkar sett at med disse avtalene i boks, så kommer de ikke til å trenge den svært store bufferen de har holdt på i tre år. Jeg hadde fortsatt heller sett jevnlige utbytter, men det får gå. Får som sagt heller se det som et tegn på at Nekkar ser rimelig lyst på framtiden.
Sist, men ikke minst, min tro på at Nekkar også i framtiden vil finne nye satsingsområder som de kan investere småpenger i og så gi seg selv gode inntekter har definitivt økt.