Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Postet i april 2020:

Dette var jo litt morsomt å lese, for det er ca der vi er nå. :stuck_out_tongue:

Nå har de levert over tid, så da mener jeg den burde reprises til P/E 13 i første omgang, så 12 - 14 kr i kurs. Tenker det skjer i løpet av de neste 3-4 månedene. Også har man R&D prosjektene som ikke er priset inn enda. Her er triggeren fullføring av assortert testing. Noe planlagt ferdig nå i Q4 også har man oppstart av biomassetesting antatt tidlig 2022 for merdene som vel er den største triggeren. De virkelig store triggerene der kommer når de begynner å få intensjonsavtaler og til slutt når de begynner å få kontrakter. På det tidspunktet, så kan vi fort få en reprising ala VOW :stuck_out_tongue:

6 Likes

Og de har da vitterlig sagt at de vil begynne å kommersialisere den biten allerede i år…

1 Like

Venter på reprising av Nekkar. Tenker det burde komme senest ved Q4-rapporten, 18. februar 2022.

7 Likes

That feeling of finally seeing your drawings come to life! Today this proud team presented the down-scaled prototype of SkyWalker to their colleagues and the board of Nekkar. SkyWalker is a disruptive lifting solution with the potential of being a game-changer for wind turbine installation. To start testing this down-scaled version is an important milestone for the project :white_check_mark:

EDIT
Fantastisk å sjå at dette faktisk ser ut til å bli noko av. Viser at dei har enorm kompetanse på dette området her.

9 Likes

Her er også hintet til hvordan de gjør business. Teamet er på fem personer. :sunglasses:

7 Likes

Det er ikke bare StarWars-referansen som er grunnen til at NKR har blitt en del av portisen, men den skader heller ikke.

Veldig stilig! Hvor er det dere finner all infoen? Et biotek hadde børsmeldt the hell ut av start av testing :sweat_smile:

2 Likes

LinkedIn til Nekkar, Syncrolift og Intellilift.

2 Likes

Mulig oppkjøp for Nekkar?
Trym Skeie er involvert via Skagerak Maturo. Kanksje framtidig inn i Nekkar porteføljen?
Hadde passa fint med Aquaculture-delen

Edit
Kan nok passa fint i lag med Intellilift og passer godt inn i Starfish vil eg tru.

1 Like

Justeringen av resultat er for å håndtere en valutahedging som gikk ut i H1, mens prosjektet ble levert i H2. Dette ga en effekt på -17 øre i H1 2020 og +17 øre i H2. Dette er allerede tatt høyde for i O-EBITDA.

Poenget er i hvert fall at når man ser på H2 2019 + H1 2020, så har man en omsetning og et resultat på henholdsvis 293 MNOK og 66 øre, mens for H2 2020 + H1 2021 så får man 445 MNOK og 96 øre. Dvs en årlig vekst i omsetning på 53% og 43% vekst i resultat.

Hvis man da går ut i fra justert resultat siste 12 måneder, så får man 0,96 kr og man får da P/E ttm på rett over 10.

Så, oppsummert

  • P/E 10
  • 40-50% årlig vekst
  • 2 R&D prosjekter delvis finansiert av Innovasjon Norge
  • Gode vekstmuligheter i service-delen av kjerneområdet, skipsheiser

Kommer de til å levere 40-50% vekst hvert eneste år framover? Jeg tenker det skal holde litt hardt, jeg tror Q3-tallene og ordreboken ved utgangen av 2021 vil gi en god pekepinn hvor landet ligger. I tillegg så vil Starfish-satsingen begynne å gjøre seg gjeldende i 2022.

8 Likes

Nekkar blir nevnt i den siste kvalitetsaktiepodden frå cirka 1.20:30. Enkelt og greit forklart der
https://www.kvalitetsaktiepodden.se/category/poddavsnitt/

4 Likes

Legg gjerne ut en link så det blir enkelt å finne. :slightly_smiling_face:

Høyrde igjennom presentasjonen fra Q2 igjen for å sjå om det var noko spennande for Q3.

I webcasten frå 2.kvartal snakker CEO om outlook og snakker om kontrakter for Syncrolift
We have already landed large service upgrade contracts in Q3.

Servicedelen av Nekkar er altså på god veg til å bli større og med dette så ser det ut til at dei tar meir av servicedelen.

I tillegg så forventer han kontrakter på nybygg i Q3/Q4 og han ser betydelige sjanser for at Nekkar får nokon av dei som er ute.

Circa 26.50 i presentasjonen.
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210826_2

Starter kommersialisering av Starfish i løpet av 2021.

Beklager viss dette har blitt tatt opp før i kanalen.

6 Likes

Jeg håper at selskapet blir priset litt mer forventningsfullt dersom de leverer gode tall på Q3. Det er veldig lovende at de allerede har begynt å plukke service og upgrade-kontrakter. Den biten blir viktig å følge med på i tillegg til vekst i Digital Solutions-segmentet. I følge podcasten er SaaS priset til P/S 10 direkte, og det er jeg jo enig i. Her 10 mill inn der er 100mill i market cap :wink:

Børsmelder de kontrakter på nybygg eller venter de til kvartalpresentasjonene?

Har vore børsmelding av og til på nye kontrakter men bare over ein viss størrelse. Så kan kome men må ikkje.

1 Like

De virker litt half-ass på å oppdatere børsen. Er det korrekt? 2 rapporter og 2 updates i løpet av året, gir ut mer info på LinkedIn enn de gjør på newsweb, osv. Skulle de ønske at de var private?

De hadde jo også bare halvårsrapporter på et tidspunkt. Det var kjedelig. De kunne vel glatt pynta litt på kursen med flere børsmeldinger, men det virker som de vil kjøre en sykt lav profil i aksjemarkedet.

1 Like

Eg tenker faktisk at det er veldig bra slik Nekkar holder på med når det kjem til børsmeldinger. Misliker veldig at eit selskap børsmelder alt og ingenting. Men kunne fint hatt kvartalsrapporter, men har nok funnet ut at det koster ein del meir for dei og at dei heller ønsker å bruke penger på buisnessen.

2 Likes

De har null behov for kapital, planen er å bygge businessen, ikke betale utbytte. Jeg tror de helst vil ha langsiktige eiere som bare sitter stille i båten mens de bygger opp et stort konsern.

Mitt inntrykk er samtidig at de er skikkelige kremmere. De har virkelig fått to storfisk med som samarbeidspartnere for starfish og Skywalker. De har sagt de har fått god respons i markedet på de to produktene, med masse henvendelser.

@Lundekunde de har vel kvartalsrapporter fra og med Q3.

3 Likes

Trur at dei ønsker at skywalker og starfish skal få utfolde seg til å bli noko stort utan å h alt for mykje merksemd rundt desse. Leiinga er interessert i å bygge eit stort og diversifert selskap.

@Christian delvis iallefall. Er nok veldig likt det som kom i q1 trur eg. Altså ikkje veldig detaljert på kvart punkt men meir korleis selskapet går og Outlook med påfølgende q&a.

2 Likes