Ja, dette skulle vel bety 15-20mill kroner i første omgang og mulighet for oppimot 1mrd på sikt?
Jeg har trua på at det vil trengs flere slike anlegg rundt omkring på sikt og at de etterhvert må være større fra dag en og oppskaleres med økende takt.
Hvis det trengs et sånt anlegg i danmark for å komme i gang så trengs det 5 i tyskland.
Ja. Er en god vibb over det, og det kommer mer.
Vært veldig stille fra Nel i høst, og med slike meldinger som nå tar jeg det som et godt tegn.
Vi nærmer oss 2020. Slik ståa (utenfor Norge) er nå mener jeg det blir hydrogenets tiår.
Så lenge ikke hele Fredericia blåser til himmels 

Yes og hva med Nederland? Sist jeg var der og så flere vindmøller stå stille iblant de som gikk, tenkte jeg bare: -de der kunne jo produsert hydrogen!
Mye mer. 20mw elektrolyse… så vil de trenge fyllestasjoner til kjøretøy som også skal kobles opp på denne hydrohubben.
Se video og kommentarer noen poster opp ang Nederland… 
Ja, selvfølgelig kommer fyllestasjoner i tillegg, du har rett. Det blir mer. Det virker som Tyskland, Holland og Danmark setter fart. Kanskje ikke så rart at det er nettopp de landene som leder an. Kost/nytte og vilje til å gjennomføre, samt god nok økonomi der. Arrester meg gjerne på dette, jeg antar bare…
Går det an å få til slik at børsmeldinger blir lagt inn her automatisk? Mulig jeg har misforstått, men det ser ut som det er slik i andre tråder, ref. Nano og PCIB.
Bare elektrolysebiten på 20 mw er ca 80-90 mill. En a-485 elektrolyser på 2,2 mw koster 10 mill.
Pris på elektrolysører må/skal ned. Dette kommer med ny automatisert fabrikk.
Europa har et helt annet forhold til energi en vi har. De har mye tungindustri, og vet hvilke utslipp dette medfører ved bruk av kull og gass.
Danmark har nå tidvis overskuddsproduksjon av elektrisitet, og det er helt naturlig å gå mot hydrogen som energilagring. Dette ville alle land rundt nordsjøbassenget gjøre da det nå bygges gw med vindenergi.
Nyhetsbildet flommer over av grønn hydrogen som en del av fremtidens løsning.
Venter den store ordren i 2020. Holland 
Hadde vært greit å fått vekk fokuset fra Nikola.
Takk. Helt enig i at det trengs flere hester i stallen i tillegg til Nikola. Etterhvert må vel Nel vise til bunnlinjen i kombinasjon med ordreboka, ikke bare ordreboka.
Råååååååååtttttt
Så da har vi Shell, Iveco, Hyundai, Bosch og hvem flere store industriaktører inne i dette økosystemet NEL er en del av???
Boble meg i ræva.
NEL-aksjen er kanskje fremdeles veldig friskt priset, men det er ekstremt mye substans her.
Av sektoren du nevner der mangler du Toyota + noen mindre.
Så kan jo navn som Shell, Engie, Vattenfall, Yara, SSAB og nå til slutt Ørsted 

Hagler inn med meldinger 
Kanskje på tide Norge Nasjonen våkner.
Danmark er på hogget.
De kaller de oss fjellaber. Kan si meg delvis enig 
The highest court in the Netherlands has upheld a ruling requiring the government to slash greenhouse gas emissions by at least 25% of 1990 levels by the end of next year.
meldning nå…
kontrakt på 2 millioner euro…

småpenger,-dette holder ikke for et selskap som er verdsatt i milliardklassen!??
org meld.
" Nel sikrer kontrakt for levering av hydrogenfyllestasjoner
10 minutter siden · Anders Nybakken Kvale
Hydrogenselskapet Nels datterselskap Nel Hydrogen har fått en kjøpsordre for levering av to «H2Station»-hydrogenfyllestasjoner av en ikke-navngitt kunde, ifølge en melding fredag.
Kontrakten har en verdi på rundt to millioner euro, fremgår det.
Nel-aksjen er så langt i år opp 81,79 prosent til kurs 8,38 kroner på Oslo Børs…"
På fire dager er det meldt om:
- 5 fyllestasjoner ca 5 mill euro
- 20mw elektrolyseanlegg (mulig oppskalert til 1 gw) med tilhørende fyllestasjoner.
verdi av denne avtalen anslår jeg til +100 mill - samarbeid med Hyundai m.fl om hydrogenproduksjon på Østlandet med tilhørende fyllestasjoner. Kanskje verdt 30-40 mill. Muligg flere flere “sites” rundt i Norge
- Samarbeid med Ørsted! om pilot på 2 mw elektrolyse med fylling for buss, lastebil og kanskje taxi.
Anslått verdi 20-30 mill.
Helt grei uke, og passe solide partnere av det som er opplyst. Shell, Hyundai og Ørsted + mindre.
Viktig å nevne Engie som ble offentliggjort på kontrakt tildelt i August. Helt glimrende hvordan de posisjonerer sammen med “first movers” i det grønne skiftet.
Engie er store i Nederland. Det er lov å håpe på mer derfra.
Hvem er det som leverer hydrogen til pumpestasjonene ?
blir alle fyllestasjoner koblet til et eksternt gassnettverk?
har ingen aning…
skulle jeg noen gang finne på å kjøpe meg en el-bil,skulle det definitivt blitt en hydrogenbil!