Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

I tillegg så kommer andre del nå i Q3

3 Likes

Hvordan blir H2?

Syncrolift har ordrebacklog på 336 MNOK for H2 2023. Antar samme omsetning for Intelilift/techano osv på 23 MNOK, så får vi omsetning på 359 MNOK.

234 MNOK omsetning ga 0,29 EPS
359 MNOK omsetning med samme forholdstall gir 0,44 EPS
Total EPS for 2023 blir da 0,73.

Det er da ikke tatt med at Nekkar eier 39% av Fiizk som hadde 337 MNOK omsetning i 2022. Som @Siggybd nevnte, så hadde leverte halvparten av Fiizk 14 MNOK resultat etter skatt i 2022. La oss si at hele Fiizk leverte 30 MNOK og Nekkar får 39% av det, så er vi på 11 MNOK som vil si rundt 0,1 EPS til.

Begynner å bli relativt greie tall for 2023. Hvis Nekkar klarer å skalere opp Inteliwell, så kan det bli veldig bra.

5 Likes

Hvis man ser på Q2-tallene over så er de 9 MNOK Nekkar sin andel. Det kan jo bli svært bra framover hvis de klarer å øke fra 1 til 37 rigger :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg tror aksjekursen vil være vesentlig høyere i 2024 dersom disse tallene stemmer. I tillegg er jo utviklingen i skywalker spennende når vi kommer i 2024 og utover. Jeg tror også aksjene de kjøper opp vil brukes til ytterlig utvikling i form av oppkjøp. Og de har hittil vist god suksess når det kommer til å finne muligheter. Tror de neste årene kan bli veldig travle.

Jeg tror vi kan få en industri versjon av kitron. Et selskap som klarer å finne gode oppkjøp og muligheter, og år etter år høyner inntektene og aksjekursen følger jevnt og trutt deretter.

7 Likes

CEO var innom noen minutter på podcasten til FA i dag.

Jepp, han var optimistisk angående fremtiden til Nekkar :+1:

1 Like

Dersom de nye merdene for oppdrettsfisk og Skywalker blir en suksess snakker vi jo om helt andre beløp både for omsetning og resultater enn det Nekkar opererer med p.t. Havvind er jo et satsningsområde i mange land rundt oss, og oppdrettsselskapene er stinne av penger og således i god stand til å betale for et produkt som langt på vei fjerner all forurensningen og luseproblematikken de sliter med, i tillegg til at de vil spare penger.

Men vi får jo se an først. Mye positive signaler for disse to selskapene i dag, men så langt ingen inntekter.

Dette må jeg si var den beste presentasjonen jeg har sett fra Nekkar. Endelig konkrete nyheter rundt impact technology. Utrolig spennende selskap dette som gjør mye riktig…
Uklart hvor mye som ligger på balansen av utviklings kostnader knyttet til Starfish da jeg tolket meldingen dithen at dette ikke blir overført men de har en VELDIG bra balanse så ikke nevneverdig bekymret over dette elementet.
Får nesten lyst å begynne å jobbe der :smile:

3 Likes

66 Mnok intangible assets, så svært lavt ja. Økt med 8,4 Mnok i første halvår. Skrev ned 3,6 mnok, så en takt på ca 7,2mnok i året. Nedskrivning av intangible assets på ca 10 år. Høres relativt fornuftig ut.

(nekkar har dog økt investeringene, så antar nedskrivning vil øke etterhvert)

1 Like

Samboeren spurte: har du solgt (når jeg sa aksjen var opp 20%). Jeg måtte tenke meg om. Nei, jeg hadde ikke solgt. Hvorfor ikke? Jo, fordi nå skjedde endelig det som gjorde at jeg holdt på mesteparten av aksjene selv når den var 10-11 kr. Nemlig at Nekkar har tatt et stort skritt mot å få noe ut av alle de tre satsningsområdene sine, samtidig som skipsheis-businessen har god lønnsomhet og greit med kontrakter. (Om ingen store).

Kjapt oppsummert:

  • Nekkar tjener gode penger på skipsheiser, mellomstore og små kontrakter gjør at de holder ordreboken oppe.
  • Intelliwell har begynt å tjene penger og gir gode penger til Intellilift (9 MNOK hovedsakelig derfra sagt på QA hvis jeg husker rett) med 4 års avtale med Software-as-service. Dette med en rigg. Transocean har 36 til. De har også bare satt opp første “trinn” og driver på med trinn to nå.
  • Fiizk emisjon/kjøp - Starfish techen var god nok til at Nekkar fikk seg en solid bit, 39% av et selskap som omsatte for 337 MNOK i 2022. Jeg antar dette vil øke med techen som Nekkar dro med seg.
  • Skywalker - avtaler med tre parter, om ikke enda kontrakter. Når man ser hva Nekkar har klart med Intelliwell og Fiizk, så ser jeg lyst på at Nekkar klarer å lande noe her.
  • Tilbakekjøp av aksjer. Jeg var først negativ, men det var før jeg visste at de hadde landet avtalene over. Her har Nekkar sett at med disse avtalene i boks, så kommer de ikke til å trenge den svært store bufferen de har holdt på i tre år. Jeg hadde fortsatt heller sett jevnlige utbytter, men det får gå. Får som sagt heller se det som et tegn på at Nekkar ser rimelig lyst på framtiden.

Sist, men ikke minst, min tro på at Nekkar også i framtiden vil finne nye satsingsområder som de kan investere småpenger i og så gi seg selv gode inntekter har definitivt økt.

8 Likes

Dere er mer samkjørte enn Huitfeldt og samboer.

8 Likes

Da jeg regnet på Nekkar kom jeg frem til at på lang sikt er en kurs om 21 NOK “target”.
Da med Starfish og Skywalker i produksjon. Intellilift hadde jeg ikke med alls på den tiden da jeg gjorde min rock ‘n’ roll-analyse.

Jeg trodde den skulle snu ned idag, men sånn har det ikke blidd. Ikke før seint da, dagen er ikke slutt enda. Men etter Q2 rapproten blir det nog ikke noen aktjer å kjøpe før 6:50. Vi får se, men jeg selger ikke noen Nekkar-aktjer de kommende 5 årene uansett. Kjøper mer hvis det kommer fler dipper. Bunkret opp nå i seinste dippen.

2 Likes

Hvem hadde mest Nekkar? @Kraakko er vinneren! :smiley:
image

NKR latterlig billig på nåværende ordrebok. 2024 kommer til å være enda billigere når de får inn flere ordre.

image

Ingen analytikere som følger denne aksjen?

Nei. Er vel et par hobbyanalyser fra Sverige og Danmark, men ingen meglerhus.

Det ene fondet som er inne skrev dette for en stund siden: «Flere og flere nordiske kvalitetsfond interesserer seg for Nekkar, og det er mulig at en investeringsbank i løpet av 2023 vil gjøre en innledende analyse av Nekkar».

2 Likes

Er det lov å håpe at dette endrer seg mtp dette:

« In the past couple of years, Nekkar has provided full financial reporting
(profit and loss, balance sheet and cash flow) for Q2/H1 and Q4/H2, with an
operational update and limited financial reporting (profit and loss only) for Q1
and Q3. Going forward, Nekkar will report profit and loss, balance sheet and
cash flow in all four quarters of the year.»

Og at det samtidig begynner å være mulig å gjøre kvalifiserte gjetninger på verdiene i r&d-bena til selskapet?

Ingen emisjoner på vei da, det taler kanskje imot :sweat_smile:

1 Like

Lov å håpe! Vet det er mange aksjonærer som prøver å pitche caset til div analytikere :slight_smile:

1 Like

Det ble veldig mye lettere å gjøre en vurdering av Starfish etter at de kjøpte 39% av Fiizk som hadde “revenue of approximately NOK 337 million in 2022.” :stuck_out_tongue:

Også at rett under 9 MNOK var inntekter fra en installasjon på rigg for Intelliwell. Fortsatt usikkert hva 4 år SaS gir for inntekter. :slight_smile:

1 Like